ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ: ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ: ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ / LEARNING DISABILITIES IN EARLY CHILDHOOD: SCREENING AND INTERVENTION
ΚωδικόςΕΠ.2.072
ΣχολήΠαιδαγωγική
ΤμήμαΕπιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΚυριακούλα Ρόθου
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600021475

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ: ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2022 – 2023
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600208756

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΠαιδαγωγικό Μπλε
ΌροφοςΥπόγειο 1
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ ΥΠΟΓΕΙΟ ΛΥΟΜΕΝΟ 1 (171)
ΗμερολόγιοΠαρασκευή 16:00 έως 18:30
Τύπος Μαθήματος
Eιδίκευσης / Kατεύθυνσης
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα μπορούν να κατανοήσουν την έννοια και το περιεχόμενο των Μαθησιακών Δυσκολιών να προσδιορίσουν τα χαρακτηριστικά των παιδιών με Μαθησιακές Δυσκολίες να περιγράφουν βασικές ενδείξεις των Μαθησιακών Δυσκολιών να αιτιολογήσουν την επιλογή συγκεκριμένων κριτηρίων ανίχνευσης των Μαθησιακών Δυσκολιών στην προσχολική ηλικία να αιτιολογήσουν την επιλογή εμπειρικά τεκμηριωμένων παρεμβατικών προγραμμάτων στην προσχολική ηλικία
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στο πλαίσιο του μαθήματος δίνεται έμφαση στον εντοπισμό των βασικών ενδείξεων των Μαθησιακών Δυσκολιών στην προσχολική ηλικία - έγκαιρη ανίχνευση και στον σχεδιασμό και την εφαρμογή κατάλληλων εκπαιδευτικών παρεμβάσεων. Οι θεματικές ενότητες που θα παρουσιαστούν είναι οι ακόλουθες: Ορισμός των Μαθησιακών Δυσκολιών. Χαρακτηριστικά παιδιών με Μαθησιακές Δυσκολίες. Μαθησιακές Δυσκολίες και Διγλωσσία.Έγκαιρη ανίχνευση των Μαθησιακών Δυσκολιών. Μεθοδολογία και μέσα αξιολόγησης των Μαθησιακών Δυσκολιών. Γενικές αρχές και μοντέλα παρέμβασης για την αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών σε επίπεδο ατόμου και επίπεδο τάξης. Σχεδιασμός εμπερικά τεκμηριωμένου προγράμματος παρέμβασης. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού προσχολικής αγωγής στην ανίχνευση και στην πάρέμβαση.
Λέξεις Κλειδιά
μαθησιακές δυσκολίες, ανίχνευση, παρέμβαση, προσχολική ηλικία
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
χρήση videos, και power point στη διδασκαλία, χρήση email και e-class για την επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,6
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων512,0
Συγγραφή εργασίας / εργασιών602,4
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική) Δημόσια Παρουσίαση (Συμπερασματική)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Παντελιάδου, Σ.(2011). Μαθησιακές Δυσκολίες και εκπαιδευτική πράξη. Τι και γιατί. Αθήνα: Πεδίο Παντελιάδου, Σ. & Αργυρόπουλος, Β. (2011). Ειδική Αγωγή- Από την έρευνα στη διδακτική πράξη. Αθήνα: Πεδίο
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Εκπαιδευτική Αξιολόγηση μαθητών με δυσκολίες μάθησης και προσαρμογή Ιωάννης Αγαλιώτης Εκδόσεις ΓΡΗΓΟΡΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ & ΣΙΑ 2011 Ελληνικά και αγγλικά επιστημονικά άρθρα των τελευταίων πέντε ετών.
Τελευταία Επικαιροποίηση
13-06-2022