ΝΕΟΚΛΑΣΙΚΙΣΜΟΣ – ΡΟΜΑΝΤΙΣΜΟΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΝΕΟΚΛΑΣΙΚΙΣΜΟΣ – ΡΟΜΑΝΤΙΣΜΟΣ / Neoclassicism – Romanticism
ΚωδικόςΑΙΤ255
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΙστορίας και Αρχαιολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/η(ειδ. επιστημονασ)
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600021613

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας 2020-2021

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 11
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣΥποχρεωτικό Κατ' ΕπιλογήνΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΝΕΟΚΛΑΣΙΚΙΣΜΟΣ – ΡΟΜΑΝΤΙΣΜΟΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2022 – 2023
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600213101
Τύπος Μαθήματος
Eιδίκευσης / Kατεύθυνσης
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • ΑΙΤ151 ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
Γενικές Προαπαιτήσεις
Τουλάχιστον το Εισαγωγικό Μάθημα της Ιστορίας της Τέχνης (ΑΙΤ 151)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στόχος του μαθήματος είναι η επιστημονική εξοικείωση και γνώση του φοιτητή με τα καλλιτεχνικά κινήματα του νεοκλασικισμού και του ρομαντισμού ενταγμένα στο πολιτικό, ιστορικό, επιστημονικό και διανοητικό συγκείμενο του όψιμου 18ου και 19ου αιώνα. Επίσης η απόκτηση γνώσης για την κρίσιμη περίοδο του ευρωπαϊκού πολιτισμού και η ανάπτυξη κριτικής διάθεσης συγκριτικά με τις αλληλοεπιδράσεις των εικαστικών τεχνών από χώρα σε χώρα.
Γενικές Ικανότητες
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Εξετάζονται τα καλλιτεχνικά ρεύματα του νεοκλασικισμού (1784-1820, ακμή 1810-20) και του ρομαντισμού (1810-1850) όπως διαμορφώνονται στο πολιτικό, ιστορικό, επιστημονικό και διανοητικό συγκείμενο του όψιμου 18ου και 19ου αιώνα. Μελετώνται τα έργα των Francisco de Goya y Lucientes (1746 -1828), Johan Heinrich Füssli (1741-1825), William Blake (1757-1827) Jacques Louis David (1748-1825), Jean-Louis-Théodore Gericault (1791 - 1824).
Λέξεις Κλειδιά
Κλασικισμός, Ρομαντισμός, Ιστορική Ζωγραφική, Τοπιογραφία, Διαφωτισμός
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
Περιγραφή
Power Point στη διδασκαλία, χρήση της πλατφόρμας e-learning, χρήση διαδραστικών ιστοσελίδων.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις80
Σεμινάρια80
Εξετάσεις20
Σύνολο180
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπτή Εξέταση
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
-Χαραλαμπίδης Α. (2022) Η Τέχνη του 19ου Αιώνα. Αρχιτεκτονική-Γλυπτική-Ζωγραφική. Θεσσαόνίκη: University Studio Press.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
-- Άισερμαν Φ.Σ., Κρόου Τ., Λούκασερ Μπ., Νόκλιν Λ., Φίλιπς Λ.Ν., Πολ Κ.Φ., (2021) Η Τέχνη του δέκατου ένατου αιώνα, (επιμέλεια-πρόλογος) Μ. Παπανικολάου, Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Επίκεντρο. -Argan G.C. (2019). Η μοντέρνα τέχνη 1770-1970 & Oliva Α.Β. Η τέχνη στην καμπή του 21ου αιώνα. Ηράκλειο: Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης. -Arnason H.H. (1995). Ιστορία της σύγχρονης τέχνης. Ζωγραφική, γλυπτική, αρχιτεκτονική, φωτογραφία. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Παρατηρητής. -Χρήστου Χρ. (1993), Η ευρωπαϊκή ζωγραφική του 19ου αιώνα, Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Βάνιας.
Τελευταία Επικαιροποίηση
22-09-2022