ΒΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΜΙΚΡΟΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΒΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΜΙΚΡΟΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ / BIOTECHNOLOGICAL APPLICATIONS OF MICROORGANISMS
ΚωδικόςGM.MGB.6.8
ΣχολήΘετικών Επιστημών
ΤμήμαΒιολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΑναστασία Παπαδοπούλου
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID40001172

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήμα Βιολογίας (2017-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 137
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Μοριακή Βιολογία, Γενετική και ΒιοτεχνολογίαΕπιλογής Α636
Περιβαλλοντική ΒιολογίαΕπιλογής636
ΓενικήΕπιλογής636

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΒΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΜΙΚΡΟΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ
Ακαδημαϊκό Έτος2022 – 2023
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600215450
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
-
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή παρακολούθηση του μαθήματος οι φοιτητές θα: α) κατανοούν την πολυσυλλεκτικότητα της βιοτεχνολογίας ως συγκερασμού της βασικής γνώσης που προέρχεται από διάφορα πεδία της επιστήμης, β) αναπτύσσουν/αναλύουν και εφαρμόζουν βιοτεχνολογικές εφαρμογές που αφορούν την υγεία, τη γεωργία/κτηνοτροφία, τη βιομηχανία, το περιβάλλον και τον ίδιο τον άνθρωπο κατανοώντας τον σημαντικό ρόλο των μικροοργανισμών στη διατήρηση της ζωής στον πλανήτη, γ) έχουν την ικανότητα να περιγράψουν τους κανόνες που διέπουν τη σύνδεση της βασικής γνώσης με την παραγωγική διαδικασία, δ) αναγνωρίζουν/κατατάσσουν διάφορους μικροοργανισμούς που χρησιμοποιούνται στην παραγωγική διαδικασία και ε) έχουν εξοικειωθεί με μεθοδολογίες ποιοτικού και ποσοτικού ελέγχου των παραγόμενων προϊόντων.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Περιεχόμενο του μαθήματος: Εισαγωγικές γνώσεις Μικροβιολογίας και Βιοτεχνολογίας – Παραγωγή πρωτογενών, δευτερογενών μεταβολιτών καθώς Βιομετασχηματισμούς και Ζυμώσεις-Παραγωγή Τροφίμων-Βιομηχανικές εφαρμογές και παραγωγή ενέργειας-Εφαρμογές στην Υγεία-Αγροβιοτεχνολογία-Μικροβιακή βιοτεχνολογία στο περιβάλλον – Μέλλον και προοπτικές. Περιεχόμενο Εργαστηρίων 1.Παραγωγή Τροφίμων-Απομόνωση και χαρακτηρισμός μικροοργανισμών γαλακτικής ζύμωσης. 2. Παραγωγή ζύθου-Απομόνωση και χαρακτηρισμός μικροοργανισμών αλκοολικής ζύμωσης. 3.Απομόνωση-ταυτοποίηση και χαρακτηρισμός ιδιοτήτων μικροοργανισμών που συμμετέχουν στην παραγωγή γαλακτοκομικών προϊόντων. 4. Μέθοδοι ανίχνευσης μικροβιοκτόνων συστατικών 5. Μικροβιολογικός έλεγχος τροφίμων.
Λέξεις Κλειδιά
μικροβιακή βιοτεχνολογία, ζυμώσεις, τρόφιμα, , διαγονιδιακά προϊόντα, βιαποδόμηση
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις301,2
Εργαστηριακή Άσκηση210,8
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων963,8
Εξετάσεις30,1
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση του φοιτητή γίνεται με γραπτή εξέταση με ερωτήσεις που απαιτούν περιγραφική ή συνθετική απάντηση. Μία ερώτηση που προσμετράται στο 25% του τελικού βαθμού προέρχεται από το εργαστηριακό μέρος του μαθήματος και απαιτεί συνθετική απάντηση και ταυτόχρονα ανάπτυξη στρατηγικής απόκτησης αποτελεσμάτων-μεθόδου.Όταν απαιτείται η εξέταση γίνεται και προφορικά. Λόγω της πανδημίας COVID-19 εφαρμόστηκε και εξέταση τύπου Κουίζ μέσω της πλατφόρμας e learning.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Δεν έχει εκδοθεί στην Ελλάδα κανένα σύγγραμα που να ανταποκρίνεται το περιεχόμενό του στους στόχους του μαθήματος
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Σημειώσεις των διδασκόντων
Τελευταία Επικαιροποίηση
28-12-2022