ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΙΤΑΛΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΙΙ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΙΤΑΛΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΙΙ / History of Italian art II
Τίτλος στα ΙταλικάStoria dell'arte italiana II
Κωδικός11364
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΙταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280006621

Πρόγραμμα Σπουδών: Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 40
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Ιταλική Γλώσσα και ΦιλολογίαΚατ' Επιλογήν Υποχρεωτικά746

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΙΤΑΛΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΙΙ
Ακαδημαϊκό Έτος2022 – 2023
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία4
Ώρες Συνολικά52
Class ID
600211513
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Ιταλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
ΟΧΙ
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα: -έχουν εμπλουτίσει τις γνώσεις τους στα συγκεκριμένα ζητήματα που αφορούν την τέχνη, -έχουν εξοικειωθεί με την ορολογία και τις θεωρίες της, -είναι σε θέση να εκφράζουν προσωπικές εκτιμήσεις σε γενικότερα αισθητικά θέματα της τέχνης, -είναι σε θέση να προσεγγίζουν με κριτικό πνεύμα τις αμοιβαίες επιδράσεις γλώσσας και τέχνης -είναι σε θέση να εφαρμόζουν τις επιστημονικές τους γνώσεις μέσω της έρευνας, σε συγκεκριμένα καλλιτεχνικά πεδία,
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα αποτελεί μια εισαγωγή στην Ιταλική Αναγέννηση και καλύπτει χρονικά την περίοδο από τον 13ο έως τον 16ο αιώνα. Αφορά την προ-αναγεννησιακή περίοδο και συγκεκριμένα την καλλιτεχνική δράση και καινοτομία του Giotto και τις καλλιτεχνικές προτάσεις της σχολής της Σιένας. Εξετάζει τις υφολογικές και πνευματικές τάσεις στα αναπαραστατικά ρεύματα των καλλιτεχνών της πρώιμης Αναγέννησης κυρίως στη Φλωρεντία. Προχωρά στην ανάλυση και σύγκριση των έργων των μεγάλων καλλιτεχνών (Leonardo da Vinci, Michelangelo, Raffaello) της κλασσικής περιόδου. Εξετάζει την επίδραση της αλλά και τη διαφοροποίηση της Βενετικής σχολής των Giorgione και Tiziano έως την εμφάνιση του Μανιερισμού.
Λέξεις Κλειδιά
ΙΤΑΛΙΑ, ΤΕΧΝΗ, ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ, ΛΕΟΝΑΡΝΤΟ ΝΤΑ ΒΙΝΤΣΙ, ΜΙΧΑΗΛ ΑΓΓΕΛΟΣ, ΡΑΦΑΗΛ
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
ΟΧΙ
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις522,1
Εργαστηριακή Άσκηση150,6
Άσκηση Πεδίου70,3
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων582,3
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων150,6
Εξετάσεις30,1
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Προφορική εξέταση και εκπόνηση Εργασίας.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Giulio Carlo Argan, Storia dell’arte italiana, Sansoni, Firenze 2000, vol. II - III Piero Adorno, L’arte Italiana, G. D’Anna, Messina-Firenze 1998 Erwin Panofsky, Il significato delle arti visive, Einaudi, Torino 2010 Erwin Panofsky, Studi di iconologia, Einaudi, Torino 2009 Andre' Chastel, Arte e Umanesimo a Firenze, Einaudi, Torino 1964
Τελευταία Επικαιροποίηση
07-07-2022