Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση να:
1) Συζητούν κριτικά την ανασυγκρότηση των εκπαιδευτικών συστημάτων υπό το πρίσμα των πολιτικών του Κράτους Πρόνοιας και του νεοφιλελευθερισμού.
2) Εξηγούν τον ρόλο που νέοι δρώντες (π.χ. υπερεθνικοί οργανισμοί, ΜΚΟ, πολυεθνικές εταιρείες, φιλανθρωπικές οργανώσεις) διαδραματίζουν στην παγκόσμια αρένα της εκπαιδευτικής διακυβέρνησης.
3) Αναγνωρίζουν την εμφάνιση υβριδικών ταυτοτήτων στο πεδίο της εκπαίδευσης, διερευνώντας τα όρια μεταξύ παγκόσμιου και τοπικού επιπέδου καθώς και δημοσίου και ιδιωτικού τομέα.
Περιεχόμενο Μαθήματος
1) Εισαγωγή
2) Κράτος Πρόνοιας, Νεοφιλελευθερισμός και Εκπαίδευση
3) Κράτος, Εκπαιδευτική Αποκέντρωση και Σχολική Αυτονομία
4) Δίκτυα και Εκπαιδευτική Διακυβέρνηση
5) Παγκοσμιοποίηση και Εκπαίδευση
6) Υπερεθνικοί Οργανισμοί και Εκπαιδευτικός Παρεμβατισμός
7) Πολυεθνικές Εταιρείες, Φιλανθρωπικές Οργανώσεις, και Ιδιωτικοποίηση στην Εκπαίδευση
8) Υβριδικές ταυτότητες και εκπαίδευση: μεταξύ δημοσίου και ιδιωτικού τομέα
9) Εκπαιδευτική διακυβέρνηση, αριθμοί και μέτρηση εκπαιδευτικής «ποιότητας»
10) Παρουσιάσεις εργασιών - συζήτηση
11) Παρουσιάσεις εργασιών - συζήτηση
12) Παρουσιάσεις εργασιών - συζήτηση
13) Ανακεφαλαίωση
Λέξεις Κλειδιά
Κράτος Πρόνοιας, Νεοφιλελευθερισμός, Εκπαιδευτική Διακυβέρνηση, Υβριδικές Ταυτότητες
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Ελληνόφωνη / In Greek
Βρυνιώτη, Κ. (2017). Διεθνής διακυβέρνηση της εκπαίδευσης: Όραμα και πραγματικότητα. Αθήνα: Gutenberg.
Μανουβέλος, Ε. (2010). Νέες Μορφές Διακυβέρνησης της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Πολιτικές Σύγκλισης και Πεδία Εφαρμογής. Αθήνα: Νομική Βιβλιοθήκη.
Αγγλόφωνη / In English
European Commission (2018). European ideas for better learning: the governance of school edu-cation systems. Brussels: European Commission.
Franklin, B. M., Bloch, M. N. & Popkewitz, T. S. (Eds.) (2003). Educational Partnerships and the State: the Paradoxes of Governing Schools, Children, and Families. Basingstoke: Palgrave Mac-millan.
Lee, S. & McBride, S. (Eds.) (2007). Neo-Liberalism, State Power and Global Governance. Dor-drecht: Springer.
Jessop, B. (2008). State Power. Cambridge: Polity Press.
Soguel, N. C. & Jaccard, P. (Eds.) (2008). Governance and Performance of Educational Systems. Dordrecht: Springer.
Rosenau, J. N. & Czempiel, E. O. (Eds) (1992). Governance without Government. Order and Change in World Politics. Cambridge: Cambridge University Press.