ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ / RESEARCH METHODOLOGY
Τίτλος στα ΙταλικάRESEARCH METHODOLOGY
Κωδικός1-ΥΜ-01
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΙταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΑναστασία-Χαρίκλεια Χριστοδούλου
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600015237

Πρόγραμμα Σπουδών: ΙΤΑΛΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 7
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ, ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣΥποχρεωτικόΧειμερινό/Εαρινό-10

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2022 – 2023
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600211572
Τύπος Μαθήματος
Γενικού Υποβάθρου
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ιταλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές: θα εξοικειωθούν με τη μεθοδολογία της φιλολογικής έρευνας ως κριτικό πεδίο της φιλολογικής επιστήμης και θα εξασκηθούν στη συγγραφή επιστημονικής εργασίας μέσα από συγκεκριμένη καθοδήγηση που αφορά τόσο τον τύπο-φόρμα όσο και το περιεχόμενό της.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Σκοπός του μαθήματος είναι να υποδείξει: α. τις επιδιώξεις της φιλολογικής σκέψης προκειμένου να εφαρμοστούν στη μελέτη των φιλολογικών κειμένων, β. τους τρόπους διαμέσου των οποίων μπορεί να επιχειρηθεί η φιλολογικώς εδραιωμένη γνώση ενός κειμένου, γ. τη μελέτη των πολιτισμικών συγκείμενων και των αντίστοιχων κωδίκων, δ. οδηγίες για τη μελέτη κριτικών εκδόσεων και ε. τον τρόπο συγγραφής επιστημονικής εργασίας.
Λέξεις Κλειδιά
Μεθοδολογία έρευνας, λογοτεχνικά κείμενα, συγγραφή επιστημονικής εργασίας
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις10
Σεμινάρια
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων10
Συγγραφή εργασίας / εργασιών19
Σύνολο39
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Διαρκής αξιολόγηση και συμμετοχή στο μάθημα και τελική ατομική εργασία.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Δ. Αγγελάτος, H Άλφα Βήτα του νεοελληνιστή, Gutemberg, Αθήνα 2011. H. Bloom, Πώς και γιατί διαβάζουμε, Παραφερνάλια-Τυπωθήτω, Αθήνα 2004, μτφρ. Κ. Ταβαρτζόγλου R. E. Scholes, Η Δύναμη του Κειμένου, Παραφερνάλια-Τυπωθήτω, Αθήνα 2005, μτφρ. Ζωή Κ. Μπέλλα K. M. Newton, Η λογοτεχνική θεωρία του Εικοστού αιώνα - Ανθολόγιο κειμένων, Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης, Ηράκλειο 2014, U. Eco, Come si fa una tesi di laurea, Tascabili Bompiani, Milano 1989.
Τελευταία Επικαιροποίηση
31-07-2023