Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος αυτού οι φοιτητές πρέπει να είναι ικανοί να σχεδιάζουν ένα πρόγραμμα αξιολόγησης και να υλοποιούν τις επιμέρους φάσεις του. Παράλληλα πρέπει να έχουν κατανοήσει βασικές αρχές που διέπουν την αξιολόγηση.
Ειδικότερα οι φοιτητές πρέπει να είναι σε θέση να:
α) ορίζουν τους στόχους μιας διαδικασίας αξιολόγησης με βάση το ισχύων πρόγραμμα σπουδών, έχοντας κατανοήσει τη σχέση τους
β) επιλέγουν το είδος αξιολόγησης που θέλουν να υλοποιήσουν με βάση την υποκείμενη επιδίωξή τους
γ) σχεδιάζουν και να κατασκευάζουν ένα τεστ
δ) υπολογίζουν το βαθμό δυσκολίας και την ικανότητα διάκρισης των ερωτημάτων ενός τεστ
ε) επεξεργάζονται τα δεδομένα που θα προκύπτουν από την υλοποίηση του τεστ
στ) αναλύουν τα αποτελέσματα ενός τεστ, έτσι ώστε να εξάγουν αξιοποιήσιμα συμπεράσματα ανάλογα με το σκοπό του αλλά και με βάση βασικές παιδαγωγικές αρχές
Περιεχόμενο Μαθήματος
α) Σχέση μεταξύ των στόχων του προγράμματος και της αξιολόγησης της επίδοσης των μαθητών
β) Έννοια και χαρακτηριστικά Προγραμμάτων Σπουδών για την εκμάθηση Ξένων Γλωσσών,με έμφαση στο ΕΠΣ-ξγ
γ) Έννοια της αξιολόγησης
δ) Βασικές τυπολογίες αξιολόγησης
ε) Τυπολογίες δοκιμασιών
στ) Ανάλυση λαθών
ζ) Είδη εργαλείων συλλογής πληροφοριών
η) Μελέτη και ανάλυση των ερωτημάτων ενός τεστ
θ) Βαθμολόγηση δοκιμασιών αποκλίνουσας και συγκλίνουσας παραγωγής λόγου
ι) Δείκτες περιγραφικής στατιστικής για την εύρεση της κεντρικής τάσης, της διασποράς και της συνάφειας
κ) Χρήση μεθόδων ανάλυσης δεδομένων για την ανάλυση των αποτελεσμάτων των τεστ
Λέξεις Κλειδιά
syllabus, curriculum, αξιολόγηση του μαθητή, προγραμματισμός τεστ, ανάλυση αποτελεσμάτων τεστ
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Porcelli G., 1998. Educazione linguistica e valutazione. Torino: UTET
McNamara, T., 2000. Language Testing. Oxford, New York: Oxford University Press
Κασσωτάκης, Μ., 2013. Η αξιολόγηση της επιδόσεως των μαθητών. Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη