ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΡΥΘΜΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΚΙΝΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΡΥΘΜΙΚΗ ΑΓΩΓΗ / KINETIC AND RHYTHMIC EDUCATION
ΚωδικόςΥΒ.1.028
ΣχολήΠαιδαγωγική
ΤμήμαΕπιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΕύα Παυλίδου
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID80003424

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΚΙΝΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΡΥΘΜΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2022 – 2023
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600209798

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΠαιδαγωγικό Μπλε
ΌροφοςΥπόγειο 1
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ ΥΠΟΓΕΙΟ ΛΥΟΜΕΝΟ 4 (168)
ΗμερολόγιοDienstag 08:30 to 11:00
Τύπος Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στο τέλος του εξαμήνου οι φοιτητές θα μπορούν: - να διαχειρίζονται τις βασικές αρχές της αναπτυξιακής φυσικής αγωγής, της ψυχοκινητικής και της ρυθμικής αγωγής - να δημιουργούν κατάλληλα προγράμματα δραστηριοτήτων Φ.Α., ρυθμικής και ψυχοκινητικής για την προσχολική και πρωιμη παιδική ηλικία - να οργανώνουν ασφαλή περιβάλλοντα και κατάλληλα υλικά για την αγωγή της κίνησης των μικρών παιδιών - να εφαρμόζουν σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας - να οργανώνουν διαθεματικές και διαπολιτισμικές δραστηριότητες με μέσο την κίνηση του σώματος
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Θεωρητικό μέρος: Περιλαμβάνει τα μοντέλα αγωγής της κίνησης του παιδιού (κινητική αγωγή, ψυχοκινητική, αναπτυξιακή φυσική αγωγή κ.ά.), τους στόχους, τις ιδιαιτερότητες και τις δυνατότητες εφαρμογής τους. Παρουσιάζεται η σύνδεσή τους με τη ρυθμική αγωγή μέσα από τις αναγνωρισμένες μεθόδους μουσικοκινητικής αγωγής. Σημαντικό κομμάτι του περιεχομένου του μαθήματος είναι η διδακτική μεθοδολογία και η λειτουργική ταξινόμηση των αντιπροσωπευτικών δραστηριοτήτων κινητικής και ρυθμικής αγωγής σε απλές, μεταβατικές, συνδυαστικές κ.ά. Επίσης, δίνεται έμφαση στις δυνατότητες διαθεματικών και διαπολιτισμικών προσεγγίσεων μέσω της κίνησης. Παρουσιάζονται σύγχρονα ερευνητικά δεδομένα, ενώ οι φοιτήτριες/τές εισάγονται στη διαδικασία δημιουργίας, εφαρμογής και αξιολόγησης προγραμμάτων κινητικής ρυθμικής αγωγής για την προσχολική και πρώτη παιδική ηλικία. Πρακτικό μέρος: Δραστηριότητες-παιχνίδια πάνω στους βασικούς άξονες του μαθήματος. Οι εφαρμογές πραγματοποιούνται με τη συμμετοχή των φοιτητριών/των μέσα σε κατάλληλα διαμορφωμένο χώρο. Για τα διαδικτυακά μαθήματα χρησιμοποείται βιντεοσκοπημένη εικόνα, όσο είναι εφικτό.
Λέξεις Κλειδιά
φυσική αγωγή, ρυθμική, ψυχοκινητική, προσχολική/παιδική ηλικία, διδακτικές μέθοδοι, διαθεματικές προσεγγίσεις
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
1. χρήση οπτικοακουστικού υλικού με βιντεοπροβολέα και ηχητικά συστήματα στη διδασκαλία. Αν παραστεί ανάγκη για διαδικτυακά μαθήματα, η διδασκαλία θα γίνεται μεσω πλατφόρμας zoom. 2. χρήση διαδικτύου για την επικοινωνία με τους φοιτητές: πλατφόρμα elearning (εκπαιδευτικό υλικό, ανακοινώσεις, ανταλλαγή αρχεων κ.ά.) 3. απαντήσεις σε ερωτήματα των φοιτητών μέσω email και zoom.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,6
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων301,2
Εκπόνηση μελέτης (project)251
Συγγραφή εργασίας / εργασιών251
Εξετάσεις160,6
μικροδιδασκαλίες150,6
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
1. Κατά την πορεία του εξαμήνου: πραγματοποιούνται ασκήσεις-πρόοδοι, τόσο στο θεωρητικό, όσο και στο πρακτικό μέρος του μαθήματος. 2. Στο τέλος του εξαμήνου: Γίνεται συνδυασμός γραπτής εργασίας (ατομικής ή σε συνεργασία) και πρακτικής εξέτασης. Τα κριτήρια σε κάθε περίπτωση αξιολόγησης παρουσιάζονται εγκαίρως σε σχετικό αρχείο για το μάθημα στην πλατφόρμα elearning
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Άλλη / Άλλες (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Παυλίδου Εύα (2012) «Κινητική και Ρυθμική Αγωγή στην Προσχολική Εκπαίδευση: από τη Θεωρία στην Πράξη», εκδ. Ζυγός, Θεσσαλονίκη 2. Καμπάς Αντώνης (2019) «Φυσική Δραστηριότητα και Ψυχοκινητική στην Προσχολική Ηλικία», εκδ. Γ. Δαρδανός - Κ. Δαρδανός Ο.Ε., Αθήνα
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Karin Martin & Ulla Ellermann, (2001) «Πολύπλευρη Ρυθμική Αγωγή: Μουσικοκινητική Προσέγγιση Κινητικών Ικανοτήτων», μετάφραση Ε. Φλεμετάκη, επιμέλεια Κ. Μουρατίδου, Εκδόσεις Salto, Θεσσσαλονίκη, Ρήγα Βασιλική, (2001) «Η Σωματική Έκφραση: στο Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό Σχολείο», Εκδ Τυπωθήτω – Γιώργος Δαρδανός, Αθήνα Ιζαμπέλ Μπελισά & Νικόλ Ιμπερτί, (2004) «Ο Χορός στο Νηπιαγωγείο» Εκδ Άγκυρα: Παιδαγωγικά Τσαπακίδου Αγγελική, (1997) «Κινητικές Δεξιότητες: Προγράμματα Ανάπτυξης Κινητικών Δεξιοτήτων σε Παιδιά Προσχολικής Ηλικίας» Εκδ. University Studio Press, Θεσσαλονίκη Ζαχοπούλου Ευρυδίκη, (2007) «Η Φυσική Αγωγή στην Αρχή του 21ου Αιώνα: Σκοποί-Στόχοι-Επιδιώξεις στην Προσχολική Ηλικία» συνεργάστηκε Τρεύλας Ε., Εκδόσεις Χριστοδουλίδη, Θεσσαλονίκη David L. Gallahue, (2002) «Αναπτυξιακή Φυσική Αγωγή για τα Σημερινά Παιδιά» Μεταφρ.-Επιμ. Ευαγγελινού Χ.- Παππά Α., Εκδ. University Studio Press, Θεσσαλονίκη Renate Zimmer, (2007) «Εγχειρίδιο Κινητικής Αγωγής: από τη Θεωρία στην Πράξη» επιστ επιμ Α. Καμπάς, Εκδόσεις Αθλότυπο, Αθήνα Πολυμενοπούλου Κ., Καραδήμου Κ., Πολλάτου Ε., «Ρυθμικές Ασκήσεις στη Φυσική Αγωγή», (2008), Εκδόσεις Πατάκη, Αθήνα Διγγελίδης Νικόλαος (2007), «Το φάσμα των μεθόδων διδασκαλίας στη Φυσική Αγωγή: από τη θεωρία στην πράξη» εκδ. Χριστοδουλίδη, Θεσσαλονίκη Stinson Sue (1988) “Dance for young children: finding the magic in movement”, North Marion (1990) “Movement & Dance Education: a Guide for the Primary & Middle School Teacher” Northcote House,
Τελευταία Επικαιροποίηση
13-06-2022