Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γενικές Προαπαιτήσεις
Για τη συμμετοχή των φοιτητών στην πρακτική άσκηση είναι απαραίτητη η ύπαρξη ενός βασικού υπόβαθρου που να αφορά τον προγραμματισμό, την υλοποίηση και την αξιολόγηση στο μάθημμα της ξένης γλώσσας. Θα πρέπει επίσης να διαθέτουν σχετικά υψηλό επιπεδο ιταλομάθειας. Επίσης, είναι απαραίτητη η ύπαρξη βασικού παιδαγωγικού υπόβαθρου, που θα επιτρέπει την διαχείρηση της τάξης με τρόπο παιδαγωγικά αποδεκτό, που να συμβάλει στην ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη των μαθητών. Για το λόγο αυτό έχουν οριστεί ως προαπαιτούμενα μαθήματα αυτά της διδακτικής των γλωσσών, του Προγραμματισμού και της αξιολόγησης, των Παιδαγωγικών θεωιών και σχολικών πρακτικών, καθώς και τα γλωσσικά Ιταλικά Β1, Β1+, Β2, Β2+.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την ολοκλήρωσης της πρακτικής άσκησης οι φοιτητές θα πρέπει να είναι ικανοί να:
- οργανώνουν ένα μάθημα ξένης γλώσσας,
- παράγουν κύριο ή/και συμπληρωματικό διδακτικό υλικό,
- υλοποιούν το σχέδιο του μαθήματός τους
- να αξιολογούν τη μαθησιακή διαδικασία και τους μαθητές
- διαχειρίζονται την τάξη και να αντιμετωπίζουν, εφαρμόζοντας κατάλληλους παιδαγωγικούς χειρισμούς, προβλήματα που προκύπτουν στην τάξη, είτε αφορούν τις διαπροσωπικές σχέσεις μεταξύ μαθητών αλλά και μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικού, είτε αφορούν τη σχέση των μαθητών με το αντικείμενο της μάθησης.
Περιεχόμενο Μαθήματος
1. Διαχείριση προγράμματος Σπουδών
2. Σχεδιασμός μαθήματος
3. Σχεδιασμός και υλοποίηση αξιολόγησης μαθητών
4. Αντιμετώπιση προβλημάτων μέσα στην τάξη-τεχνικές διαχείρισης κρίσεων
5. Μικροδιδασκαλίες
6. Εφαρμογή σε πραγματικές συνθήκες διδασκαλίας
Λέξεις Κλειδιά
σχεδιασμός μαθήματος, παραγωγή διδακτικού υλικού, μικροδιδασκαλίες, πρακτική άσκηση
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
BALBONI, P. (2013). Fare educazione linguistica: Insegnare italiano, lingue straniere, lingue classiche. TORINO, UTET UNIVERSITA.
Mezzadri M., 2001. Internet nella didattica dell’italiano: la frontiera presente, Perugia/Welland. Guerra-éditions SOLEIL.
Ellis, R., (2015). Understanding Second Language Acquisition 2nd Edition: Oxford University Press: Oxford.