Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα:
-έχουν εμπλουτίσει τις γνώσεις τους στα συγκεκριμένα ζητήματα που αφορούν την τέχνη,
-έχουν εξοικειωθεί με την ορολογία και τις θεωρίες της,
-είναι σε θέση να εκφράζουν προσωπικές εκτιμήσεις σε γενικότερα αισθητικά θέματα της τέχνης,
-είναι σε θέση να προσεγγίζουν με κριτικό πνεύμα τις αμοιβαίες επιδράσεις γλώσσας και τέχνης
-είναι σε θέση να εφαρμόζουν τις επιστημονικές τους γνώσεις μέσω της έρευνας, σε συγκεκριμένα καλλιτεχνικά πεδία,
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα αποτελεί μια εισαγωγή στην Ιταλική Αναγέννηση και καλύπτει χρονικά την περίοδο από τον 13ο έως τον 16ο αιώνα. Αφορά την προ-αναγεννησιακή περίοδο και συγκεκριμένα την καλλιτεχνική δράση και καινοτομία του Giotto και τις καλλιτεχνικές προτάσεις της σχολής της Σιένας. Εξετάζει τις υφολογικές και πνευματικές τάσεις στα αναπαραστατικά ρεύματα των καλλιτεχνών της πρώιμης Αναγέννησης κυρίως στη Φλωρεντία. Προχωρά στην ανάλυση και σύγκριση των έργων των μεγάλων καλλιτεχνών (Leonardo da Vinci, Michelangelo, Raffaello) της κλασσικής περιόδου. Εξετάζει την επίδραση της αλλά και τη διαφοροποίηση της Βενετικής σχολής των Giorgione και Tiziano έως την εμφάνιση του Μανιερισμού.
Λέξεις Κλειδιά
ΙΤΑΛΙΑ, ΤΕΧΝΗ, ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ, ΛΕΟΝΑΡΝΤΟ ΝΤΑ ΒΙΝΤΣΙ, ΜΙΧΑΗΛ ΑΓΓΕΛΟΣ, ΡΑΦΑΗΛ
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Giulio Carlo Argan, Storia dell’arte italiana, Sansoni, Firenze 2000, vol. II - III
Piero Adorno, L’arte Italiana, G. D’Anna, Messina-Firenze 1998
Erwin Panofsky, Il significato delle arti visive, Einaudi, Torino 2010
Erwin Panofsky, Studi di iconologia, Einaudi, Torino 2009
Andre' Chastel, Arte e Umanesimo a Firenze, Einaudi, Torino 1964