ΝΕΟΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ Ι (ΑΡΧΕΣ-1669)

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΝΕΟΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ Ι (ΑΡΧΕΣ-1669) / MODERN GREEK AUTHORS I (BEGINNINGS-1669)
ΚωδικόςΝΕΦ241
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΦιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280000962

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Φιλολογίας 2015-σήμερα

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 61
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Μεσαιωνικής και Νεότερης Ελληνικής ΦιλολογίαςΚατ' Επιλογήν ΥποχρεωτικάΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΝΕΟΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ Ι (ΑΡΧΕΣ-1669)
Ακαδημαϊκό Έτος2022 – 2023
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600215082
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την επιτυχή παρακολούθηση του σεμιναριακού μαθήματος, οι φοιτητές αναμένεται να έχουν αναπτύξει ικανότητες και δεξιότητες για την: - κατανόηση και κριτική ανάγνωση εκτενών αποσπασμάτων της "Πανώριας", της "Ερωφίλης" και του "Κατsούρμπου" - εξάσκηση στη μετρική ανάλυση των κειμένων και στην αναγνώριση σχημάτων λόγου - κατανόηση και κριτική ανάγνωση κειμένων φιλολογικής κριτικής - σύνθεση γραπτής εργασίας με μεθοδικό τρόπο και μετά από μελέτη και αξιοποίησης της σχετικής βιβλιογραφίας.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Γεώργιος Χορτάτσης Στόχος του μαθήματος αυτού είναι η σε βάθος γνωριμία με τρία μείζονα κείμενα της νεοελληνικής λογοτεχνίας ("Πανώρια", "Ερωφίλη", "Κατσούρμπος"), τα οποία αποδίδονται στον Κρητικό ποιητή Γεώργιο Χορτάτση. Θα προηγηθεί μια γενικότερη εισαγωγή στην Κρητική Λογοτεχνία, και θα εξεταστούν ζητήματα των τριών έργων όπως το είδος στο οποίο ανήκουν, η ποιητική τους, η μετρική και η ρητορική τους, η προσωπικότητα του ποιητή και τα πρότυπα που χρησιμοποίησε.
Λέξεις Κλειδιά
Κρητική Αναγέννηση, Μανιερισμός
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων
Συγγραφή εργασίας / εργασιών
Σύνολο
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Αξιολόγηση προαιρετικών γραπτών εργασιών. Υποχρεωτικές γραπτές εξετάσεις σε όλη την ύλη του μαθήματος.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1: Γεωργίου Χορτάτση, Πανώρια, κριτική έκδοση Εμ. Κριαράς, εκδόσεις Ζήτρος 2) D. Holton (επιμ.), Λογοτεχνία και κοινωνία στην Κρήτη της Αναγέννησης, Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα του μαθήματος επιλεγμένες μελέτες για τα δύο κείμενα.
Τελευταία Επικαιροποίηση
17-06-2014