Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
- Να είναι εξοικειωμένοι με τις σύγχρονες μεθόδους αναπαράστασης και παρουσίασης πολύπλοκων αρχιτεκτονικών θεμάτων.
- Να είναι ικανοί να χειριστούν μια σειρά από σχεδιαστικά προγράμματα σχεδίασης, μοντελοποίησης και απεικόνισης.
- Να μπορούν να εντάξουνε επιτυχώς τη χρήση του υπολογιστή στη σχεδιαστική διαδικασία καθώς και στην τελική παρουσίαση.
- Να μπορούν να αναδείξουν τις αισθητικές ιδιότητες των αρχιτεκτονικών αντικειμένων χρησιμοποιώντας αφηγηματικές, σαφείς και εκφραστικές παρουσιάσεις.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Τα ψηφιακά μέσα σχεδιασμού θεωρούνταν για ένα μεγάλο διάστημα ως μία επιπλέον δεξιότητα. ‘Επιπλέον’ σε σχέση με τα παραδοσιακά μέσα σχεδιασμού – τα οποία πολλές φορές ονομάζονται λανθασμένα αναλογικά. Πλέον, εδώ και τουλάχιστον 15 χρόνια, τα ψηφιακά μέσα σχεδιασμού είναι στην ουσία τα βασικά, και σε πολλές περιπτώσεις τα αποκλειστικά, μέσα σχεδιασμού. Αυτό όμως δεν συνεπάγεται και μία αλλαγή στους τρόπους με τους οποίους σχεδιάζουμε. Εξάλλου, το μεγαλύτερο μέρος των ψηφιακών μέσων σχεδιασμού έχει γίνει κατ’ αναλογία των μέσων που χρησιμοποιούσαν οι αρχιτέκτονες πριν την έλευση των ηλεκτρονικών υπολογιστών. Επομένως με αυτόν τον τρόπο η μετάβαση στα ψηφιακά μέσα παραμένει επιφανειακή και κυρίως αφήνει τον σχεδιασμό ανεπηρέαστο σε μεγάλο βαθμό από τις εξελίξεις που έχουν επιφέρει οι ψηφιακές τεχνολογίες στο σύνολο στης σύγχρονης ζωής.
Παράλληλα, η επικράτηση των ψηφιακών μέσων μετέφερε το επίκεντρο της συζήτησης γύρω από αυτά σε όλο και περισσότερο τεχνικές κατευθύνσεις. Αυτό μοιραία οδήγησε σε μία αυτοαναφορικότητα που μοιάζει να απομακρύνεται όλο και περισσότερο από τον γενικότερο στόχο: το ίδιο τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό.
Στόχος του μαθήματος λοιπόν είναι από τη μία να εξοικειώσει τους φοιτητές/τριες, όχι με συγκεκριμένα εργαλεία ή λογισμικά, αλλά με τις νέες λογικές που φέρνουν οι ψηφιακές τεχνολογίες στον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό και την κατασκευή. Ταυτόχρονα όμως το μάθημα θα εξετάσει το πώς οι φοιτητές/τριες μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα ψηφιακά μέσα για να αναπτύξουν αρχιτεκτονικές αφηγήσεις που δεν αφορούν τα ίδια τα μέσα αλλά τον σχεδιασμό. Οι φοιτητές/τριες θα κληθούν να σχεδιάσουν μέσα από συγκεκριμένες ασκήσεις, εφαρμόζοντας τις λογικές που διέπουν τα ψηφιακά μέσα με στόχο τη δημιουργία αρχιτεκτονικών αφηγήσεων και μυθολογιών.
Λέξεις Κλειδιά
Σχεδιασμός, ψηφιακά μέσα, αφηγήσεις, αρχιτεκτονικές μυθολογίες