Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την ολοκλήρωση της παρακολούθησης του μαθήματος ο φοιτητής είναι σε θέση να:
1. ανιχνεύει, γνωρίζει, ιεραρχεί, αναλύει τις ανθρωπιστικές συνιστώσες του ψηφιακού κόσμου
2. αντιλαμβάνεται τον χώρο της ψηφιοποίησης και να μπορεί να επιτελεί βασικά είδη ψηφιοποιήσεων
3. χειρίζεται το λογισμικό περιβάλλον TLG όπως και αντίστοιχες ψηφιακές βιβλιοθήκες, αποθετήρια, δεξαμενές κ.ά. κειμένων κλπ.
4. αντιλαμβάνεται την έννοια της παροχής υπηρεσιών και έργων στον χώρο των digital humanities και να την εφαρμόζει
5. έχει υποδομή στην επεξεργασία και ανάλυση της Βυζαντινής εικόνας και να εξάγει-αποκαλύπτει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, συνιστώσες της κλπ.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Οι Ψηφιακές Ανθρωπιστικές Επιστήμες αποτελούν ένα υποσύνολο και μία υποπεριοχή τού ψηφιακού κόσμου στον οποίο ζούμε. Ο όρος ' Ψηφιακές Ανθρωπιστικές Επιστήμες' αποδίδει τον αγγλικό αντίστοιχο όρο 'Digital Humanities'. Πρόκειται για το σύνολο (καρτεσιανό γινόμενο) της σύζευξης των συνιστωσών των δύο συμμετεχόντων χώρων, δηλ. του ψηφιακού και εκείνου των ανθρωπιστικών σπουδών. Υπό αυτό το πρίσμα το περιεχόμενο του μαθήματος εκτείνεται από την ψηφιοποίηση ως τις ψηφιακές υπηρεσίες που προσφέρονται στα πλαίσια των εν λόγω επιστημών. Δειγματοληπτεί επίσης τα πολλαπλά υποσύνολα που δημιουργούνται στα πλαίσια της σύζευξης αυτής.
Λέξεις Κλειδιά
(Ψηφιακές) Ανθρωπιστικές Επιστήμες, TLG, ψηφιακές βιβλιοθήκες, αποθετήρια, δεξαμενές, Βυζαντινή εικόνα
Περιγραφή
Αξιολογούνται τα ακόλουθα:
Συνεργατικότητα, προσπάθεια, φιλότιμο, αντίληψη: κατά την διαρκή εργαστηριακή διεπαφή και αλληλεπίδραση με τον φοιτητή
Ικανότητες, ευφυϊα, ακρίβεια, σαφήνια: κατά την διαδικασία των εξετάσεων (γραπτών και εργαστηριακών) Προθυμία, φιλεργατικότητα, φιλοπονία, στρατηγική: κατά την εκπόνηση ευρύτερης κατ' επιλογή έργου (εργασίας)