ΒΙΟΑΝΟΡΓΑΝΗ ΧΗΜΕΙΑ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΒΙΟΑΝΟΡΓΑΝΗ ΧΗΜΕΙΑ / Bioinorganic Chemistry
ΚωδικόςΕΧΑ406
ΣχολήΘετικών Επιστημών
ΤμήμαΧημείας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID40001001

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΒΙΟΑΝΟΡΓΑΝΗ ΧΗΜΕΙΑ
Ακαδημαϊκό Έτος2022 – 2023
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Class ID
600209479
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα: - έχουν αποκτήσει γνώσεις σχετικά με τα ιχνοστοιχεία και το ρόλο τους - γνωρίζουν το ρόλο των μετάλλων στη ζωή - γνωρίζουν τις κυριότερες μεταλλοπρωτεΐνες και τη σημασία τους
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Ομαδική εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
Περιεχόμενο Μαθήματος
Τα ιχνοστοιχεία in vivo. Aλληλεπίδραση ιχνοστοιχείων με φάρμακα. H συμμετοχή του σιδήρου σε μεταλλοπρωτε˝νες μεταφοράς ηλεκτρονίων, μεταφοράς οξυγόνου και αποθήκευσης σιδήρου. O ρόλος του μολυβδαινίου και σιδήρου στη νιτρογεννάση. H συμμετοχή του μολυβδαινίου σε ένζυμα. O ρόλος του μαγγανίου στο ένζυμο διάσπασης του ύδατος κατά τη φωτοσύνθεση. H συμμετοχή του ψευδαργύρου σε μη οξειδοαναγωγικά ένζυμα. O ρόλος του χαλκού ως ιχνοστοιχείου. Φυσικές μέθοδοι μελέτης των μεταλλοπρωτεϊνών.
Λέξεις Κλειδιά
Βιοανόργανη χημεία, ιχνοστοιχεία, μεταλλοπρωτεΐνες
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις26
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων15
Συγγραφή εργασίας / εργασιών20
Σύνολο61
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Δ. Κεσίσογλου, Γ. Ψωμάς, «Βιοανόργανη χημεία»
Τελευταία Επικαιροποίηση
19-09-2013