ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ ΣΕ ΔΙΑΛΟΓΟ ΓΙΑ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ, ΕΙΡΗΝΗ ΚΑΙ ΑΚΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ ΣΕ ΔΙΑΛΟΓΟ ΓΙΑ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ, ΕΙΡΗΝΗ ΚΑΙ ΑΚΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ / CHURCHES AND RELIGIONS IN DIALOGUE TO PROMOTE JUSTICE, PEACE AND INTEGRITY OF CREATION
Κωδικός1783
ΣχολήΘεολογική
ΤμήμαΘεολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΣτυλιανός Τσομπανίδης
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID60004795

Πρόγραμμα Σπουδών: Αναμορφωμένο ΠΠΣ Τμήματος Θεολογίας (2023-2024)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 14
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογήςΕαρινό-3

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ ΣΕ ΔΙΑΛΟΓΟ ΓΙΑ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ, ΕΙΡΗΝΗ ΚΑΙ ΑΚΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2022 – 2023
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600212658

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοTheology
ΌροφοςFloor 3
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ Δ (100)
ΗμερολόγιοMonday 18:00 to 21:00
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Γερμανικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να: • κατανοούν και να επεξεργάζονται κείμενα σύγχρονου οικουμενικού εκκλησιολογικού προβληματισμού. • κατανοούν τα σημερινά προβλήματα στον κόσμο, που οδηγούν σε συγκρούσεις, βία και κοινωνική αδικία. •συνειδητοποιούν την παγκοσμιότητα του οράματος των ανθρώπων για την ειρήνη και δικαιοσύνη. •είναι πληροφορημένοι για τη συμμετοχή των χριστιανικών Εκκλησιών στην προσπάθεια οικοδόμησης ενός πολιτισμού ειρήνης και δικαιοσύνης και να την εκτιμήσουν και να την αξιολογήσουν. •μπορούν να τοποθετούνται σε κρίσιμα ζητήματα που απασχολούν τις χριστιανικές Εκκλησίες και θρησκείες στο σύγχρονο οικουμενικό διάλογο.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα ασχολείται με το ερώτημα πώς η Οικουμενική Κίνηση των χριστια- νικών Εκκλησιών προσπαθεί να απαντήσει στην πρόκληση της οικονομικής παγκο- σμιοποίησης, καθώς και με την αναγκαιότητα του Διαθρησκειακού Διαλόγου και της αλληλεγγύης μεταξύ των πιστών των διαφόρων θρησκειών στην προσπάθεια οικοδόμησης ενός πολιτισμού δίκαιης ειρήνης για όλη τη δημιουργία.
Λέξεις Κλειδιά
Οικουμενική Κίνηση, διάλογος, συνύπαρξη, παγκοσμιοποίηση, φονταμενταλισμός
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
H χρήση Power Point, εξ αποστάσεως διδασκαλία, προβολή ταινιών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,6
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων241,0
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων40,2
Συγγραφή εργασίας / εργασιών60,2
Εξετάσεις20,1
Σύνολο753
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση των φοιτητών πραγματοποιείται με: Κατ’ οίκον εργασία Προφορική παρουσίαση εργασίας (προαιρετικά) Εξέταση προφορική στο τέλος του εξαμήνου Η συμμετοχή των φοιτητών στο μάθημα (συζήτηση, ερωτήσεις, διατύπωση παρατηρήσεων, παροχή πληροφοριών) συνήθως χρησιμοποιείται ως γενικός δείκτης του ενδιαφέροντός τους και διαμορφώνει το τελικό αποτελέσματα. Η αξιολόγηση (προφορική ή γραπτή) της επίδοσης των φοιτητών διασφαλίζεται με τη διαφάνεια. Εκτός του ότι εξηγούνται με ακρίβεια και σαφήνεια τα κριτήρια αξιολόγησης για το συγκεκριμένο μάθημα, η διαφάνεια διασφαλίζεται με ισοβαρή θέματα στις εξετάσεις, με δυνατότητα επανελέγχου του γραπτού ύστερα από αίτηση του φοιτητή, με αξιολόγηση των εργασιών τους δημοσίως.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Στ. Τσομπανίδης, Εκκλησία της εξόδου: Οικουμένη, κοινωνία, άνθρωπος. Θέματα οικουμενικού προβληματισμού, εκδόσεις Ostracon, Θεσσαλονίκη 2018. 2. Στ. Τσομπανίδης, Μετα-λειτουργία: Η συμμετοχή της Ορθόδοξης Εκκλησίας και θεολογίας στην κοινή χριστιανική μαρτυρία για δικαιοσύνη, ειρήνη και ακεραιότητα της δημιουργίας, Εκδ. Πουρναράς, Θεσ¬σα¬λο¬νί¬κη 2009.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Haynes, J και Καραγιαννοπούλου, X. (επιμ.), Θρησκεία και Πολιτική. Μια Σύγχρονη Επιτομή, μτφ. Λουκρητία Μακροπούλου, Αθήνα, Πεδίο, 2018. Koshy, Ninan, Churches in the World of Nations, Geneva, WCC, 1994. Limouris, G. (ed.), Orthodox Visions of Ecumenism: Statements, Messages and Reports on the Ecumenical Movement, 1902-1992, WCC, Geneva 1994. Τσομπανίδης, Στυλιανός (2008), Εκκλησιολογία και Παγκοσμιοποίηση. Οι Εκκλησίες στην οικουμενική πορεία για μια εναλλακτική παγκοσμιοποίηση στην υπηρεσία των ανθρώπων και της γης, Θεσσαλονίκη, Πουρναράς. WCC (1998), The role of the WCC in international affairs, διαθέσιμο στο: http://www.wcc-coe.org/wcc/what/international/ia-booklet.html#top.
Τελευταία Επικαιροποίηση
17-05-2020