ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ- ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΕΚΠΟΝΗΣΗ (ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 10)

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ- ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΕΚΠΟΝΗΣΗ (ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 10) / Diploma Thesis - Presentation (Painting 10)
ΚωδικόςΥΚΖΔΕ05
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΕικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΛάμπρος Ψυρράκης
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600017125

Πρόγραμμα Σπουδών: Νέο ΠΠΣ Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών (2014-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 16
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣΚαλλιτεχνικό10530

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ- ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΕΚΠΟΝΗΣΗ (ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 10)
Ακαδημαϊκό Έτος2022 – 2023
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία5
Ώρες Συνολικά65
Class ID
600217411
ΤμήμαΔιδάσκοντες
1. Διβάρης ΓεώργιοςΓεώργιος Διβάρης
2. Ψυρρακης ΛάμπροςΛάμπρος Ψυρράκης
Τύπος Μαθήματος
Eιδίκευσης / Kατεύθυνσης
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Επιτυχής ολοκλήρωση του 9ου εξαμήνου και όλων των μαθημάτων των προηγούμενων εξαμήνων, εργαστηριακών και θεωρητικών.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση να: • δημιουργούν ένα πρωτότυπο, ολοκληρωμένο, υψηλού επιπέδου καλλιτεχνικό έργο που βασίζεται στην ερευνητική διαδικασία • αποκομίσουν εξειδικευμένες γνώσεις και ικανότητες που αφορούν στην καλλιτεχνική διαδικασία παραγωγής έργου και στη δημιουργική αξιοποίηση των γνώσεών τους • αναπτύξουν την προσωπικότητά τους και την καλλιτεχνική τους ταυτότητα • εμβαθύνουν σε ζητήματα που αφορούν στο καλλιτεχνικό πεδίο και στην εικαστική κατεύθυνση της επιλογής τους • αποκτήσουν την ικανότητα εκπόνησης και δημόσιας υποστήριξης του έργου τους • αναπτύξουν ικανότητες που αφορούν στη συγγραφή θεωρητικού κειμένου, στην παραγωγή καταλόγου και στην οργάνωση μιας έκθεσης • παρουσιάσουν την διαδικασία παραγωγής και παρουσίασης του εικαστικού έργου ως ενότητα • αποκτήσουν μια ολοκληρωμένη αντίληψη σχετική με τη σύγχρονη τέχνη διαμέσου της πράξης του εργαστηρίου έτσι ώστε να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της σύγχρονης τέχνης, σε κοινωνικό και πολιτιστικό πλαίσιο • αναπτύξουν επαγγελματισμό όσον αφορά στην ελεύθερη καλλιτεχνική πράξη και τις συναφείς τεχνικές δεξιότητες και παραγωγικές οργανωτικές ικανότητες έτσι ώστε να ανταποκρίνονται ικανοποιητικά στο επίπεδο διαφορετικών πεδίων εφαρμογών των εικαστικών τεχνών • έχουν την ικανότητα να υλοποιούν και να βρίσκουν λύσεις στις δημιουργικές τους ιδέες, στις πειραματικές μεθόδους και στις εννοιολογικές τους προτάσεις • αναπτύξουν την ικανότητα να διαπραγματεύονται και να επιχειρηματολογούν σε ατομικό/ομαδικό επίπεδο • αντιλαμβάνονται τις σχέσεις πρόσληψης και υποδοχής του έργου τέχνης από διαφορετικό κοινό • αποκτούν ικανότητα να δρουν και να συνδέουν την προσωπική τους εργασία με την ομαδική δραστηριότητα • αποκτήσουν την ικανότητα να εργάζονται και να κάνουν αποτελεσματική πρακτική εφαρμογή με ήθος, οικονομία και εφαρμογή των κανόνων υγιεινής και ασφάλειας • αναπτύξουν βασικές ερευνητικές μεθόδους ώστε να μπορούν να επεξεργαστούν κριτικά την εικαστική πράξη • αποκτήσουν ικανότητες να δρουν σε ανοίκειες και άγνωστες καταστάσεις • διατυπώσουν καίρια ερωτήματα και αρθρώσουν κριτικό λόγο όσον αφορά τα έργα άλλων καλλιτεχνών • ανταποκριθούν στις προθέσεις , αξίες και έννοιες που παράγονται στον κοινωνικό χώρο • Αποκτήσουν αυτογνωσία ενόψει της επαγγελματικής και ακαδημαϊκής εξέλιξης
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Μέσα από τη διαδικασία δημιουργικής αξιοποίησης των γνώσεων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων που απέκτησαν κατά τη διάρκεια των σπουδών τους στην κατεύθυνση επιλογής τους και με την καθοδήγηση των διδασκόντων τους, οι φοιτητές/φοιτήτριες εκπονούν τη διπλωματική τους εργασία και υποβάλλουν ένα ολοκληρωμένο έργο υψηλής ποιότητας βασισμένο στην ερευνητική τους πρόταση, το οποίο και εκθέτουν, συνοδεύοντάς το από κατάλογο με θεωρητικό κείμενο και σχετικό φωτογραφικό υλικό. Κατά την διάρκεια του τελευταίου εξαμήνου των σπουδών τους οι φοιτητές-τριες προετοιμάζουν το υπό εξέλιξη έργο και επιδέχονται τις υποδεικνυόμενες από τους διδάσκοντες παρατηρήσεις. Στο τέλος αυτής της έντονης από κάθε άποψη περιόδου, οι φοιτητές/φοιτήτριες πρέπει να έχουν σχηματίσει ένα portfolio έργων εξαιρετικής ποιότητας ώστε να είναι σε θέση να το υποστηρίξουν ενώπιον της Επιτροπής Εξετάσεων της Διπλωματικής Εργασίας. Το εξάμηνο ολοκληρώνεται με την έκθεση μιας πλήρως υλοποιήσιμης εικαστικής πρότασης και με την παρουσίαση της διαδικασίας παραγωγής του πρωτότυπου εικαστικού έργου ως άρτιου καλλιτεχνικού παραδείγματος. Το περιεχόμενο όλων των εργαστηριακών μαθημάτων εναρμονίζεται με την αισθητική κατεύθυνση του 5oυ Εργαστηρίου Ζωγραφικής που επικεντρώνεται στην διδασκαλία και την ελεύθερη καλλιτεχνική - εργαστηριακή έρευνα της ζωγραφικής με την πιο διευρυμένη μορφή της. Της ζωγραφικής που δεν ερευνά το ίδιο το αντικείμενο προς αναπαράσταση, αλλά επικεντρώνεται στην έρευνα της ίδιας της ζωγραφικής ως αντικείμενο και ως διαδικασίας παραγωγής εννοιών και νέων μορφών. Που δεν ενδιαφέρεται τόσο για την τέχνη "ως παράθυρο στη φύση", όσο για την τέχνη ως "παράθυρο στο χάος". Συνοψίζει την μορφοπλαστική παράδοση των ready mades του Marcel Duchamp και τα objet trouvé του Pablo Picasso έως και την κοινωνικοπολιτική εκδοχή της ματεριαλιστικής ζωγραφικής έρευνας των σχολών του Bauhaus και της Ρώσικης Πρωτοπορίας. Κατά την διάρκεια της εργαστηριακής έρευνας γίνονται αναφορές, στις διάφορες εκδοχές του Dada, του Αφηρημένου Εξπρεσιονισμού, του Σουρεαλισμού, των Fluxus, της Pop Art, του Nouveau Réalisme, της Arte Povera, της Εννοιακής Τέχνης, καθώς και σε εκείνες τις τελευταίες εξελίξεις της σύγχρονης τέχνης που επικεντρώνονται στην έρευνα της δομής της εικαστικής γλώσσας σε συνδυασμό με τις ψυχαναλυτικές και τις κοινωνικοπολιτικές της θεωρήσεις. Στην πράξη το Εργαστήριο συνδυάζει την ζωγραφική με τα άλλα μέσα των εικαστικών τεχνών. Το διδακτικό του προσωπικό, με εκκίνηση την ζωγραφική, ερευνά τις πολύμορφες αντιλήψεις που απορρέουν από την χρήση των συνδυασμών πολλαπλών μέσων στον τομέα των εικαστικών τεχνών όπως των κατασκευών, των εγκαταστάσεων, του βίντεο, των ψηφιακών μέσων κλπ. Ερευνά κυρίως, στο πλαίσιο της καλλιτεχνικής πρακτικής, τον σχεδιασμό, την οργάνωση και την σύνθεση του πολυδιάστατου χώρου που δημιουργείται κατά την χρήση των συνδυαστικών εικαστικών μέσων. Επίσης δυνητικά πραγματοποιούνται και επιδιώκονται: Διαλέξεις προσκεκλημένων καλλιτεχνών και θεωρητικών της τέχνης. Συνεργασίες με άλλα εργαστήρια διαφορετικών κατευθύνσεων του Τμήματος, και άλλων τμημάτων της Σχολής Καλών Τεχνών και του ΑΠΘ. Εκπαιδευτικές εκδρομές, στην Ελλάδα και το εξωτερικό, και επισκέψεις σε μεγάλες εικαστικές διοργανώσεις, σε μουσεία και γκαλερί. Συνεργασία με πολιτιστικούς οργανισμούς και φορείς όπως, μουσεία και αίθουσες τέχνης, ή και Σχολές Καλών Τεχνών άλλων πανεπιστημίων. Συμμετοχή των φοιτητών/τριών του εργαστηρίου σε εικαστικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Για τη διδασκαλία του μαθήματος και την εκπόνηση και παρουσίαση της διπλωματικής εργασίας απαιτούνται ηλεκτρονικοί υπολογιστές και συστήματα προβολής βίντεο και ήχου, καθώς γίνεται χρήση προγραμμάτων και εφαρμογών παρουσίασης (power point), προβολής βίντεο και ήχου, ίντερνετ, καθώς και της πλατφόρμας e-learning όπου αναρτάται το υλικό του μαθήματος. Για την επικοινωνία με τους φοιτητές χρησιμοποιείται το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και η πλατφόρμα του e-learning.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διπλωματική εργασία90030
Σύνολο90030
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Κριτήρια αξιολόγησης: Πρωτοτυπία, καινοτομία εικαστικής πρότασης, αρτιότητα σύνθεσης, υψηλό επίπεδο τεχνικής και δεξιοτήτων, αρτιότητα παρουσίασης και καταλόγου έκθεσης, σύμφωνα με το εικαστικό μέσο επιλογής.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Καλλιτεχνική Ερμηνεία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Άλλη / Άλλες (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Βιβλίο [77277581]: Η ΑΝΟΔΟΣ ΤΗΣ ΑΣΗΜΑΝΤΟΤΗΤΑΣ, ΚΟΡΝΗΛΙΟΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΔΗΣ Βιβλίο [21844]: Οι κανόνες της τέχνης, Bourdieu Pierre Βιβλίο [21617]: Η διάκριση, Bourdieu Pierre
Τελευταία Επικαιροποίηση
04-06-2023