ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ:ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ:ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ / EDUCATIONAL APPLICATION IN SPECIAL EDUCATION:TEACHING AND LEARNING FOREIGN LANGUAGES
Κωδικός11492
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΙταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600020418

Πρόγραμμα Σπουδών: Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 49
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Ιταλική Γλώσσα και ΦιλολογίαΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ:ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ
Ακαδημαϊκό Έτος2022 – 2023
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία4
Ώρες Συνολικά52
Class ID
600211662
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία)
  • Γαλλικά (Διδασκαλία)
  • Ιταλικά (Διδασκαλία)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
καμία
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα γνωρίζουν τα χαρακτηριστικά των μαθησιακών και γλωσσικών δυσκολιών των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, τις κατάλληλες διδακτικές στρατηγικές και μεθόδους εκμάθησης ξένων γλωσσών και θα είναι σε θέση να σχεδιάζουν και να πραγματοποιούν εξατομικευμένα διδακτικά προγράμματα παρέμβασης για αυτούς τους μαθητές στην ξένη γλώσσα.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Ο στόχος αυτού του μαθήματος είναι να μάθουν οι φοιτητές για την εκπαίδευση των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες γενικά, αλλά και ειδικά ως προς την εκμάθηση δεύτερης/ ξένης γλώσσας. Πιο συγκεκριμένα, θα μάθουν να θέτουν εκπαιδευτικούς στόχους, θα διδαχθούν πρακτικές εκμάθησης ξένων γλωσσών για κάθε κατηγορία εκπαιδευτικών αναγκών και θα μάθουν να λαμβάνουν υπόψη γλωσσικούς και γνωστικούς παράγοντες με σκοπό να ανταποκρίνονται στις εξειδικευμένες ανάγκες του κάθε μαθητή με αναπηρία. Οι ενότητες του μαθήματος συνοψίζονται ως εξής: Εκπαιδευτικοί στόχοι και σχεδιασμός παρεμβάσεων στο μαθησιακό περιβάλλον της ειδικής αγωγής Ειδική αγωγή στην εκμάθηση δεύτερης/ ξένης γλώσσας: πώς εφαρμόζεται και πώς διαφοροποιείται Γλωσσικοί και γνωστικοί παράγοντες στη δίγλωσση εκπαίδευση και στην εκμάθηση ξένων γλωσσών στην ειδική αγωγή Γλωσσικές παρεμβάσεις σε μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Γνωστικές παρεμβάσεις στις διαταραχές μνήμης, προσοχής, εκτελεστικών λειτουργιών και οπτικο-χωρικών δεξιοτήτων Εκμάθηση ξένης γλώσσας στις ειδικές μαθησιακές δυσκολίες - δυσλεξία Διδασκαλία ξένης γλώσσας σε άτομα με διαταραχές λόγου και ομιλίας Αποτελεσματικές πρακτικές στη διδασκαλία ξένων γλωσσών σε παιδιά με νοητική καθυστέρηση Διδακτικές στρατηγικές εκμάθησης ξένων γλωσσών για παιδιά στο φάσμα του αυτισμού Διαφοροποιημένη και πολυαισθητηριακή διδασκαλία ξένης γλώσσας σε μαθητές με προβλήματα ακοής Διδακτικές εφαρμογές με τη χρήση νέων τεχνολογιών στην εκμάθηση ξένων γλωσσών σε άτομα με μαθησιακές και γλωσσικές δυσκολίες
Λέξεις Κλειδιά
στρατηγικές εκμάθησης και διδασκαλίας ξένων γλωσσών, ειδική αγωγή, μαθησιακές δυσκολίες, γλωσσικές διαταραχές
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις522,1
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων983,9
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι φοιτητές θα αξιολογηθούν με δύο τρόπους: 1. Οι φοιτητές που παρακολουθούν μαθήματα και δεν ξεπερνούν τις 4 απουσίες κατά τη διάρκεια του εξαμήνου θα αξιολογηθούν με 2 κουίζ, που αντιστοιχούν στις θεματικές ενότητες του μαθήματος, ένα στο 7ο μάθημα και ένα στο τελευταίο μάθημα. 2. Οι φοιτητές που δεν παρακολουθούν ή υπερβαίνουν τις 4 απουσίες θα αξιολογούνται με τελικές γραπτές εξετάσεις κατά την εξεταστική περίοδο.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Δελλασούδας, Λ. (2005). Εισαγωγή στην ειδική παιδαγωγική, τόμος Β’. Διδακτική μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Αθήνα: Αποστολική Διακονία της Εκκλησίας της Ελλάδος. Παντελιάδου, Σ. & Αργυρόπουλος, Β. (επιμ.) (2011). Ειδική αγωγή: Από την έρευνα στη διδακτική πράξη. Αθήνα: Πεδίο.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Σταύρου Α. (2015). Εκπαιδευτικές παρεμβάσεις στην ειδική αγωγή. Αθήνα: Θεοδωρίδη. Παντελιάδου, Σ. & Αργυρόπουλος, Β. (επιμ.) (2011). Ειδική αγωγή: Από την έρευνα στη διδακτική πράξη. Αθήνα: Πεδίο. Ιωαννίδη, Β. Καλοκαιρινού-Αναγνωστοπούλου, Α. (2010). Ειδική αγωγή και εκπαίδευση. Αθήνα: Βήτα Ιατρικές εκδόσεις. Johnstone, B. Stonnington, H. (2011). Γνωστική Αποκατάσταση Νευροψυχολογικών Διαταραχών (επιμ. Λ. Μεσσήνης, Α. Καστελλάκης). Αθήνα: Γκότσης. Παπάνης, Ε. & Γιαβρίμης, Π. (2010). Έρευνα και εκπαιδευτική πράξη στην ειδική αγωγή. Αθήνα: Σιδέρης.
Τελευταία Επικαιροποίηση
01-02-2023