Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτήτριες και οι φοιτητές θα δύνανται να έχουν αποκτήσει γνώσεις, εμπειρίες και δεξιότητες γύρω από:
- Θεωρητικές γνώσεις για το παιδικό τραγούδι. Κριτήρια επιλογής ρεπερτορίου με βάση την καταλληλότητα της μελωδίας, του ρυθμού, των στίχων και του θέματος. Πορεία διδασκαλίας τραγουδιού. Σχεδιασμός μουσικών δραστηριοτήτων στο σχολείο/ νηπιαγωγείο με βάση το τραγούδι.
- Γνώση Ρεπερτορίου παιδικών τραγουδιών. Ατομική και ομαδική απόδοση τραγουδιών με φωνή και όργανα από παρτιτούρες με κατάλληλες μελωδικές και ρυθμικές συνοδείες για παιδική ορχήστρα και χορωδία. Δεξιότητες των φοιτητών για την απόδοση και διδασκαλία του τραγουδιού. Τραγούδι με τόνο, έκταση φωνής, χρήση μελωδικού μουσικού οργάνου από την/τον εκπαιδευτικό.
- Προετοιμασία και παρουσίαση μουσικών παραμυθιών, αφηγηματικών τραγουδιών και τραγουδοπαραμυθιών.
Περιεχόμενο Μαθήματος
- Θεωρητικές γνώσεις για το παιδικό τραγούδι. Κριτήρια επιλογής ρεπερτορίου με βάση την καταλληλότητα της μελωδίας, του ρυθμού, των στίχων και του θέματος. Πορεία διδασκαλίας τραγουδιού. Σχεδιασμός μουσικών δραστηριοτήτων στο σχολείο/ νηπιαγωγείο με βάση το τραγούδι.
- Γνώση Ρεπερτορίου παιδικών τραγουδιών. Ατομική και ομαδική απόδοση τραγουδιών με φωνή και όργανα από παρτιτούρες με κατάλληλες μελωδικές και ρυθμικές συνοδείες για παιδική ορχήστρα και χορωδία. Δεξιότητες των φοιτητών για την απόδοση και διδασκαλία του τραγουδιού. Τραγούδι με τόνο, έκταση φωνής, χρήση μελωδικού μουσικού οργάνου από την/τον εκπαιδευτικό.
- Προετοιμασία και παρουσίαση μουσικών παραμυθιών, αφηγηματικών τραγουδιών και τραγουδοπαραμυθιών.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
- Καραδήμου Λιάτσου, Π. (2003. Η Μουσικοπαιδαγωγική τον 20ό αιώνα. Αθήνα: Orpheus/Μάριος Νικολαίδης.
- Makropoulou, E., & Varelas D.( 2005). Tragoudondas lekseis. Athens: Fagotto.
-Gana,G., Zisopoulou, E., Theodoridis, N. et al(1998). Deka dimiourgika vimata gia mia scholiki parastasi. Athens: Kastaniotis.
- Σχετικά άρθρα