ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΙΙ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΙΙ / SPECIAL TOPICS IN READING LITERATURE II
ΚωδικόςΝΕΦ617
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΦιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600015893

Πρόγραμμα Σπουδών: Νεοελληνικής Φιλολογίας: Ερμηνεία, κριτική και κειμενικές σπουδές

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 9
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Νεοελληνική Φιλολογία: Ερμηνεία, κριτική και κειμενικές σπουδέςΥποχρεωτικό Κατ' ΕπιλογήνΧειμερινό/Εαρινό-10

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΙΙ
Ακαδημαϊκό Έτος2022 – 2023
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600214964
Τύπος Μαθήματος
Eιδίκευσης / Kατεύθυνσης
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
KAMIA
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές: -θα έχουν αποκτήσει γνώση για τη θεωρία και την πράξη της διακαλλιτεχνικότητας και της διεπιστημονικότητας και εμπειρία από τη χρήση των εργαλείων μελέτης και γραφής μέσα σε αυτό πλαίσιο - θα έχουν μάθει να διακρίνουν μεταξύ διεπιστημονικότητας-πολυεπιστημονικότητας-μετεπιστημονικότητας - θα έχουν μάθει να κινούνται άνετα και να λειτουργούν μέσα στο διεπιστημονικό και πολυεπιστημονικό πεδίο - θα έχουν εξασκηθεί στη θεωρία και την πράξη διακαλλιτεχνικών και διεπιστημονικών παραδειγμάτων, τα εργαλεία διαχείρισης των συγκεκριμένων περιοχών, τη διερεύνησή τους για ανεύρεση θέματος εργασίας και την εφαρμογή τους για την εκπόνησή της - θα έχουν ευαισθητοποιηθεί σε μεθοδολογικά και πρακτικά ζητήματα κατά την εργασία του ερευνητή μέσα στο διακαλλιτεχνικό και διεπιστημονικό πεδίο μελέτης.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Διακαλλιτεχνικότητα, διεπιστημονικότητα και ερμηνεία: συνέργειες προς νέα μεθοδολογικά μοντέλα Το μάθημα επικεντρώνεται στην παρουσίαση της διακαλλιτεχνικότητας και της διεπιστημονικότητας ως οχημάτων για τη διεύρυνση της νεοελληνικής φιλολογικής ερμηνείας μέσα από συνέργειες προς νέα μεθοδολογικά μοντέλα. Θα παρουσιαστούν συγκεκριμένα παραδείγματα θεωρίας και πράξης τέτοιων συνεργειών και θα καλλιεργηθεί ένας προσανατολισμός διερεύνησης προς εξεύρεση περισσότερων τέτοιων μοντέλων.
Λέξεις Κλειδιά
διακαλλιτεχνικότητα, διεπιστημονικότητα, πολυεπιστημονικότητα, μετεπιστημονικότητα, ερμηνεία
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Παρουσιάσεις powerpoint και πολυμεσικοί συνδυασμοί με χρήση εικόνας και ήχου κατά τη διάρκεια των διαλέξεων. Διαρκής και σταθερή επικοινωνία με τους φοιτητές μέσω email, παράλληλα με τη φυσική παρουσία.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις39
Άσκηση Πεδίου78
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων117
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων6
Εκπόνηση μελέτης (project)30
Συγγραφή εργασίας / εργασιών30
Σύνολο300
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση γίνεται με ατομική γραπτή συμπερασματική εργασία ή ατομικές γραπτές διαμορφωτικές εργασίες, για τη δομή και τις προσδοκώμενες ποιότητες των οποίων έχουν ενημερωθεί οι φοιτητές, ώστε να φροντίσουν για την εκπλήρωση των απαιτούμενων προϋποθέσεων. Και στην περίπτωση επιλογής συμπερασματικής εργασίας και στην περίπτωση επιλογής διαμορφωτικών εργασιών, οι φοιτητές αξιολογούνται κατά τη διάρκεια εκπόνησης της μελέτης ή των μελετών διαμορφωτικά, παρουσιάζοντας, προ της συγγραφής της εργασίας ή των εργασιώντους, το υλικό που ανίχνευσαν, μελέτησαν ταξινόμησαν, κατηγοριοποίησαν και διαμόρφωσαν. Η τελική βαθμολογία λαμβάνει υπόψη της κατά 80% την εργασία ή τις εργασίες που καταθέτει ατομικά κάθε φοιτητής.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
-
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
-Δ. Αγγελάτος, Λογοτεχνία και Ζωγραφική. Προς μια ερμηνεία της διακαλλιτεχνικής αναπαράστασης, Αθήνα, Gutenberg, 2017. -Δ. Τζιόβας, Η πολιτισμική ποιητική της ελληνικής πεζογραφίας. Από την ερμηνεία στην ηθική, Ηράκλειο, Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης, 2017. -Δ. Τζιόβας, Κουλτούρα και Λογοτεχνία. Πολιτισμικές Διαθλάσεις και Χρονότοποι Ιδεών, Αθήνανα, Πόλις, 2014.
Τελευταία Επικαιροποίηση
25-05-2023