Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές αναμένεται ότι στα πλαίσια του μαθήματος θα
- κατανοήσουν τις βασικές έννοιες/ζητήματα και θα εμβαθύνουν στη σύγχρονη προβληματική που διέπει τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό σε αστικό περιβάλλον με την παράλληλη ανάπτυξη της προσωπικής τους συνθετικής στάσης.
- εξασκηθούν σε μεθόδους αναγνώρισης, καταγραφής και απεικόνισης εντοπισμένης ενότητας του αστικού περιβάλλοντος
- κατανοήσουν τις δεσμεύσεις και ευκαιρίες που προσφέρει το αστικό περιβάλλον για την ανάπτυξη της αρχιτεκτονικής σύνθεσης
- εξασκηθούν στη δημιουργική σύνθεση κτιρίου ή συγκροτήματος κτιρίων που υπηρετούν μεικτά / υβριδικά κτιριολογικά προγράμματα μέσης-μεγάλης συνθετότητας
- κατακτήσουν τεχνικές σύνθεσης, οργάνωσης και παρουσίασης ολοκληρωμένων προτάσεων αρχιτεκτονικού σχεδιασμού (ανάπτυξη σκεπτικού, τεκμηρίωση, επικοινωνία προτάσεων σε διαδοχικά στάδια επεξεργασίας)
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το εργαστήριο εστιάζει στον Αρχιτεκτονικό Σχεδιασμό σε Αστικό Περιβάλλον, σε συνέχεια του εργαστηρίου 04ΕΑ10, που εστιάζει στην ένταξη της αρχιτεκτονικής δημιουργίας στο φυσικό περιβάλλον. Το μάθημα επεξεργάζεται θέμα μέσης/υψηλής συνθετότητας που αναπτύσσεται στο πλαίσιο των δεσμεύσεων και ευκαιριών που επιφέρει η ένταξη της αρχιτεκτονικής δημιουργίας στο αστικό περιβάλλον.
Το εργαστήριο στοχεύει στο να δώσει στους φοιτητές και φοιτήτριες τη δυνατότητα συνθετικής διερεύνησης και πειραματισμού επάνω στην αρχιτεκτονική σύνθεση στο περιβάλλον της πόλης και να προσεγγίσει το θέμα από τον προγραμματισμό μέχρι τον τελικό σχεδιασμό. Το εργαστήριο διερευνά ένα σύνθετο κτιριολογικό πρόγραμμα μέσης/υψηλής συνθετότητας, αξιοποιώντας τη γνωστική και συνθετική εμπειρία των προηγούμενων εργαστηρίων και μαθημάτων. To κτιριολογικό αυτό πρόγραμμα μπορεί ενδεικτικά να περιλαμβάνει σύνθετες/υβριδικές μορφές κατοίκησης και εργασίας ή δημόσιο κτίριο κοινής ωφέλειας στο αστικό περιβάλλον.
Περιγραφή
Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες αξιολογούνται από τη διδακτική ομάδα του μαθήματος. Στην αξιολόγηση συνεκτιμώνται μια σειρά κριτηρίων, όπως η κατανόηση του θέματος του εργαστηρίου, η ανταπόκριση στο συνθετικό και σχεδιαστικό ζητούμενο, η ενεργή συμμετοχή στη μαθησιακή διαδικασία, η ποιότητα της δουλειάς των φοιτητών/τριων, κα.