ΣΧΕΔΙΟ 2

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣΧΕΔΙΟ 2 / Drawing II
ΚωδικόςΥΚΣΧ25
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΕικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΛάμπρος Ψυρράκης
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280006697

Πρόγραμμα Σπουδών: Νέο ΠΠΣ Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών (2014-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 3
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣΚαλλιτεχνικό215

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣΧΕΔΙΟ 2
Ακαδημαϊκό Έτος2022 – 2023
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600217323
Τύπος Μαθήματος
Eιδίκευσης / Kατεύθυνσης
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
ΤΣΧΕΔΙΟ 2 Κύκλος 2 εξαμηνιαίων μαθημάτων του Σχεδίου Ο κύκλος των μαθημάτων σχεδίου αφορά την εργαστηριακή έρευνα και την βασική διδασκαλία του Σχεδίου η οποία ολοκληρώνεται στο 2ο εξάμηνο του 1ου έτους με το "ΣΧΕΔΙΟ 2", ενώ παράλληλα συμπληρώνει στην πράξη το μάθημα της ζωγραφικής των δύο πρώτων εξαμήνων. Διδάσκεται και ερευνάται η έννοια του σχεδίου και η εφαρμογή του στα διαφορετικά μέσα των εικαστικών τεχνών. Εργαστηριακή πρακτική μέσω αντιληπτικών και αναπαραστατικών θεωρήσεων. Το μάθημα αυτό προφέρεται εκτός από μάθημα υποβάθρου στο εργαστήριο κατεύθυνσης και ως πρακτική στο Πρόγραμμα Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας (ΠΠΔΕ ) του Τμήματος. Εργαστηριακές ασκήσεις Ασκήσεις σχεδίου από παρατήρηση από φυσικό πρότυπο, όπως γυμνό μοντέλο, από συνθέσεις αντικειμένων κλπ., και σχεδίου από φωτογραφία ή και από μνήμης. Απόδοση σχεδίου με παραδοσιακά υλικά (κάρβουνο, μελάνι, ακρυλικά, μολύβι κτλ.) και απόδοση με τεχνικά μέσα όπως με τεχνική αερογράφου, ψηφιακών προγραμμάτων κ.ά. . Ασκήσεις σχεδιαστικής απόδοσης δύο διαστάσεων (δισδιάστατη φόρμα), ειδικές ασκήσεις του γκρίζου, ασκήσεις με σινική μελάνη, γραφίτες. Ασκήσεις Bauhaus, πειραματισμοί σχεδιαστικής απόδοσης της ασπρόμαυρης ή έγχρωμης φόρμας με διάφορα υλικά και τεχνικές στις δύο και στις τρεις διαστάσεις (κατασκευαστικό σχέδιο). Καθώς η εργαστηριακή έρευνα και διδασκαλία πρόσωπο με πρόσωπο επικεντρώνεται στις ιδιαίτερες ικανότητες των φοιτητών/τριών, δυνητικά η διάρκεια και το περιεχόμενο των ασκήσεων εξειδικεύεται αναλόγως.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
ΣΧΕΔΙΟ 2- Κύκλος (2/2) εξαμηνιαίων μαθημάτων του Σχεδίου Ο κύκλος του μαθήματος αφορά την εργαστηριακή έρευνα και την βασική διδασκαλία του Σχεδίου η οποία ολοκληρώνεται στο 2ο εξάμηνο του 1ου έτους με το "ΣΧΕΔΙΟ 2", ενώ παράλληλα συμπληρώνει στην πράξη το μάθημα της ζωγραφικής των δύο πρώτων εξαμήνων. Διδάσκεται και ερευνάται η έννοια του σχεδίου και η εφαρμογή του στα διαφορετικά μέσα των εικαστικών τεχνών. Εργαστηριακή πρακτική μέσω αντιληπτικών και αναπαραστατικών θεωρήσεων. Το μάθημα αυτό προφέρεται εκτός από μάθημα υποβάθρου στο εργαστήριο κατεύθυνσης και ως πρακτική στο Πρόγραμμα Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας (ΠΠΔΕ ) του Τμήματος. Εργαστηριακές ασκήσεις: • Ασκήσεις σχεδίου από παρατήρηση από φυσικό πρότυπο, όπως γυμνό μοντέλο, από συνθέσεις αντικειμένων κλπ., και σχεδίου από φωτογραφία ή και από μνήμης. • Απόδοση σχεδίου με παραδοσιακά υλικά (κάρβουνο, μελάνι, ακρυλικά, μολύβι κτλ.) και απόδοση με τεχνικά μέσα όπως με τεχνική αερογράφου, ψηφιακών προγραμμάτων κ.ά. . Ασκήσεις σχεδιαστικής απόδοσης δύο διαστάσεων (δυσδιάστατη φόρμα), ειδικές ασκήσεις του γκρίζου, ασκήσεις με σινική μελάνη, γραφίτες. • Ασκήσεις Bauhaus, πειραματισμοί σχεδιαστικής απόδοσης της ασπρόμαυρης ή έγχρωμης φόμας με διάφορα υλικά και τεχνικές στις δύο και στις τρεις διαστάσεις (κατασκευαστικό σχέδιο). Καθώς η εργαστηριακή έρευνα και διδασκαλία πρόσωπο με πρόσωπο επικεντρώνεται στις ιδιαίτερες ικανότητες των φοιτητών/τριών δυνητικά η διάρκεια και το περιεχόμενο των ασκήσεων, εξειδικεύεται αναλόγως. Επίσης όπως σε κάθε εξάμηνο του 5ου Εργαστηρίου Ζωγραφικής δυνητικά πραγματοποιούνται τα εξής: Διαλέξεις προσκεκλημένων καλλιτεχνών και θεωρητικών της τέχνης. Συνεργασίες με άλλα εργαστήρια και κατευθύνσεις του Τμήματος, με άλλα τμήματα της Σχολής Καλών Τεχνών και του ΑΠΘ. Εκπαιδευτικές εκδρομές ή επισκέψεις σε μεγάλες εικαστικές διοργανώσεις, μουσεία και γκαλερί. Συνεργασία με πολιτιστικούς οργανισμούς και φορείς, όπως, μουσεία και αίθουσες τέχνης, ή και Σχολές Καλών Τεχνών άλλων πανεπιστημίων. Συμμετοχή των φοιτητών του εργαστηρίου σε εικαστικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό
Λέξεις Κλειδιά
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
  • Υλικά σχεδίου
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
Περιγραφή
Πραγματοποιούνται προβολές για τη διδασκαλία του μαθήματος, γίνεται χρήση διαφόρων σχεδιαστικών προγραμμάτων μέσω Η/Υ.Με ελεγχόμενη πρόσβαση των φοιτητών που ενδιαφέρονται να χρησιμοποιήσουν τους υπολογιστές που βρίσκονται στη νησίδα του 5ου Εργαστηρίου, (πρώτος όροφος του Εργαστηρίου). Προτείνονται επισκέψεις μέσω διαδικτύου σε μεγάλες γκαλερί, μουσεία κ.λπ.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις
Σεμινάρια
Εργαστηριακή Άσκηση
Άσκηση Πεδίου
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων
Πρακτική (Τοποθέτηση)
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο1505
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων
Εκπόνηση μελέτης (project)
Καλλιτεχνική δημιουργία
Σύνολο1505
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Πρόοδος (ενδιάμεση εξέταση, καθημερινή εξέταση) Κατ’ οίκον εργασία Προφορική παρουσίαση εργασίας Εργαστήριο και πρακτικές ασκήσεις
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Καλλιτεχνική Ερμηνεία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Άλλη / Άλλες (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Βιβλίο [22921660]: Σημείο-γραμμή-επίπεδο, Βασίλι Καντίσκι Λεπτομέρειες Βιβλίο [31363]: ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΟΠΤΙΚΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ., RUDOLF ARNHEIM Λεπτομέρειες Βιβλίο [10313]: Για το Πνευματικό στην Τέχνη, Βασίλι Καντίνσκι Λεπτομέρειες Βιβλίο [1556]: Αυτό δεν είναι πίπα, Michel Foucault Λεπτομέρειες Βιβλίο [12793]: Η ωμότητα των πραγμάτων, Συλβεστερ Ντέιβιντ
Τελευταία Επικαιροποίηση
09-04-2024