Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Hawkey, R. (2004). 'Learning with Digital Technologies in Museums, Science Centres and Galleries', Futurelab Report 9.
Prosser, D., and Eddisford, S. (2004) 'Virtual Museum Learning', Information Technology in Childhood Education Annual, 2004 (1).
Harper, B., Brickell, G. J. & Herrington, J. A. (2006). Exploring students' museum experiences in the context of web-based learning environments. E-Learn 2006 World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare & Higher Education (pp.1977-1983). Chesapeake, USA: Advancement of Computing Education (AACE).
Hardy, T. (ed), (2006). Art Education in a Postmodern World. Intellect.
Hooper-Greenhill, E. (2007) Museums and Education: Purpose, Pedagogy, Performance, London: Routledge.
Alwi, A. & McKay, E. (2009). Investigating online museum exhibits and personal cognitive learning preferences. In Same places, different spaces. Proceedings ascilite Auckland 2009.
"Museum Educators and Technology. Expanding our reach and practice", Journal of Museum Education, v.36 (3), 2011.
Bautista Smith, Susana (2014). Museums in the digital age. AltaMira Press
Ioannidou, M. (2014). «' Web-ism': Α new art movement for E-Generation children». Eurasian Journal of Social Sciences, 2(2): 15-21. doi:10.15604/ejss.2014.02.02.002
Βαφειάδου (2015). Τα μουσεία στη ψηφιακή εποχή: Ο ρόλος της ψηφιακής τεχνολογίας στη μουσειακή μάθηση. Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης, 2015, 249-258.
Ioannidou, M. (2016). «Revisioning "the lessons of history" through intergenerational cultural education. A new learning approach project». In INTED2016 Proceedings, Conference 7th-9th March, Valencia, Spain. (σσ. 0025-0032). ISBN 978-84-608-5617-7 https://library.iated.org/view/IOANNIDOU2016REV
King, B. & Lord, B. (eds) (2016). The Manual of Museum Learning. Rowman & Littlefield
Ιωαννίδου, Μ. (2018). «Μια εικόνα ισούται με χίλιες λέξεις. Χίλιες λέξεις ισούνται με μια εικόνα; Ο ρόλος των Μουσείων Λογοτεχνίας και Τέχνης στην ενδυνάμωση ή στην αποδυνάμωση της λογοτεχνικής ανάγνωσης». Στο Αποστολίδου, Β., Κόκορης, Δ., Μπακογιάννης, Μ.Γ., Χοντολίδου, Ε. (επιμ.). Λογοτεχνική ανάγνωση στο σχολείο και στην κοινωνία. Αθήνα: Gutenberg. (σσ.591-602).
Geismar, H. (2018). Museum object lessons for the digital age. UCL Press
Sylaiou S., Papaioannou G. (2018). The Use of ICT in the promotion of arts and cultural heritage education in museums. Springer Verlag. DOI 10.1007/978-3-030-12453-3_41
Hackett, A., Holmes, R., Macrae, Chr. (eds) (2020). Working with Young Children in Museums: Weaving Theory and Practice. Routledge.
Kameas, A., Polymenopoulou, P. (eds) (2020). The Future of Museum Professionals in the Digital Era.The Success Story of Mu.SA. Hellenic Open University Press