Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα έχουν καταφέρει:
1. να εξοικειωθούν με τις βασικές αρχές της υποκριτικής διαδικασίας
2. να εκτίθενται ενώπιον του κοινού,
3. να επικοινωνούν με τους άλλους ηθοποιούς επί σκηνής,
4. να αντιλαμβάνονται καλύτερα τον χώρο, τον χρόνο, τον ρυθμό,
5. να απελευθερώνουν δημιουργικά την φαντασία τους,
6. να αντιλαμβάνονται καλύτερα τις απαιτήσεις ενός θεατρικού έργου και να προσδιορίζουν με καθαρότητα τον σκηνικό στόχο τους και τον στόχο της δράσης του προς ερμηνεία προσώπου.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα αποσκοπεί στην εξοικείωση των φοιτητών με τις βασικές αρχές τις υποκριτικής λειτουργίας. Οι φοιτητές θα κληθούν αρχικά –μέσα από ασκήσεις και αυτοσχεδιασμούς– να εξασκήσουν τα τεχνικά εργαλεία τους (συγκέντρωση, επικοινωνία με τους άλλους, συνειδητοποίηση σώματος, αντίληψη χώρου, ετοιμότητα αντίδρασης, απόκριση στον ρυθμό, όξυνση φαντασίας), καθώς και να συνειδητοποιήσουν τον τρόπο συνεργασίας τους με τους άλλους ηθοποιούς-συμφοιτητές τους κατά τη θεατρική πράξη. Επόμενο στάδιο θα είναι η εφαρμογή των γνώσεων αυτών σε συγκεκριμένο θεατρικό κείμενο• θα χρησιμοποιηθούν σκηνές από αρχαίες τραγωδίες (μονόλογοι αγγελιαφόρων), καθώς και διαλογικές σκηνές δύο ατόμων από την Έντα Γκάμπλερ του Ίψεν. Στόχος θα είναι η παρουσίαση όλης αυτής της εργασίας στο τελευταίο μάθημα σε μια ανοιχτή παρουσίαση, όπου οι φοιτητές θα δοκιμαστούν μπροστά σε κοινό. Οι μαθησιακοί στόχοι του μαθήματος είναι: επικοινωνία με τους άλλους ηθοποιούς επί σκηνής, αντίληψη χώρου και χρόνου, απελευθέρωση της φαντασίας, προσδιορισμός και καθαρότητα του σκηνικού στόχου, ερμηνεία ενός θεατρικού προσώπου, έκθεση του ηθοποιού ενώπιον του κοινού.
Περιγραφή
Για την αξιολόγηση θα ληφθούν υπόψη : οι ικανότητες υπόδυσης, η πειθαρχία, η αντίληψη, η εφευρετικότητα και η φαντασία, η διαθεσιμότητα και η ετοιμότητα των φοιτητών, καθόλη τη διάρκεια του χειμερινού εξαμήνου. Δευτερευόντως θα συνεκτιμηθεί η απόδοσή τους τη μέρα της δημόσιας παρουσίασης της παράστασης που θα έχει προετοιμαστεί στα μαθήματα του εξαμήνου.
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Ariane Mnouchkine, Η τέχνη του τώρα. Συζητήσεις με την Φαμπιέν Πασκώ, μτφ. Γιώργος Βουδικλάρης, Κοάν, Αθήνα 2010 [κωδικός βιβλίου στον Εύδοξο: 41964888].
2. Carlo Goldoni, Η τριλογία του παραθερισμού, μτφ. Νίκος Χουρμουζιάδης, Δωδώνη, Αθήνα 2003 [κωδικός βιβλίου στον Εύδοξο: 33153530
3. Carlo Goldoni, Οι αγροίκοι, μτφ. Τζούλια Τσακίρη, Δωδώνη, Αθήνα 2005 [κωδικός βιβλίου στον Εύδοξο: 33153926].
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Προγράμματα-βιβλία παραστάσεων:
1. Carlo Goldoni, Το καινούργιο σπίτι, μτφ. Τζένη Μαστοράκη, Θεατρικός Οργανισμός Εποχή, Αθήνα 1986.
2. Κάρλο Γκολντόνι, περ. Θεατρικά Τετράδια, τχ. 16, Πειραματική Σκηνή της «Τέχνης», Θεσσαλονίκη 1987.
3. Οι αγροίκοι. Βενετία 1760. Κωμωδία σε τρεις πράξεις, Εταιρεία Θεάτρου Η Σκηνή, Αθήνα 1984.