ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ: ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ: ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ / DIGITAL DESIGN: DESIGN AND CONSTRUCTION
Κωδικός05TT12
ΣχολήΠολυτεχνική
ΤμήμαΑρχιτεκτόνων Μηχανικών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600021617

Πρόγραμμα Σπουδών: ΜΕΡΙΚΗ ΦΟΙΤΗΣΗ - ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ 2020-21 ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό Κατ' Επιλογήν533

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ 2020-21 ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 91
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό Κατ' Επιλογήν533

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ: ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2022 – 2023
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600213339

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΠολυτεχνείο - πτέρυγα Α (Αρχιτεκτόνων Μηχ.)
ΌροφοςΌροφος 1
Αίθουσα206 (25)
ΗμερολόγιοMardi 16:00 to 19:00
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
- Να είναι εξοικειωμένοι με τις σύγχρονες μεθόδους αναπαράστασης και παρουσίασης πολύπλοκων αρχιτεκτονικών θεμάτων. - Να είναι ικανοί να χειριστούν μια σειρά από σχεδιαστικά προγράμματα σχεδίασης, μοντελοποίησης και απεικόνισης. - Να μπορούν να εντάξουνε επιτυχώς τη χρήση του υπολογιστή στη σχεδιαστική διαδικασία καθώς και στην τελική παρουσίαση. - Να μπορούν να αναδείξουν τις αισθητικές ιδιότητες των αρχιτεκτονικών αντικειμένων χρησιμοποιώντας αφηγηματικές, σαφείς και εκφραστικές παρουσιάσεις.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Τα ψηφιακά μέσα σχεδιασμού θεωρούνταν για ένα μεγάλο διάστημα ως μία επιπλέον δεξιότητα. ‘Επιπλέον’ σε σχέση με τα παραδοσιακά μέσα σχεδιασμού – τα οποία πολλές φορές ονομάζονται λανθασμένα αναλογικά. Πλέον, εδώ και τουλάχιστον 15 χρόνια, τα ψηφιακά μέσα σχεδιασμού είναι στην ουσία τα βασικά, και σε πολλές περιπτώσεις τα αποκλειστικά, μέσα σχεδιασμού. Αυτό όμως δεν συνεπάγεται και μία αλλαγή στους τρόπους με τους οποίους σχεδιάζουμε. Εξάλλου, το μεγαλύτερο μέρος των ψηφιακών μέσων σχεδιασμού έχει γίνει κατ’ αναλογία των μέσων που χρησιμοποιούσαν οι αρχιτέκτονες πριν την έλευση των ηλεκτρονικών υπολογιστών. Επομένως με αυτόν τον τρόπο η μετάβαση στα ψηφιακά μέσα παραμένει επιφανειακή και κυρίως αφήνει τον σχεδιασμό ανεπηρέαστο σε μεγάλο βαθμό από τις εξελίξεις που έχουν επιφέρει οι ψηφιακές τεχνολογίες στο σύνολο στης σύγχρονης ζωής. Παράλληλα, η επικράτηση των ψηφιακών μέσων μετέφερε το επίκεντρο της συζήτησης γύρω από αυτά σε όλο και περισσότερο τεχνικές κατευθύνσεις. Αυτό μοιραία οδήγησε σε μία αυτοαναφορικότητα που μοιάζει να απομακρύνεται όλο και περισσότερο από τον γενικότερο στόχο: το ίδιο τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό. Στόχος του μαθήματος λοιπόν είναι από τη μία να εξοικειώσει τους φοιτητές/τριες, όχι με συγκεκριμένα εργαλεία ή λογισμικά, αλλά με τις νέες λογικές που φέρνουν οι ψηφιακές τεχνολογίες στον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό και την κατασκευή. Ταυτόχρονα όμως το μάθημα θα εξετάσει το πώς οι φοιτητές/τριες μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα ψηφιακά μέσα για να αναπτύξουν αρχιτεκτονικές αφηγήσεις που δεν αφορούν τα ίδια τα μέσα αλλά τον σχεδιασμό. Οι φοιτητές/τριες θα κληθούν να σχεδιάσουν μέσα από συγκεκριμένες ασκήσεις, εφαρμόζοντας τις λογικές που διέπουν τα ψηφιακά μέσα με στόχο τη δημιουργία αρχιτεκτονικών αφηγήσεων και μυθολογιών.
Λέξεις Κλειδιά
Σχεδιασμός, ψηφιακά μέσα, αφηγήσεις, αρχιτεκτονικές μυθολογίες
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις13
Εργαστηριακή Άσκηση13
Διαδραστική διδασκαλία στο Υπολογιστικό Κέντρο13
Εκπόνηση μελέτης (project)36
Σύνολο75
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Συμπερασματική)
Τελευταία Επικαιροποίηση
22-07-2022