ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ / TEACHER-CHILD INTERACTIONS AND SOCIAL RELATIONSHIPS IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION
ΚωδικόςΥΒ.1.007
ΣχολήΠαιδαγωγική
ΤμήμαΕπιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΑθανάσιος Γρηγοριάδης
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID80003382

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (2012-2023)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 103
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΜάθημα ΒάσηςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2022 – 2023
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600208664

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΠαιδαγωγικό Μπλε
ΌροφοςΙσόγειο
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ ΛΥΟΜΕΝΟ 2 (173)
ΗμερολόγιοΔευτέρα 16:00 έως 18:30
Τύπος Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
-Να γνωρίσουν τα βασικά θεωρητικά μοντέλα και τις διαστάσεις της σχέσης παιδαγωγού-μαθητή στην προσχολική ηλικία. -Να συνδέσουν το ρόλο και τις πρακτικές του εκπαιδευτικού με την επίδραση στη συμπεριφορά και την προσαρμογή του παιδιού. -Να επιλύσουν μελέτες περίπτωσης και περιστατικά που αφορούν την αλληλεπίδραση παιδαγωγού-παιδιού. -Να γνωρίσουν πως να αναπτύξουν θετικό κοινωνικό κλίμα στην ομάδα της προσχολικής τάξης. -Να γνωρίσουν το σύγχρονο, ερευνητικά τεκμηριωμένο, πλαίσιο διαχείρισης της ομάδας της τάξης. -Να ενημερωθούν για τη διεθνή εκπαιδευτική πραγματικότητα και τη σημασία της σχέσης παιδαγωγού-παιδιού στην ανάπτυξη και την επίδοσή του.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Περιεχόμενο Μαθήματος-Περιγραφή: Παιδαγωγική αλληλεπίδραση Σύγχρονα θεωρητικά μοντέλα σχέσης νηπιαγωγού-μαθητή Επισκόπηση διεθνούς βιβλιογραφίας Ρόλος του σύγχρονου εκπαιδευτικού στον 21ο αιώνα Αυτοεκπληρούμενη προφητεία και προσδοκίες εκπαιδευτικών Λεκτική & μη λεκτική επικοινωνία: μορφές, προβλήματα, τεχνικές Σχέσεις συνομηλίκων στην τάξη Λειτουργία ομάδας συνομηλίκων: τυπική και άτυπη δομή Λειτουργία ομάδας συνομηλίκων: ρόλος εκπαιδευτικού Ανάλυση κοινωνιομετρικών εργαλείων Σχεδιασμός παρεμβατικών προγραμμάτων (παρουσίαση προγράμματος Erasmus+ KA3)
Λέξεις Κλειδιά
παιδαγωγική αλληλεπίδραση, σχέση παιδαγωγού-μαθητή, κοινωνική προσαρμογή, προσχολική εκπαίδευση
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Παρουσιάσεις (ppt), ανάρτηση εκπαιδευτικού υλικού, πολυμεσική διδασκαλία, βίντεο, e-mail, sms
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,6
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων502
Συγγραφή εργασίας / εργασιών311,2
Πρόοδοι301,2
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Για την αξιολόγηση του μαθήματος αξιοποιούνται οι μέθοδοι της διαμορφωτικής και της τελικής αξιολόγησης. Οι φοιτητές ενημερώνονται στην 1η διάλεξη για τον ακριβή φόρτο εργασίας του μαθήματος και τη βαρύτητα αξιολόγησης της κάθε εργασίας. Ειδικότερα, οι φοιτητές αξιολογούνται σε μια σειρά παραδοτέων εργασιών (3 ατομικές εργασίες και 4 πρόοδοι με τη μορφή κουίζ). Οι εργασίες έχουν ποικίλο περιεχόμενο, όπως για παράδειγμα κριτική τοποθέτηση για ένα ερευνητικό ζήτημα, άσκηση επίλυσης προβλήματος, ανάλυση περιστατικών βίντεο κλπ.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική)
  • Άλλη / Άλλες (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Μπίκος, Κ. (2011). Κοινωνικές Σχέσεις και Αλληλεπίδραση στη Σχολική Τάξη. Θεσσαλονίκη: Ζυγός. Hulac, D. M., & Briesch, A. M. (2021). Αποτελεσματική Διαχείριση της Συμπεριφοράς στη Σχολική Τάξη. (Επιμ. Ελένη Διδασκάλου). Αθήνα: Πεδίο. ISBN: 978-960-635-266-9 Σταμάτη, Π. (2015). Προσχολική και πρωτοσχολική παιδαγωγική. Επικοινωνιακές διαστάσεις της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Αθήνα: Διάδραση. ISBN: 978-618-5059-27-9
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Σύγχρονη επιστημονική αρθρογραφία με ελληνικά και αγγλικά επιστημονικά άρθρα των τελευταίων πέντε ετών
Τελευταία Επικαιροποίηση
09-06-2022