Εκπαιδευτική διακυβέρνηση: από το κράτος πρόνοιας στις νεοφιλελεύθερες πολιτικές

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕκπαιδευτική διακυβέρνηση: από το κράτος πρόνοιας στις νεοφιλελεύθερες πολιτικές / Educational Governance: from Welfare State to Neoliberal Policies
ΚωδικόςΕΚΠ108
ΣχολήΠαιδαγωγική
ΤμήμαΠαιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΑριστοτέλης Ζμας
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600015115

Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση, Κοινωνία και Παιδαγωγική (2018-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 8
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Ιστορικοκοινωνική Θεμελίωση της Εκπαίδευσης και της ΠαιδαγωγικήςΥποχρεωτικό3210

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕκπαιδευτική διακυβέρνηση: από το κράτος πρόνοιας στις νεοφιλελεύθερες πολιτικές
Ακαδημαϊκό Έτος2022 – 2023
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Class ID
600216954

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοSchool of Education (Tower Building)
ΌροφοςUnknown
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 912 (1003)
ΗμερολόγιοThursdsay 18:00 to 21:00
Τύπος Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση να: 1) Συζητούν κριτικά την ανασυγκρότηση των εκπαιδευτικών συστημάτων υπό το πρίσμα των πολιτικών του Κράτους Πρόνοιας και του νεοφιλελευθερισμού. 2) Εξηγούν τον ρόλο που νέοι δρώντες (π.χ. υπερεθνικοί οργανισμοί, ΜΚΟ, πολυεθνικές εταιρείες, φιλανθρωπικές οργανώσεις) διαδραματίζουν στην παγκόσμια αρένα της εκπαιδευτικής διακυβέρνησης. 3) Αναγνωρίζουν την εμφάνιση υβριδικών ταυτοτήτων στο πεδίο της εκπαίδευσης, διερευνώντας τα όρια μεταξύ παγκόσμιου και τοπικού επιπέδου καθώς και δημοσίου και ιδιωτικού τομέα.
Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
Περιεχόμενο Μαθήματος
1) Εισαγωγή 2) Κράτος Πρόνοιας, Νεοφιλελευθερισμός και Εκπαίδευση 3) Κράτος, Εκπαιδευτική Αποκέντρωση και Σχολική Αυτονομία 4) Δίκτυα και Εκπαιδευτική Διακυβέρνηση 5) Παγκοσμιοποίηση και Εκπαίδευση 6) Υπερεθνικοί Οργανισμοί και Εκπαιδευτικός Παρεμβατισμός 7) Πολυεθνικές Εταιρείες, Φιλανθρωπικές Οργανώσεις, και Ιδιωτικοποίηση στην Εκπαίδευση 8) Υβριδικές ταυτότητες και εκπαίδευση: μεταξύ δημοσίου και ιδιωτικού τομέα 9) Εκπαιδευτική διακυβέρνηση, αριθμοί και μέτρηση εκπαιδευτικής «ποιότητας» 10) Παρουσιάσεις εργασιών - συζήτηση 11) Παρουσιάσεις εργασιών - συζήτηση 12) Παρουσιάσεις εργασιών - συζήτηση 13) Ανακεφαλαίωση
Λέξεις Κλειδιά
Κράτος Πρόνοιας, Νεοφιλελευθερισμός, Εκπαιδευτική Διακυβέρνηση, Υβριδικές Ταυτότητες
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις782,6
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων1003,3
Εκπόνηση μελέτης (project)612,0
Συγγραφή εργασίας / εργασιών612,0
Σύνολο30010
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
1) Συμμετοχή: Οι φοιτητές καλούνται να συμμετέχουν ενεργά στις συζητήσεις που θα διεξάγονται κατά τη διάρκεια των μαθημάτων, έχοντας εκ των προτέρων υπόψη κάθε φορά τα αναγνώσματα (διαθέσιμα στο e-Learning) που αντιστοιχούν στο θέμα του εκάστοτε μαθήματος [Βαθμός: 1]. 2) Παρουσίαση εργασίας: Οι φοιτητές/τριες καλούνται να εργαστούν ατομικά, παρουσιάζοντας ένα θέμα, το οποίο θα συνδέεται με έναν από τους βασικούς θεματικούς άξονες του μαθήματος. Για την τελική εξειδίκευση και διατύπωση του θέματος οι φοιτητές/-ήτριες συμβουλεύονται τον διδάσκοντα [Βαθμός: 3]. 3) Εκπόνηση γραπτής εργασίας: Οι φοιτητές/τριες καλούνται να εργαστούν ατομικά, εφαρμόζοντας τις γνώσεις και δεξιότητες που θα καλλιεργηθούν κατά τη διάρκεια του μαθήματος. Για την τελική εξειδίκευση και διατύπωση του θέματος οι φοιτητές/-ήτριες συμβουλεύονται τον διδάσκοντα [Βαθμός: 6].
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Corpus σημειώσεων / Corpus of texts
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Ελληνόφωνη / In Greek Βρυνιώτη, Κ. (2017). Διεθνής διακυβέρνηση της εκπαίδευσης: Όραμα και πραγματικότητα. Αθήνα: Gutenberg. Μανουβέλος, Ε. (2010). Νέες Μορφές Διακυβέρνησης της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Πολιτικές Σύγκλισης και Πεδία Εφαρμογής. Αθήνα: Νομική Βιβλιοθήκη. Αγγλόφωνη / In English European Commission (2018). European ideas for better learning: the governance of school edu-cation systems. Brussels: European Commission. Franklin, B. M., Bloch, M. N. & Popkewitz, T. S. (Eds.) (2003). Educational Partnerships and the State: the Paradoxes of Governing Schools, Children, and Families. Basingstoke: Palgrave Mac-millan. Lee, S. & McBride, S. (Eds.) (2007). Neo-Liberalism, State Power and Global Governance. Dor-drecht: Springer. Jessop, B. (2008). State Power. Cambridge: Polity Press. Soguel, N. C. & Jaccard, P. (Eds.) (2008). Governance and Performance of Educational Systems. Dordrecht: Springer. Rosenau, J. N. & Czempiel, E. O. (Eds) (1992). Governance without Government. Order and Change in World Politics. Cambridge: Cambridge University Press.
Τελευταία Επικαιροποίηση
24-09-2022