Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές είναι σε θέση να:
-Αξιολογούν τη σημασία της οικογένειας στη χριστιανική αγωγή των παιδιών και των εφήβων
-Συνδέουν τη διαδικασία αυτορρύθμισης με τις χριστιανικές αρετές
-Συνδέουν την εικόνα του εαυτού ως χριστιανού με παράγοντες αυτοαντίληψης
-Περιγράφουν θρησκευτικά συναισθήματα
-Αξιολογούν τη σημασία των κινήτρων στην καλλιέργεια χριστιανικών αρετών
-Καταγράφουν τη σημασία των διαπροσωπικών σχέσεων με τους συνομήλικους, προσεγγίζοντας τους ως κατ' εικόνα Θεού
-Αναπτύσσουν ικανότητες επικοινωνίας, που μπορούν να αξιοποιήσουν στη διδασκαλία του Μαθήματος των Θρησκευτικών
Περιεχόμενο Μαθήματος
Η Παιδαγωγική Ψυχολογία εφαρμόζει τις ψυχολογικές μεθόδους στη μελέτη της μάθησης,της διδασκαλίας και της διαχείρισης συμπεριφορών. Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων οι φοιτητές θα καταρτιστούν σε θεωρίες αυτορρύθμισης, αυτοαντίληψης και κινήτρων που καταγράφουν και επεξηγούν συμπεριφορές. Οι φοιτητές θα ενημερωθούν για αποτελεσματικούς τρόπους διαχείρισης των συναισθημάτων, καθώς και για τη σημασία της οικογένειας και των συνομηλίκων στην ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους. Οι παραπάνω γνώσεις θα συνδυαστούν με τη διδασκαλία και τις αρχές της ορθόδοξης χριστιανικής αγωγής, αντλώντας στοιχεία από τους πατέρες της Εκκλησίας και σύγχρονους επιστήμονες της Χριστιανικής Παιδαγωγικής.
Λέξεις Κλειδιά
αυτορρύθμιση, κίνητρα, αυτοαντίληψη, θρησκευτικά συναισθήματα, χριστιανική αγωγή, χριστιανικές αρετές
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Wild E., & Moller J, Παιδαγωγική Ψυχολογία, επιμ. – μτφρ. Μαρία Ράντζου & Πελαγία Κογκούλη, εκδ. Κυριακίδη, Θεσσαλονίκη 2017.