Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι συμμετέχοντες θα γνωρίσουν βασικές αρχές της διδακτικής μαθημάτων κοινωνικών επιστημών με τη χρήση ψηφιακών μεθόδων στη διδασκαλία, θα εξοικειωθούν με τις αρχές και την εφαρμογή της ποσοτικής και της ποιοτικής μεθοδολογίας και θα κατανοούν τις διαφορές ανάμεσα στις μεθόδους ώστε να εφαρμόζουν την κατάλληλη για το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν, σύμφωνα με τις αρχές και τις προϋποθέσεις της.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Σκοπός του μαθήματος είναι να καλύψει ένα κενό της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Με σύνθεση θεωρητικής κατάρτισης και αυτενέργειας των συμμετεχόντων, ώστε να παραχθούν πρωτότυπα ερευνητικά δεδομένα. Το πρόγραμμα θα παρέχει εξειδικευμένες γνώσεις αναφορικά με τη διαδικασία παραγωγής νέας γνώσης μέσω πρωτογενούς έρευνας και παρουσίασης των αποτελεσμάτων αυτής.
Η καινοτομία του είναι ότι συνδυάζει τη θεωρία και την πράξη, δίνοντας έμφαση σε τεχνικές έρευνας, στην παρουσίαση αποτελεσμάτων και στις πρακτικές μετάδοσης της νέας γνώσης. Επίσης οι συμμετέχοντες θα εξοικειωθούν σε πραγματικές συνθήκες με όλα τα στάδια της ερευνητικής διαδικασίας παράγοντας στο τέλος επιστημονική μελέτη η οποία θα αποτελέσει και κριτήριο αξιολόγησης τους. Η προσέγγιση αυτή, επιπλέον, δίνει την δυνατότητα στον συμμετέχοντα εκτός από την βελτίωση της διδασκαλίας του να προχωρά σε αξιολόγηση και αυτο-αξιολόγηση.
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Η ΕΡΕΥΝΑ ΜΕ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ (ΚΩΔΙΚΟΣ ΕΥΔΟΞΟΥ 31510), Javeau Claude, Γ. ΔΑΡΔΑΝΟΣ - Κ. ΔΑΡΔΑΝΟΣ κ ΣΙΑ ΕΕ., 1η/1996, ΑΘΗΝΑ
Ποιοτικές μέθοδοι της κοινωνικής έρευνας, ΝΕΑ ΕΚΔΟΣΗ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΕΝΗ(ΚΩΔΙΚΟΣ ΕΥΔΟΞΟΥ: 22770390), Λυδάκη Άννα, ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Α. ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗΣ ΑΕΒΕΔΕ, 1η /2012, ΑΘΗΝΑ
Μεθοδολογία εκπαιδευτικής έρευνας (Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 24179),
Cohen Louis,Manion Lawrence,Morrison Keith, ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ ΕΚΔΟΤΙΚΗ Α.Ε.,2η/2008, ΑΘΗΝΑ