ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ / COUNSELLING-SOCIAL AND EMOTIONAL LEARNING
ΚωδικόςΕΠ.2.031
ΣχολήΠαιδαγωγική
ΤμήμαΕπιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΚωνσταντίνος Βουγιούκας
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID80003399

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2022 – 2023
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600208700

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΠαιδαγωγικό Μπλε
ΌροφοςΥπόγειο 1
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ ΥΠΟΓΕΙΟ ΛΥΟΜΕΝΟ 1 (171)
ΗμερολόγιοDienstag 16:00 to 18:30
Τύπος Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτήτριες/τές με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος θα αποκτήσουν επιστημονική γνώση και Θα εκπαιδευτούν όσον αφορά το επάγγελμα του εκπαιδευτικού προσχολικής εκπαίδευσης. Οι φοιτήτριες και οι φοιτητές θα εξοικειωθούν με επικοινωνιακές και συμβουλευτικές δεξιότητες και να διαχειρίζονται προβλήματα στην τάξη. Ειδικότερα θα μπορούν να επικοινωνούν αποτελεσματικά με τα παιδιά, να εμψυχώνουν τα παιδιά να βρίσκουν λύσεις στις συγκρούσεις τους, και να διαχειρίζονται κρίσεις στη σχολική τάξη.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
Περιεχόμενο Μαθήματος
Βασικές προσεγγίσεις συμβουλευτικής. Στάδια συμβουλευτικής διαδικασίας και δεξιότητες επικοινωνίας και συμβουλευτικής. Συμβουλευτική και παιδιά με ψυχοκοινωνικές δυσκολίες και δυσκολίες μάθησης. Κοινωνική & Συναισθηματική Μάθηση Μέθοδοι και τεχνικές κοινωνικής/συναισθηματικής μάθησης Διαχείριση συγκρούσεων παιδιών. Διαχείριση απροσδόκητων κρίσεων στο σχολείο και την τάξη.
Λέξεις Κλειδιά
σχολική συμβουλευτική, επικοιωνιακές/συμβουλευτικές δεξιότητες, κοινωνική-συναισθηματική αγωγή
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
powerpoint, email, elearning
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,6
Συγγραφή εργασίας / εργασιών1114,4
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
2 υποχρεωτικές ατομικές εργασίες. 1 κατά τη διάρκεια του εξαμήνου (έως 4 βαθμοί) και 1 στο τέλος του εξαμήνου (μέχρι 6 βαθμοί). Οι δύο εργασίες θα πρέπει να λάβουν τη βάση για να ληφθούν υπόψη στην αξιολόγηση.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Χατζηχρήστου, Χ. (2008). Κοινωνική και Συναισθηματική Αγωγή στο Σχολείο. Εκδόσεις Gutenberg. 2. Kress, J. S. & Eliaw, M. J. (2021). Καλλιεργώντας τον Χαρακτήρα των Μαθητών. Εκδόσεις Gutenberg.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1.Παπαδοπούλου, Κ. & Αναγνωστάκη, Λ. (2021). Μεγαλώνοντας στο Νηπιαγωγείο. Κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη και προσχολική αγωγή. Εκδόσεις Gutenberg. 2. Δόικου-Αυλίδου, Μ. (2020). Κοινωνική και Συναισθηματική Μάθηση. Εκδόσεις Gutenberg. 3. Μαλικιώση - Λοΐζου, Μ (2017). Συμβουλευτική Ψυχολογία. Εκδόσεις Πεδίο. 4. Κουρκούτας, Η. (επιμ.) (2017). Σχολική Συμβουλευτική και Παρεμβάσεις για παιδιά με διαταραχές. Εκδόσεις Πεδίο. 5. Χατζηχρήστου, Χ. (2014). Συμβουλευτική στη Σχολική Κοινότητα. Εκδόσεις Gutenberg. 6. Geldard, K. & Geldard, D. (2015). H Συμβουλευτική Ψυχολογία στα Παιδιά. Εκδόσεις Πεδίο. 7. Μαλικιώση - Λοΐζου, Μ (2011). Η Συμβουλευτική Ψυχολογία στην Εκπαίδευση. Εκδόσεις Πεδίο. 8. Nelson-Jones, R. (2009). Βασικές δεξιότητες συμβουλευτικής. Ένα εγχειρίδιο για βοηθούς. Εκδόσεις Πεδίο. 9. Doll, B., Zucker, S. & Βrehm, K. (2009). Σχολικές τάξεις που προάγουν την ψυχική ανθεκτικότητα. Εκδόσεις Gutenberg. 10. Brown, D., Pryzwansky, W. B. & Schulte, A. C. (2006). Ψυχολογική Διαλεκτική Συμβουλευτική. Εκδόσεις Gutenberg. 11. Gottman, J. (2000). Η Συναισθηματική Νοημοσύνη των Παιδιών. Ελληνικά Γράμματα. 12. Μπρούζος, Α. (1999). Ο Εκπαιδευτικός ως Λειτουργός Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού. Εκδοσεις Λύχνος. 13. Ivey, Α. Ε, Gluckstern, Ν. Β & Bradford. Μ.Ι. (1996). Συμβουλευτική: Μέθοδος Πρακτικής Προσέγγισης. Ελληνικά Γράμματα.
Τελευταία Επικαιροποίηση
19-01-2023