Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
-Να γνωρίσουν τα βασικά θεωρητικά μοντέλα και τις διαστάσεις της σχέσης παιδαγωγού-μαθητή στην προσχολική ηλικία.
-Να συνδέσουν το ρόλο και τις πρακτικές του εκπαιδευτικού με την επίδραση στη συμπεριφορά και την προσαρμογή του παιδιού.
-Να επιλύσουν μελέτες περίπτωσης και περιστατικά που αφορούν την αλληλεπίδραση παιδαγωγού-παιδιού.
-Να γνωρίσουν πως να αναπτύξουν θετικό κοινωνικό κλίμα στην ομάδα της προσχολικής τάξης.
-Να γνωρίσουν το σύγχρονο, ερευνητικά τεκμηριωμένο, πλαίσιο διαχείρισης της ομάδας της τάξης.
-Να ενημερωθούν για τη διεθνή εκπαιδευτική πραγματικότητα και τη σημασία της σχέσης παιδαγωγού-παιδιού στην ανάπτυξη και την επίδοσή του.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Περιεχόμενο Μαθήματος-Περιγραφή:
Παιδαγωγική αλληλεπίδραση
Σύγχρονα θεωρητικά μοντέλα σχέσης νηπιαγωγού-μαθητή
Επισκόπηση διεθνούς βιβλιογραφίας
Ρόλος του σύγχρονου εκπαιδευτικού στον 21ο αιώνα
Αυτοεκπληρούμενη προφητεία και προσδοκίες εκπαιδευτικών
Λεκτική & μη λεκτική επικοινωνία: μορφές, προβλήματα, τεχνικές
Σχέσεις συνομηλίκων στην τάξη
Λειτουργία ομάδας συνομηλίκων: τυπική και άτυπη δομή
Λειτουργία ομάδας συνομηλίκων: ρόλος εκπαιδευτικού
Ανάλυση κοινωνιομετρικών εργαλείων
Σχεδιασμός παρεμβατικών προγραμμάτων (παρουσίαση προγράμματος Erasmus+ KA3)
Λέξεις Κλειδιά
παιδαγωγική αλληλεπίδραση, σχέση παιδαγωγού-μαθητή, κοινωνική προσαρμογή, προσχολική εκπαίδευση
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Μπίκος, Κ. (2011). Κοινωνικές Σχέσεις και Αλληλεπίδραση στη Σχολική Τάξη. Θεσσαλονίκη: Ζυγός.
Hulac, D. M., & Briesch, A. M. (2021). Αποτελεσματική Διαχείριση της Συμπεριφοράς στη Σχολική Τάξη. (Επιμ. Ελένη Διδασκάλου). Αθήνα: Πεδίο. ISBN: 978-960-635-266-9
Σταμάτη, Π. (2015). Προσχολική και πρωτοσχολική παιδαγωγική. Επικοινωνιακές διαστάσεις της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Αθήνα: Διάδραση. ISBN: 978-618-5059-27-9