Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα μπορούν
να κατανοήσουν την έννοια και το περιεχόμενο των Μαθησιακών Δυσκολιών
να προσδιορίσουν τα χαρακτηριστικά των παιδιών με Μαθησιακές Δυσκολίες
να περιγράφουν βασικές ενδείξεις των Μαθησιακών Δυσκολιών
να αιτιολογήσουν την επιλογή συγκεκριμένων κριτηρίων ανίχνευσης των Μαθησιακών Δυσκολιών στην προσχολική ηλικία
να αιτιολογήσουν την επιλογή εμπειρικά τεκμηριωμένων παρεμβατικών προγραμμάτων στην προσχολική ηλικία
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στο πλαίσιο του μαθήματος δίνεται έμφαση στον εντοπισμό των βασικών ενδείξεων των Μαθησιακών Δυσκολιών στην προσχολική ηλικία - έγκαιρη ανίχνευση και στον σχεδιασμό και την εφαρμογή κατάλληλων εκπαιδευτικών παρεμβάσεων. Οι θεματικές ενότητες που θα παρουσιαστούν είναι οι ακόλουθες: Ορισμός των Μαθησιακών Δυσκολιών. Χαρακτηριστικά παιδιών με Μαθησιακές Δυσκολίες. Μαθησιακές Δυσκολίες και Διγλωσσία.Έγκαιρη ανίχνευση των Μαθησιακών Δυσκολιών. Μεθοδολογία και μέσα αξιολόγησης των Μαθησιακών Δυσκολιών. Γενικές αρχές και μοντέλα παρέμβασης για την αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών σε επίπεδο ατόμου και επίπεδο τάξης. Σχεδιασμός εμπερικά τεκμηριωμένου προγράμματος παρέμβασης. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού προσχολικής αγωγής στην ανίχνευση και στην πάρέμβαση.
Λέξεις Κλειδιά
μαθησιακές δυσκολίες, ανίχνευση, παρέμβαση, προσχολική ηλικία