Εισαγωγή στο πολιτικό μάρκετινγκ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕισαγωγή στο πολιτικό μάρκετινγκ / Introduction to political marketing
ΚωδικόςΚΕ0Ε67
ΣχολήΚοινωνικών και Οικονομικών Επιστημών
ΤμήμαΠολιτικών Επιστημών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΒασιλικη Μπουραντα
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600021741

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήμα Πολιτικών Επιστημών 2023-σήμερα

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογήςΧειμερινή-4

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕισαγωγή στο πολιτικό μάρκετιγκ
Ακαδημαϊκό Έτος2022 – 2023
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600216383
Τύπος Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την ολοκλήρωση οι φοιτητές θα είναι σε θέση να: ● Σχεδιάζουν και να εκπονούν ένα στρατηγικό σχέδιο μάρκετινγκ (strategic marketing plan) ● Χρησιμοποιούν εργαλεία του παραδοσιακού και του ψηφιακού μάρκετινγκ ● Αντιλαμβάνονται τις δυναμικές και τις σχέσεις που αναπτύσσονται στη σχέση πρόσωπα-κόμματα-θέματα ● Αναλύουν την εκλογική συμπεριφορά του εκλογικού σώματος στη βάση των υφιστάμενων μοντέλων ανάλυσης ● Αναγνωρίζουν και να εφαρμόζουν τη βασική θεωρία του μάρκετινγκ (4P’s, τμηματοποίηση της αγοράς, στόχευση σε κοινό κλπ) στο πεδίο του πολιτικού ανταγωνισμού ● Επιλέγουν και να χρησιμοποιούν τα σωστά εργαλεία και μεθόδους στο πεδίο της ανάλυσης και σχεδιασμού μιας πολιτικής καμπάνιας.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Παρουσιάζεται στους φοιτητές η εξέλιξη και η λειτουργία των βασικών αρχών μάρκετινγκ όπως αυτές εφαρμόζονται στο πεδίο άσκησης πολιτικής καθώς επίσης και στη διεκδίκηση της εξουσίας κατά την προεκλογική εκστρατεία, υπό το σχήμα πρόσωπα-κόμματα-θέματα. Το μάθημα προσφέρει στους φοιτητές όχι μόνο τη θεωρητική εισαγωγή στις έννοιες και τις αρχές του πολιτικού μάρκετινγκ και της επικοινωνίας, αλλά μια εμπειρική προσέγγιση του εφαρμοσμένου πολιτικού μάρκετινγκ, τόσο του παραδοσιακού όσο και του ψηφιακού, σε τρεις επιμέρους θεματικές: διαμόρφωση στρατηγικής μάρκετινγκ, διαχείριση πόρων, μέτρηση της κοινής γνώμης και εκλογικές εκστρατείες τυπικών ή άτυπων πολιτικών υποκειμένων.
Λέξεις Κλειδιά
Εισαγωγή στο πολιτικό μάρκετινγκ και βασικές έννοιες, Πολιτική αγορά – Πολιτικός καταναλωτής, Στρατηγικό σχέδιο Μάρκετινγκ, Παραδοσιακά μέσα μάρκετινγκ, Ψηφιακά μέσα μάρκετινγκ
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις491,8
Εκπόνηση μελέτης (project)391,4
Συγγραφή εργασίας / εργασιών220,8
Σύνολο1104
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι φοιτητές θα εκπονήσουν ένα στρατηγικού σχεδίου μάρκετινγκ για πολιτικούς φορείς (με χρονοδιάγραμμα, προϋπολογισμό και πλάνο δράσεων), είτε στο πλαίσιο προεκλογικής εκστρατείας, είτε διαχείρισης της διοίκησης και επιμέρους θεματικών.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Πολιτική και Διαδίκτυο (ΚΩΔΙΚΟΣ ΕΥΔΟΞΟΥ 102124836), Μαρκάκη Ν. Ευαγγελία, Χατζηπαντέλης Θεόδωρος, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ ΑΕ. 2021, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ Πολιτικό μάρκετινγκ. Αρχές και εφαρμογές (ΚΩΔΙΚΟΣ ΕΥΔΟΞΟΥ 33153397), Lees- Marshment Jennifer, Μτφρ. Φυλακτάκη Πένυ, Κοτζαιβάζογλου Ιορδάνης, Επιμ. Κοτζαιβάζογλου Ιορδάνης UNIVERSITY STUDIO PRESS - ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΙΑ ΓΡΑΦΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΟΣΕΩΝ, 2013, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Τελευταία Επικαιροποίηση
10-09-2022