ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ / TECHNOLOGY AND LANGUAGE-LEARNING
Τίτλος στα ΙταλικάTECNOLOGIA E APPRENDIMENTO LINGUISTICO
Κωδικός11234
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΙταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600000576

Πρόγραμμα Σπουδών: Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 83
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Ιταλική Γλώσσα και ΦιλολογίαΥποχρεωτικό746

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2022 – 2023
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία4
Ώρες Συνολικά52
Class ID
600211476
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Γενικών Γνώσεων
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
- Η παρακολούθηση του μαθήματος ‘Εισαγωγή στη διδακτική των ομιλουμένων γλωσσών’ - Η κατοχή ενός flash disk στο οποίο ο φοιτητής αποθηκεύει το ηλεκτρονικό υλικό που κατασκεύασε μέσα στην τάξη - Οι φοιτητές προσέρχονται στα μαθήματα με ένα βιβλίο διδασκαλίας της ιταλικής
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Αντικειμενικοί στόχοι του μαθήματος / επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα Ως πρωτεύων στόχος τίθεται η ανάπτυξη δεξιοτήτων (τεχνικών και μεθοδολογικών) που θα επιτρέπει στους φοιτητές να μπορούν να εντοπίζουν, να αξιολογούν και να αποκωδικοποιούν τη μέθοδο σχεδιασμού έτοιμων προγραμμάτων και ιστότοπων για τη διδασκαλία ξένων γλωσσών. Επίσης, καταρτίζονται στο να κατασκευάζουν δικό τους ψηφιακό υλικό με ένα συγκεκριμένο μεθοδολογικό υπόβαθρο, να χρησιμοποιούν τεχνικές ένταξης για τη χρήση τους μέσα στην τάξη και να οργανώνουν μαθήματα ηλεκτρονικής μάθησης για τους μαθητές τους, αξιοποιώντας ιστότοπους κοινωνικής διασύνδεσης. Τέλος, να μπορούν να προετοιμάσουν ηλεκτρονικές ασκήσεις με αντίστοιχα προγράμματα συγγραφής και να παίρνουν αποφάσεις που αφορούν στο δικό τους ρόλο στη μαθησιακή διαδικασία. Ειδικότερα στο τέλος του εξαμήνου οι φοιτητές θα πρέπει να μπορούν: - Να εγκαταστήσουν ένα ηλεκτρονικό πρόγραμμα στον υπολογιστή ή να εντοπίσουν ένα ιστότοπο στο διαδίκτυο και να οργανώσουν τα ευρήματά τους - Να εγκαταστήσουν ή να ‘κατεβάσουν’ και να χρησιμοποιήσουν ένα λογισμικό για συγγραφή ηλεκτρονικών ασκήσεων. - Να αξιολογήσουν και να αποκωδικοποιήσουν λογισμικό για τη διδασκαλία της ιταλικής και να το εντάξουν στην διδασκαλία τους ενώ παράλληλα να φροντίσουν για τον δικό τους ενεργό ρόλο ως δάσκαλοι - Να εμπλουτίζουν τη διδασκαλία των γλωσσικών δεξιοτήτων με ηλεκτρονικό υλικό - Να χρησιμοποιούν λογισμικά μηχανικής μετάφρασης στη γλωσσική διδασκαλία - Να εντάσσουν με επιτυχία ιστότοπους για κοινωνική διασύνδεση στη διδασκαλία της ιταλικής - Να χειρίζονται προγράμματα δημιουργίας ιστότοπων, όπως το MS FRONT PAGE ή προγράμματα δημιουργίας ψηφιακών βιβλίων, όπως το DESKTOP AUTHOR Στο τέλος των μαθημάτων ο κάθε φοιτητής παίρνει ως ‘προίκα’ το ηλεκτρονικό υλικό που κατασκεύασε κατά την διάρκεια των μαθημάτων μέσα στην τάξη.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
Περιεχόμενο Μαθήματος
Περιγραφή Το μάθημα αυτό αφορά στην δημιουργία και επιτυχή ένταξη λογισμικού στη γλωσσική διδασκαλία και στοχεύει στην εκπαίδευση μελλοντικών δασκάλων της Ιταλικής στο συγκεκριμένο θέμα. Ως εκ τούτου προσφέρει μία εισαγωγή, ανάλυση και πρακτική άσκηση στη χρήση και ένταξη μίας σειράς διαφορετικών εκφάνσεων της σύγχρονης τεχνολογίας (κυρίως υπολογιστών αλλά και κινητών τηλεφώνων) στη γλωσσική εκμάθηση με παράλληλη διερεύνηση των αλλαγών που επιφέρει αυτή η επιλογή στο έργο και τον ρόλο του δασκάλου μέσα στην τάξη. Αρχικά προσφέρεται μία σύντομη ιστορική διαδρομή στην υποστήριξη γλωσσικών μαθημάτων με Η/Υ που χρησιμεύει ως βάση για την κατανόηση της απόφασης για την εμπλοκή της τεχνολογίας στην γλωσσική διδασκαλία. Κατά την διάρκεια των μαθημάτων συζητούνται επίσης θέματα όπως, η ένταξη προγραμμάτων της Microsoft στην γλωσσική διδασκαλία, η αξιολόγηση και αποκωδικοποίηση έτοιμου υλικού από ιστότοπους και οπτικούς δίσκους, η χρησιμοποίηση και ένταξη ηλεκτρονικού μη διδακτικού υλικού για γλωσσική διδασκαλία, η χρήση ηλεκτρονικών λεξικών και corpora στη γλωσσική εκπαίδευση. Η διδασκαλία των δεξιοτήτων με Η/Υ και η χρήση της αυτόματης μετάφρασης (GOOGLE Translate) στην γλωσσική διδασκαλία. Παρέχεται πρακτική άσκηση στη δημιουργία ηλεκτρονικών δοκιμασιών γλωσσικής αξιολόγησης με προγράμματα συγγραφής (HOT POTATOES6 WIDA), στη δημιουργία ηλεκτρονικών μαθημάτων (Learning Management Systems, BLACKBOARD) καθώς και στην δημιουργία ιστών και ιστότοπων κοινωνικής δικτύωσης (BLOGS, WIKIS, FACEBOOK, κλπ) αλλά και μηχανών σύγχρονης επικοινωνίας με εφαρμογές στη γλωσσική διδασκαλία (SKYPE). Τέλος, παρατίθενται προβληματισμοί ως προς τον ρόλο του δασκάλου και του υπολογιστή μέσα στην τάξη ενώ δίνεται η ευκαιρία σε όσους επιθυμούν να παρακολουθήσουν μαθήματα από το αντίστοιχο μεταπτυχιακό μάθημα. Περιεχόμενο του μαθήματος/Syllabus και ημερομηνίες μαθημάτων Το μάθημα εκτυλίσσεται σε τρείς (3) περιόδους που καταλήγουν, η κάθε μία, σε ένα κουίζ (τρία στο σύνολο). Οι περίοδοι αυτές περιέχουν πέντε (5) ενότητες. Οι δύο (πρώτη και τελευταία) έχουν ως στόχο την πληροφόρηση των φοιτητών σε θέματα που αφορούν στο μάθημα (περιεχόμενο, διδακτικές μορφές, στόχους, αξιολόγηση, συνεργασία, σχετική ορολογία). Οι υπόλοιπες, που αποτελούν και τον πυρήνα του μαθήματος αφορούν σε διαλέξεις πάνω σε γνωστικά θέματα, εργαστήριο τάξης, σεμινάρια και πρακτική άσκηση. Δ= Διάλεξη, Ε/Τ= Εργαστήριο Τάξης, Φ/Μ= Φροντιστηριακό Μάθημα. Στις διαλέξεις ο διδάσκων παρουσιάζει και συζητά θέματα σχετικά με το αντικείμενο ενώ στο εργαστήριο τάξης, στην πρακτική και στο σεμινάριο οι φοιτητές συμμετέχουν ενεργά, αφού έχουν προετοιμασθεί στο θέμα με πρότερη αυτόνομη μάθηση και μέσω των φροντιστηριακών μαθημάτων (σημειώνονται στο παραπάνω σχήμα ως Δ, Ε/Τ, Φ/Μ). Η πρακτική άσκηση (με τα Φ/Μ) αφορά στην χρήση και διαχείριση λογισμικού που μπορεί να ενταχθεί στη γλωσσική διδασκαλία. Όπως διαφαίνεται και στο σχεδιάγραμμα παραπάνω, αλλά και στο πλαίσιο παρακάτω, κατά την διάρκεια του εξαμήνου προσφέρονται τέσσερις διαλέξεις, τρία φροντιστηριακά μαθήματα πρακτικής άσκησης (ενώ παράλληλα στις εβδομάδες αυτές γίνεται παράλληλη αυτόνομη μάθηση σε ένα θέμα ως προετοιμασία για το σεμινάριο ή το εργαστήριο τάξης), ένα σεμινάριο, τρία κουίζ, και δύο μαθήματα πληροφόρησης εκ των οποίων το ένα εισαγωγικό και το άλλο με θέμα τις τελικές εξετάσεις. Αναλυτικότερα τα θέματα που εξετάζονται κατά την διάρκεια των μαθημάτων είναι τα παρακάτω (ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΙΣ ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ):   ΕΒΔΟ ΜΑΔΑ HM/NIA ΘΕΜΑ ΧΩΡΟΣ 1η Εισαγωγή ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ: Περιγραφή του μαθήματος, στόχοι, αξιολόγηση, εργασίες, μέθοδοι συνεργασίας CALL: Τι είναι CALL –Τι δεν είναι CALL, Η ιστορία του CALL, e-Learning, Mobile Assisted Language Learning (MALL), Κατηγοριοποίηση Λογισμικού 2η Διάλεξη ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ: Το διαδίκτυο στη γλωσσική διδασκαλία, μηχανές αναζήτησης, μέθοδοι οργάνωσης του υλικού. Αξιολόγηση και Ένταξη ιστότοπων και λογισμικού στην διδακτική πράξη 3η Πέμπτη 1ο KOYIZ 4η Διάλεξη ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΜΕ Η/Υ: Κατανόηση γραπτού και προφορικού λόγου. Ενσωμάτωση/Γλωσσικές Δραστηριότητες Συνεργατική Μάθηση Δημιουργία Υποστηρικτικού υλικού Κοινωνική δικτύωση Μηχανισμοί προώθησης γλώσσας Ο ρόλος του δασκάλου 5η Εργαστήριο Τάξης ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΜΕ Η/Υ Το λογισμικό (Blogs + Wikies, ) 6η Διάλεξη ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΜΕ Η/Υ: Παραγωγή γραπτού και προφορικού λόγου. Το Microsoft Office στην παραγωγή γραπτού λόγου. Μηχανές Σύγχρονης Επικοινωνίας και γλωσσική διδασκαλία. Virtual World Δραστηριότητες παραγωγής προφορικού λόγου Με Big Blue Button 7η Διάλεξη ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΕ Η/Υ Η Θεωρία Με Big Blue Button 8η 2ο KOYIZ Επίσκεψη σε ξενόγλωσσο φροντιστήριο για παρακολούθηση διάλεξης που αφορά στην χρήση Η/Υ 9η Διάλεξη MOBILE LANGUAGE LEARNING Προγράμματα και Λειτουργία, Μάθηση μέσω κινητής τηλεφωνίας 10η Εργαστήριο Τάξης ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΕ Η/Υ Τα λογισμικά (WIDA + HOT POTATOES) 11η Σεμινάριο ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΜΕ Η/Υ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ Τα λογισμικά (π.χ. Goolge Translate) Η πράξη 12η 3ο ΚΟΥΙΖ Επιπλέον προσφέρεται αυτοτελής διδασκαλία μαθημάτων εμβάθυνσης σε μικρές ομάδες φοιτητών ανάλογα με τα ενδιαφέροντα των φοιτητών. Οι ομάδες σχηματίζονται στην αρχή του εξαμήνου και διαρκούν όσο και η διάρκεια των μαθημάτων. Σε αυτές συμμετέχουν και εξωτερικοί συνεργάτες που καλούνται από τον διδάσκοντα.
Λέξεις Κλειδιά
ΤΠΕ, γλωσσική διδασκαλία, Η/Υ στην γλωσσική διδασκαλία
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
το μάθημα ασχολείται ακριβώς με το θέμα των ΤΠΕ στη γλωσσική διδασκαλία
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις502
Σεμινάρια502
Εργαστηριακή Άσκηση
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων502
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Μέθοδοι αξιολόγησης Προτείνονται 4 διαφορετικές προσεγγίσεις για την αξιολόγηση του μαθήματος ανάλογα με τον τρόπο παρακολούθησης: 1. Για την περίπτωση 1, κατά πρόσωπο παρακολούθησης μαθημάτων, ο φοιτητής δύναται να λάβει μέρος σε τρία κουίζ που πραγματοποιούνται κατά την διάρκεια του εξαμήνου, ο μέσος όρος των οποίων θα αποτελέσει και την τελική του βαθμολόγηση. Αποτελεί απαράβατο όρο η συνεχής και αδιάλειπτη παρακολούθηση των μαθημάτων και σεμιναρίων με δύο (2) μόνον απουσίες. Στην περίπτωση αποτυχίας στα κουίζ οδηγείται στις τελικές εξετάσεις. Οι φοιτητές προσέρχονται στα κουίζ με κόλλα αναφοράς. 2. Για την περίπτωση δύο ο φοιτητής οδηγείται στις τελικές εξετάσεις. Οι φοιτητές προσέρχονται στις τελικές εξετάσεις με κόλλα αναφοράς. 3. Για τις περιπτώσεις 3 και 4 οι εργασίες είναι απαλλακτικές. Η πρακτική άσκηση αφιερώνεται στην επιτυχή εγκατάσταση, χρήση και συγγραφή λογισμικού (παραδοσιακών ασκήσεων από βιβλίο), στην επιτυχή δημιουργία blog και wiki και στην χρήση του Blackboard. Οι τελικές εξετάσεις αφορούν σε θέματα σχετικά με την ιστορία του CALL, στην διδασκαλία των δεξιοτήτων με την σύμπραξη του υπολογιστή, στη γλωσσική αξιολόγηση μέσω του υπολογιστή, στην συνεργατική μάθηση με την υποστήριξη λογισμικού, στην ένταξη ιστότοπων κοινωνικής δικτύωσης στη γλωσσική διδασκαλία, στην παροχή ανατροφοδότησης και στον ρόλο του δασκάλου στην ηλεκτρονική διδασκαλία. Βαθμολόγηση Ένα άριστο γραπτό θα πρέπει να διαθέτει: α) περιεχόμενο σχετικό με το ερώτημα. Περιττά στοιχεία δείχνουν ανικανότητα επιλογής των σχετικών πληροφοριών που απαιτούνται για την ανάπτυξη του κειμένου ενώ αντίθετα δημιουργούν μία αρνητική διάθεση στον εξεταστή. 50% του τελικού βαθμού. β) σωστή χρήση της σχετικής ορολογίας. Προτιμάται η σωστή χρήση των όρων που αναφέρονται στην βιβλιογραφία παρά η επεξήγηση με λόγια του συγγραφέα. 15% του τελικού βαθμού. γ) συνοχή ως προς την ανάπτυξη του κειμένου. Το κείμενο ανάπτυξης από τον μαθητή απαιτεί υψηλή συνοχή. Πρέπει να γίνεται κατανοητό στον εξεταστή με ποιόν τρόπο φτάνει στα συμπεράσματα που αναφέρει ο εξεταζόμενος, από το Α στο Β και μετά στο Γ, κλπ. 15% του τελικού βαθμού. δ) κριτική άποψη. Η κριτική διάθεση του φοιτητή στην παρουσίαση της σχετικής με το θέμα βιβλιογραφίας αποτελεί επιπλέον προσόν. 10% ε) αναφορά βιβλιογραφίας. Η αναφορά σε άρθρα και απόψεις άλλων συγγραφέων δείχνει μελέτη της βιβλιογραφίας στο θέμα. 10%
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Συνιστώμενη βιβλιογραφία προς μελέτη Στο μάθημα αυτό γίνεται χρήση εκτενούς βιβλιογραφίας. Ο στόχος είναι να μελετηθούν όσοι το δυνατόν περισσότεροι συγγραφείς, έτσι ώστε οι φοιτητές να εκτεθούν σε διαφορετικές απόψεις. Αρχικά γίνεται εντοπισμός του θέματος είτε στα περιεχόμενα είτε στο index και στην συνέχεια στις σελίδες που αναφέρονται εκεί. Δεν είναι απαραίτητο να διαβασθεί ολόκληρο το βιβλίο εκτός και αν εντοπισθούν σε αυτό θέματα που εγείρουν το προσωπικό ενδιαφέρον του φοιτητή και δεν συζητούνται στο μάθημα. Αναμφίβολα, η εύρεση νέας βιβλιογραφίας και νέων απόψεων (είτε από συγγραφείς είτε προσωπικές) είναι απόλυτα αποδεκτές και επιθυμητές, εφόσον κατατίθεται με επιχειρήματα (προσωπικά ή από την βιβλιογραφία). Όσοι από τους φοιτητές δικαιούνται βιβλία από τον Εύδοξο μπορούν να επιλέξουν αυτό που θεωρούν ότι καλύπτει περισσότερα από τα θέματα που συζητούνται κατά την διάρκεια του εξαμήνου. Παρακαλούνται οι φοιτητές να μην ζητούν την προσωπική παρέμβαση του διδάσκοντα καθώς αυτό είναι αντιδεοντολογικό και προσωπικό τους δικαίωμα. Τα παρακάτω βιβλία και άρθρα βρίσκονται στην βιβλιοθήκη του τμήματος ή σε άλλες βιβλιοθήκες της φιλοσοφικής για χρήση των φοιτητών. Συμπληρωματικό υλικό διανέμεται στην τάξη. -Ahmad, K., Corbett, G., Rogers, M., and Sussex, R. (1985). Computers, Language Learning and Language Teaching CUP Παλιό καλό εισαγωγικό βιβλίο στο θέμα. -Beatty, K. (2003). Teaching and Researching Computer-assisted Language Learning Longman -Cameron, K. (1999). CALL: Media, Design & Applications Swets & Zeitlinger Publishers Περιέχει ερευνητικά άρθρα για τη χρήση Η/Υ στη γλωσσική διδασκαλία. -Carobene, A. (2001). Internet per gli Insegnanti. La “rete” come strumento di lavoro e di aggiornamento professionale. Alpha Test S.r.I. Στο συγκεκριμένο βιβλίο υπάρχουν προτάσεις για χρήση του διαδικτύου για την διδασκαλία των ιταλικών. -Chapelle, C. (2001). Computer Applications in Second Language Acquisition Cambridge University Press Παρουσιάζει την ερευνητική διάσταση της χρήσης Η/Υ στη γλωσσική διδασκαλία. -Chapelle, C.A. & Douglas, D. (2006). Assessing Language through Computer Technology Cambridge University Press Πρόσφατο βιβλίο σχετικό με την χρήση του υπολογιστή για αξιολόγηση γλωσσικής εκπαίδευσης. -Cremascoli, F. e Gualdoni, M. (2000). La lavagna elettronica. Editori Laterza Γενικό βιβλίο για την χρήση του υπολογιστή στην εκπαίδευση. -Crystal, D. (2001). Language and the Internet Cambridge University Press -Dudeney, G (2000). The Internet and the Language Classroom Cambridge University Press Βιβλίο με πρακτικές γλωσσικές εφαρμογές με αναφορά στο διαδίκτυο. -Everhard, C. & Ypsilandis, G.S. (1996) "The role of computer technology in independent learning" Proceedings of the 10th Symposium, School of English, Aristotle Univ. of Thessaloniki. -Gitsaki, C. and Richard P. Taylor (2000). Internet English. Oxford University Press -Hardisty, D. & S. Windeatt (1989) CALL. Oxford: Oxford University Press. - Herring, C. Susan (eds). (1996). Computer-Mediated Communication. John Benjamins Publishing Company -Hubbard, P.L. (1987). “Language Teaching Approaches, the Evaluation of CALL Software, and Design Implications” in Flint Smith, Wm. (eds) Modern Media in Foreign Language Education: Theory and Implementation National Textbook Company -Jones, C., and Fortescue, S. (1987). Using Computers in the Language Classroom Longman Κλασσικό βιβλίο με πρακτικές συμβουλές για τη χρήση Η/Υ στη γλωσσική διδασκαλία. -Kenning, M.J. and Kenning, M.M. (1983). An Introduction to Computer Assisted Language Learning Oxford University Press Παλιό καλό εισαγωγικό βιβλίο στο θέμα. -Levy, M (1997). Computer-Assisted Language Learning (Context and Conceptualization) Oxford University Press Ένα από τα σχετικά καινούργια εισαγωγικά βιβλία στο θέμα. -Maragliano, R. (1994) Manuale di didattica multimediale Editori Laterza Maragliano, R. (2004). Nuovo manuale di didattica multimediale Editori Laterza -Mezzardi, M. (2001). Internet nella didattica dell’ italiano: la frontiera presente Edizioni Guerra -Panciroli, C. (2001). Insegnare con Internet in Classe edizioni junior -Pennington, M.C. (1996). The Power of CALL Athelstan Καλή εισαγωγή στο συγκεκριμένο θέμα. -Sandholtz, J.H., Ringstaff, C., and Dwyer, D.C. (1997). Teaching with Technology: Creating Student-Centered Classrooms Teachers College Press -Scholfield, P.J. & Ypsilandis, G.S. (1992) "Evaluation of CALL Programs" Proceedings of the 10th International Conference: Assessment and Evaluation Vol. 6, Greek Association of Applied Linguistics. -Scholfield, P.J. & Ypsilandis G.S. (1994) "Evaluating the Theory and Practice of CALL - A Consumer's Eye View" in Graddol, D. and Swann, J. Evaluating Language Clevedon: Multilingual Matters. -Scholfield, P.J. & Ypsilandis, G.S. (1994) "Categorising CALa Software" with the Proceedings of the 8th Symposium on English and Greek, School of English, Aristotle Un. Of Thessaloniki. -Sperling, D. (1997). The Internet Guide for Language Teachers Prentice Hall Από τα πρώτα με πολλές αναφορές σε ιστούς (πολλοί από τους οποίους ίσως να μην υπάρχουν πλέον ή να έχουν αλλάξει διεύθυνση). - Thurlow, Crispin, Laura Lengel, and Tomic Alice (2007). Computer Mediated Communication. SAGE Publications -Τσοπάνογλου, Α.Γ. και Υψηλάντης, Γ.Σ. (2011). Αξιολόγηση επίδοσης και γλωσσομάθειας με χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή. Εκδόσεις ΖΗΤΗ Υψηλάντης, Γ. και Επιτρόπου, Μ-Σ. (2007). “Σύντομη ιστορική αναδρομή στη χρήση υπολογιστών για διδασκαλία γλωσσικών μαθημάτων” (Eds) Γκικόπουλος, Φ., Crocco, G., Κασάπη, Ε. Επετηρίδα Τμήματος Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Τόμος ΙΙ, σς195-230 . -Ypsilandis, G.S. (1995). Computer Assisted Language: A Communicative Attempt Ph.D. Thesis unpublished. -Ypsilandis, G.S. (1999) "Computer Programs in English for Specific Purposes" Proceedings of the 3rd ESP conference on Compelling Learning Techniques in ESP/EAP, English Language Unit, University of Macedonia, Greece. -Ypsilandis, G.S. (2000) "Computers in ESP: Business Letter Writing" Proceedings of the 13th International Symposium on Theoretical and Applied Linguistics, (Eds) Nicolaidis, K. and Mattheoudakis, M. published by the School of English, Aristotle University of Thessaloniki. pp. 501-510. -Ypsilandis, G. S. (2000) “Teacher and computer role(s) in the language classroom” BRIDGES English Language Teaching Review published by the Teachers of English Union of Thrace. -Ypsilandis, G.S., Giouroglou, H., Economides, A. (2002) “Evaluation of Internet-based materials for language learning” Proceedings of the conference on learning and technology organised by the Pedagogiko Instituto, Athens. -Warschauer, M. (1996) “Computer-Assisted Language Learning: An Introduction”. In S. Fotos (Ed.), Multimedia Language Teaching (pp. 3-20). Tokyo: Logos International. Available: http://www.lll.hawaii.edu/markw/call.html -Warschauer, M., and Kern, R. (2000). Network-based Language Teaching: Concepts and Practice Cambridge University Press Βιβλίο για μυημένους στην χρήση Η/Υ στη γλωσσική κατάρτιση. -Warschauer, M. (eds). (1995). Virtual Connections Second Language Teaching & Curriculum Center, University of Hawai’i at Manoa. -Windeatt, S., Hardisty, D., Eastment, D. (2000). The Internet Oxford University Press Βιβλίο με πρακτικές γλωσσικές εφαρμογές με αναφορά στο διαδίκτυο. -Underwood, J. (1984) Linguistics, Computers, and the Language Teacher: A Communicative Approach. Rowley, MA: Newbury House.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Recommended basic reading This course uses extensive bibliography. The ultimate goal is for students to study the views of many writers on the same topic. The method of approaching a topic is to initially identify the relevant pages in a book either the contents or the index. It seems not necessary to read the entire book unless it is an introductory book on the subject. Undoubtedly, finding new literature and new views (either of other authors or personal) is perfectly acceptable and desirable, provided it is supported by coherent arguments (personal or from the literature). The following books and articles are in the departmental library or in other libraries. Supplementary material is distributed in class. -Ahmad, K., Corbett, G., Rogers, M., and Sussex, R. (1985). Computers, Language Learning and Language Teaching CUP Παλιό καλό εισαγωγικό βιβλίο στο θέμα. -Beatty, K. (2003). Teaching and Researching Computer-assisted Language Learning Longman -Cameron, K. (1999). CALL: Media, Design & Applications Swets & Zeitlinger Publishers Περιέχει ερευνητικά άρθρα για τη χρήση Η/Υ στη γλωσσική διδασκαλία. -Carobene, A. (2001). Internet per gli Insegnanti. La “rete” come strumento di lavoro e di aggiornamento professionale. Alpha Test S.r.I. Στο συγκεκριμένο βιβλίο υπάρχουν προτάσεις για χρήση του διαδικτύου για την διδασκαλία των ιταλικών. -Chapelle, C. (2001). Computer Applications in Second Language Acquisition Cambridge University Press Παρουσιάζει την ερευνητική διάσταση της χρήσης Η/Υ στη γλωσσική διδασκαλία. -Chapelle, C.A. & Douglas, D. (2006). Assessing Language through Computer Technology Cambridge University Press Πρόσφατο βιβλίο σχετικό με την χρήση του υπολογιστή για αξιολόγηση γλωσσικής εκπαίδευσης. -Cremascoli, F. e Gualdoni, M. (2000). La lavagna elettronica. Editori Laterza Γενικό βιβλίο για την χρήση του υπολογιστή στην εκπαίδευση. -Crystal, D. (2001). Language and the Internet Cambridge University Press -Dudeney, G (2000). The Internet and the Language Classroom Cambridge University Press Βιβλίο με πρακτικές γλωσσικές εφαρμογές με αναφορά στο διαδίκτυο. -Everhard, C. & Ypsilandis, G.S. (1996) "The role of computer technology in independent learning" Proceedings of the 10th Symposium, School of English, Aristotle Univ. of Thessaloniki. -Hardisty, D. & S. Windeatt (1989) CALL. Oxford: Oxford University Press. Hubbard, P.L. (1987). “Language Teaching Approaches, the Evaluation of CALL Software, and Design Implications” in Flint Smith, Wm. (eds) Modern Media in Foreign Language Education: Theory and Implementation National Textbook Company -Underwood, J. (1984) Linguistics, Computers, and the Language Teacher: A Communicative Approach. Rowley, MA: Newbury House. -Jones, C., and Fortescue, S. (1987). Using Computers in the Language Classroom Longman Κλασσικό βιβλίο με πρακτικές συμβουλές για τη χρήση Η/Υ στη γλωσσική διδασκαλία. -Kenning, M.J. and Kenning, M.M. (1983). An Introduction to Computer Assisted Language Learning Oxford University Press Παλιό καλό εισαγωγικό βιβλίο στο θέμα. -Levy, M (1997). Computer-Assisted Language Learning (Context and Conceptualization) Oxford University Press Ένα από τα σχετικά καινούργια εισαγωγικά βιβλία στο θέμα. -Maragliano, R. (1994) Manuale di didattica multimediale Editori Laterza Maragliano, R. (2004). Nuovo manuale di didattica multimediale Editori Laterza -Mezzardi, M. (2001). Internet nella didattica dell’ italiano: la frontiera presente Edizioni Guerra -Panciroli, C. (2001). Insegnare con Internet in Classe edizioni junior -Pennington, M.C. (1996). The Power of CALL Athelstan Καλή εισαγωγή στο συγκεκριμένο θέμα. -Sandholtz, J.H., Ringstaff, C., and Dwyer, D.C. (1997). Teaching with Technology: Creating Student-Centered Classrooms Teachers College Press -Scholfield, P.J. & Ypsilandis, G.S. (1992) "Evaluation of CALL Programs" Proceedings of the 10th International Conference: Assessment and Evaluation Vol. 6, Greek Association of Applied Linguistics. -Scholfield, P.J. & Ypsilandis G.S. (1994) "Evaluating the Theory and Practice of CALL - A Consumer's Eye View" in Graddol, D. and Swann, J. Evaluating Language Clevedon: Multilingual Matters. -Scholfield, P.J. & Ypsilandis, G.S. (1994) "Categorising CALa Software" with the Proceedings of the 8th Symposium on English and Greek, School of English, Aristotle Un. Of Thessaloniki. -Sperling, D. (1997). The Internet Guide for Language Teachers Prentice Hall Από τα πρώτα με πολλές αναφορές σε ιστούς (πολλοί από τους οποίους ίσως να μην υπάρχουν πλέον ή να έχουν αλλάξει διεύθυνση). -Τσοπάνογλου, Α.Γ. και Υψηλάντης, Γ.Σ. (2011). Αξιολόγηση επίδοσης και γλωσσομάθειας με χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή. Εκδόσεις ΖΗΤΗ Υψηλάντης, Γ. και Επιτρόπου, Μ-Σ. (2007). “Σύντομη ιστορική αναδρομή στη χρήση υπολογιστών για διδασκαλία γλωσσικών μαθημάτων” (Eds) Γκικόπουλος, Φ., Crocco, G., Κασάπη, Ε. Επετηρίδα Τμήματος Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Τόμος ΙΙ, σς195-230 . -Ypsilandis, G.S. (1995). Computer Assisted Language: A Communicative Attempt Ph.D. Thesis unpublished. -Ypsilandis, G.S. (1999) "Computer Programs in English for Specific Purposes" Proceedings of the 3rd ESP conference on Compelling Learning Techniques in ESP/EAP, English Language Unit, University of Macedonia, Greece. -Ypsilandis, G.S. (2000) "Computers in ESP: Business Letter Writing" Proceedings of the 13th International Symposium on Theoretical and Applied Linguistics, (Eds) Nicolaidis, K. and Mattheoudakis, M. published by the School of English, Aristotle University of Thessaloniki. pp. 501-510. -Ypsilandis, G. S. (2000) “Teacher and computer role(s) in the language classroom” BRIDGES English Language Teaching Review published by the Teachers of English Union of Thrace. -Ypsilandis, G.S., Giouroglou, H., Economides, A. (2002) “Evaluation of Internet-based materials for language learning” Proceedings of the conference on learning and technology organised by the Pedagogiko Instituto, Athens. -Warschauer, M. (1996) “Computer-Assisted Language Learning: An Introduction”. In S. Fotos (Ed.), Multimedia Language Teaching (pp. 3-20). Tokyo: Logos International. Available: http://www.lll.hawaii.edu/markw/call.html -Warschauer, M., and Kern, R. (2000). Network-based Language Teaching: Concepts and Practice Cambridge University Press Βιβλίο για μυημένους στην χρήση Η/Υ στη γλωσσική κατάρτιση. -Windeatt, S., Hardisty, D., Eastment, D. (2000). The Internet Oxford University Press Βιβλίο με πρακτικές γλωσσικές εφαρμογές με αναφορά στο διαδίκτυο.
Τελευταία Επικαιροποίηση
23-12-2022