ΨΥΧΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ - ΝΕΥΡΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΨΥΧΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ - ΝΕΥΡΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ / PSYCHOLINGUISTICS - NEUROLINGUISTICS
Τίτλος στα ΓερμανικάPsycholinguisitk - Neurolinguistik
ΚωδικόςΑΚ0252
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΓερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600021441

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας (2020-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 32
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕΠΙΛΕΓΟΜΕΝΑ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΨΥΧΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ - ΝΕΥΡΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ
Ακαδημαϊκό Έτος2022 – 2023
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Class ID
600207805
Τύπος Μαθήματος
Eιδίκευσης / Kατεύθυνσης
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Γερμανικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Οι φοιτητές πρέπει να έχουν βασικές γνώσεις φωνολογίας, μορφολογίας και σύνταξης της Γερμανικής.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές αναμένεται ότι στα πλαίσια του μαθήματος θα: • κατανοήσουν τις θεωρίες και τα μοντέλα επεξεργασίας και παραγωγής του λόγου • μπορούν να περιγράψουν ερευνητικές μεθόδους στα πεδία της ψυχογλωσσολογίας και νευρογλωσσολογίας • αναγνωρίζουν και θα ερμηνεύουν φαινόμενα της παραγωγής και κατανόησης του λόγου (π.χ. φαινόμενα κατανόησης αμφίσημων προτάσεων, δυσκολίες ανεύρεσης λέξεων) • μάθουν τις περιοχές του εγκεφάλου που είναι υπεύθυνες για την παραγωγή και την επξεργασία του λόγου
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα έχει σκοπό να φέρεις τους/τις φ/φ σε επαφή με τα βασικά ερωτήματα της Ψυχογλωσσολογίας και Νευρογλωσσολογίας. Συγκεκριμένα, θα πραγματευτεί μοντέλα παραγωγής και κατανοήσης της γλώσσας σε επίπεδο μεμονωμένων λέξεων αλλά και προτάσεων και τον εντοπισμό των γλωσσικών νοητικών διεργασιών στον εγκέφαλο. Για την εξήγηση των μοντέλων θα χρησιμοποιηθούν παραδείγματα της Γερμανικής και της Ελληνικής. Τέλος, θα συζητηθούν σύντομα μεθοδολογικά ζητήματα.
Λέξεις Κλειδιά
Ψυχογλωσσολογία, Νευρογλωσσολογία, παραγωγή λόγου, κατανόηση λόγου, συντακτική ανάλυση, νοητικό λεξικό
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Πέραν της δια ζώσης επικοινωνίας για την επικοινωνία των φοιτητών και του διδάσκοντος αλλά και των φοιτητών μεταξύ τους θα χρσιμοποιηθεί η πλατφόρμα του ΑΠΘ. Επίσης, το υλικό του μαθήματος θα είναι στη διάθεση των φοιτητών μέσω αυτής της πλατφόρμας.
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Τελευταία Επικαιροποίηση
20-09-2022