ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 4

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 4 / Painting ΙV
ΚωδικόςΥΚΖΩ44
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΕικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΕυάγγελος Πλοιαρίδης
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280006709

Πρόγραμμα Σπουδών: Νέο ΠΠΣ Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών (2014-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 10
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣΚαλλιτεχνικό4219

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 4
Ακαδημαϊκό Έτος2022 – 2023
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία5
Class ID
600217459
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • ΥΚΖΩ14 ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 1
  • ΥΚΖΩ24 ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 2
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα: -Έχουν ολοκληρώσει την περίοδο με τις μεγάλες μελέτες με χρώμα εκ του φυσικού με διαφορετικές ζωγραφικές προσεγγίσεις (ανάλυση, αφαίρεση, διαφάνεια, ύλη, χειρονομία) -Έχουν εμπεδώσει αυτά τα στοιχεία της ζωγραφικής γλώσσας που κατακτώνται στις μελέτες εκ του φυσικού, και θα μπορούν να τα συνδέσουν και να τα χρησιμοποιήσουν με άλλους τρόπους για την κατασκευή αυτόνομων έργων σύγχρονης τέχνης που θα ξεκινήσουν στο επόμενο εξάμηνο. -Έχουν δημιουργήσει σε μεγαλύτερο βαθμό μια πιο προσωπική εικαστική γλώσσα μέσω της ζωγραφικής σε καμβά που θα λειτουργήσει ως εργαλείο για την παραγωγή σύγχρονου έργου τέχνης στα επόμενα έτη. -Μπορούν να χρησιμοποιήσουν την ζωγραφική γλώσσα για να αναπτύσουν μια ιδέα πολύπλευρα. -Έχουν αναπτύξει ουσιαστικό κριτικό λόγο τόσο για το έργο τους, όσο και για το έργο άλλων καλλιτεχνών.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Ολοκληρώνεται με αυτό το εξάμηνο η περίοδος με τις μεγάλες μελέτες εκ του φυσικού σε ανθρώπινο μοντέλο και νεκρή φύση, με λαδι σε καμβά. Δίνεται έμφαση στην ίδια την γλώσσα της ζωγραφικής με αφορμή ακόμα την παρατήρηση (σύνθεση, πλαστικότητα, χρώμα, διαφάνεια και καλυπτικότητα, πύκνωση και αραίωση), και η σκηνοθετική ιεράρχηση αυτών των επι μέρους στοιχείων. Εμπεδώνεται ότι αυτά τα στοιχεία της ζωγραφικής γλώσσας που κατακτώνται στις μελέτες εκ του φυσικού, συνδέονται και χρησιμοποιούνται με άλλους τρόπους για την κατασκευή αυτόνομων έργων σύγχρονης τέχνης που θα ξεκινήσουν στο επόμενο εξάμηνο. Προχωράει ο στόχος για την δημιουργία μιας πλούσιας εικαστικής γλώσσας που θα λειτουργήσει ως εργαλείο για την παραγωγή σύγχρονης προτασης έργου τέχνης στο επόμενο εξάμηνο. Οι φοιτητές αναπτύσουν κριτικό λόγο τόσο για το ίδιο το έργο τους, όσο και για το έργο άλλων καλλιτεχνών, μελετώντας σύγρονους καλλιτέχνες και κείμενα. Έρευνα των φοιτητών σχετικά με την εξέλιξη της ζωγραφικής μέσα στην ιστορία της Τέχνης, και την θέση της στο σήμερα. Η έρευνα γίνεται με βιβλιογραφία στην βιβλιοθήκη, στο διαδίκτυο και σε επισκέψεις σε μουσεία, γκαλερί, Art Fairs, και Μπιενάλλε σύγχρονης Τέχνης. Υπό μορφή σεμιναρίων δίνεται έμφαση σε θέματα επαγγελματικής πρακτικής (δημιουργία πορτφόλιο διοργάνωση εκθέσεων κ.τ.λ.) με σκοπό να τεθούν τα προβλήματα και να αναπτυχθούν οι δυνατότήτες των φοιτητών μέσα στον καλλιτεχνικό επαγγελματικό χώρο.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
  • Καλλιτεχνικά Υλικά
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
Περιγραφή
Πραγματοποιούνται προβολές για τη διδασκαλία του μαθήματος, γίνεται χρήση διαφόρων σχεδιαστικών προγραμμάτων μέσω Η/Υ. Προτείνονται επισκέψεις μέσω διαδικτύου σε μεγάλες γκαλερί, μουσεία κ.λπ. Οι φοιτητές χρησιμοποιούν την ηλεκτρονική αλληλογραφία ως άμεσο μέσο επικοινωνίας και έχουν πρόσβαση στις ανακοινώσεις του εργαστηρίου που αναρτώνται στην ιστοσελίδα του Τμήματος.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις200,7
Σεμινάρια200,7
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων602
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο30010
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων200,7
Καλλιτεχνική δημιουργία1505
Σύνολο57019
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
1. Πρόοδος εντός του εργαστηρίου (ενδιάμεση εξέταση, καθημερινή εξέταση. 2. Κατ' οίκον εργασία. 3. Προφορικές παρουσιάσεις εργασιών. 4. Εργαστήριο και πρακτικές ασκήσεις. 5. Εξέταση του καλλιτεχνικού έργου των φοιτητών.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Άλλη / Άλλες (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
2. Σύγχρονη Τέχνη, Τσιγκόγλου Σταύρος 3. Art Book, Συλλογικό
Τελευταία Επικαιροποίηση
04-12-2022