ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ / EDUCATIONAL PSYCHOLOGY
ΚωδικόςΥΒ.1.001
ΣχολήΠαιδαγωγική
ΤμήμαΕπιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΚωνσταντίνος Βουγιούκας
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID80003370

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Ακαδημαϊκό Έτος2022 – 2023
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600208659

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΠαιδαγωγικό Μπλε
ΌροφοςΙσόγειο
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ ΛΥΟΜΕΝΟ 2 (173)
ΗμερολόγιοΤετάρτη 16:00 έως 18:30
Τύπος Μαθήματος
Γενικού Υποβάθρου
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Γενικών Γνώσεων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές/τριες αναμένεται να: 1) γνωρίζουν τη σύνδεση των αρχών της ψυχολογίας με την εκπαιδευτική πράξ η με έμφαση στην προσχολική εκπαίδευση, 2) να κατανοούν την ερευνητική διαδικασία και να προβληματιστούν γύρω από ερευνητικές πτυχές της εκπαιδευτικής ψυχολογίας και 3) να διακρίνουν βασικές θεωρίες μάθησης και κινήτρων και βασικές αρχές διαχείρισης τάξης και οργάνωσης αποτελεσματικού μαθησιακού περιβάλλοντος. Επιπρόσθετος στόχος είναι οι φοιτήτριες και οι φοιτητές να εξοικειωθούν με την ερευνητική διαδικασία και να προβληματιστούν γύρω από ερευνητικές πτυχές της εκπαιδευτικής ψυχολογίας.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
1. Θεωρίες μάθησης και διδασκαλίας i.) Συμπεριφοριστικές θεωρίες, ii) Κοινωνιογνωστικές θεωρίες, iii) Αυτορρυθμιζόμενη μάθηση και γνωστικός συμπεριφορισμός, iv) Γνωστικός και κοινωνικός κονστρουκτιβισμός, εποικοδομητισμός. 2. Θεωρίες κινήτρων και διδασκαλία i) κίνητρα και άγχος, περιέργεια και ενδιαφέρον, ii) θεωρία των αναγκών, iii) κοινωνιογνωστικές θεωρίες, iv) γνωστικές θεωρίες (επίτευξη στόχου, προσανατολισμός στο στόχο, απόδοση αιτιών), v) κίνητρα και αυτοπροσδιορισμός, vi) κίνητρα και ενθάρρυνση. 3. Θέματα διαχείρισης τάξης i) Παιδιά με δυσκολίες μάθησης και προβλήματα συμπεριφοράς. Ψυχοκοινωνικές παράμετροι δυσκολιών μάθησης, ii) οργάνωση κανόνων-λογικών συνεπειών στην τάξη, iii) κοινωνική πειθαρχία στην τάξη, λανθασμένοι στόχοι παιδιών, iv) ‘στοχαστική’ διαχείριση τάξης.
Λέξεις Κλειδιά
Θεωρίες μάθησης, κίνητρα, διαχείριση τάξης
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
powerpoint, email, elearning
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,6
Συγγραφή εργασίας / εργασιών612,4
Εξετάσεις502
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
2 γραπτές εξετάσεις προόδου κατα τη διάρκεια του εξαμήνου με υποχρεωτική συμμετοχή στη μία από τις 2 (έως 2 βαθμούς η κάθε μία στο συνολικό βαθμό) & 1 υποχρεωτική ατομική εργασία στο τέλος των μαθημάτων (έως 6 βαθμοί στο συνολικό βαθμό). Για να ληφθεί υπόψη η εργασία θα πρέπει να λάβει τουλάχιστον 3 βαθμούς.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Elliott S, Kratochwill T, Littlefield-Cook J, Travers J. (2008). Εκπαιδευτική Ψυχολογία. Εκδόσεις Gutenberg. 2. Eggen, P. & Kauchak, D., (2017). Εκπαιδευτική Ψυχολογία. Νέοι ορίζοντες στη μάθηση και τη διδασκαλία. Αθήνα: Κριτική
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1. O’Donnell M. A., Reeve J., Smith K. J. (2021). Εκπαιδευτική Ψυχολογία.Εκδόσεις Gutenberg. 2. Santrock W. J. (2020). Εκπαιδευτική Ψυχολογία. Εκδόσεις Τζιόλα. 3. Ormrod, E. J. (2020). Ψυχολογία της Μάθησης. Εκδόσεις Gutenberg. 4. Skinner, B.F. (2013). Περί Συμπεριφορισμού. Εκδόσεις Πεδίο 5. Μαριδάκη-Κασσωτάκη, Α.(2011). Παιδαγωγική Ψυχολογία. Αθήνα: Διάδραση. 6. Schunk, D. H. (2010). Θεωρίες Μάθησης. Μία Εκπαιδευτική Θεώρηση. Αθήνα: Μεταίχμιο. 7. Schunk, D.H., Pintich, P.R & Meece, J. L. (2010). Τα Κίνητρα στην Εκπαίδευση. Εκδόσεις Τυπωθήτω 8. Bertrand, Y. (2009). Σύγχρονες Εκπαιδευτικές Θεωρίες. Εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα. 9. Slavin, R. E. (2007). Εκπαιδευτική Ψυχολογία. Εκδόσεις Μεταίχμιο. 10. Φράγκος, Χ. (2006). Ψυχοπαιδαγωγική. Εκδόσεις Gutenberg 11. Woolfolk, A. (2006). Εκπαιδευτική Ψυχολογία, Εκδόσεις Έλλην. 12. Παπαηλιού, Χ. Ξανθάκου, Γ. & Χατζηχρήστου, Χ. (2005). Εκπαιδευτική-Σχολική Ψυχολογία. Εκδόσεις Ατραπός. 13. Gaonach, D. & Golder, C. (2003). Εγχειρίδιο Ψυχολογίας για την Εκπαίδευση. Τόμος Α. Εκδόσεις Πατάκη. 14. Foulin, J.N. & Mouchon, S. (2001). Εκπαιδευτική Ψυχολογία. Εκδόσεις Μεταίχμιο. 15. Fontana, D. (1996). Ψυχολογία για Εκπαιδευτικούς. Αθήνα: Σαββάλας.
Τελευταία Επικαιροποίηση
19-01-2023