Οργανική Χημεία Ι (Ε)

Πληροφορίες Σύνθετου Μαθήματος
Σύνθετο Μάθημα
Επιμέρους Μαθήματα
  1. ΟΧΘ3 Οργανική Χημεία Ι (Θ)
  2. ΟΧΕ3 Οργανική Χημεία Ι (Ε)
Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΟργανική Χημεία Ι (Ε) / Organic Chemistry I (L)
ΚωδικόςΟΧΕ3
ΣχολήΠολυτεχνική
ΤμήμαΧημικών Μηχανικών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
ΚοινόΌχι
Άλλα ΧαρακτηριστικάΜέρος του σύνθετου μαθήματος
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID20002649

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Χημικών Μηχανικών (2021-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 140
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό323

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΟργανική Χημεία Ι (Ε)
Ακαδημαϊκό Έτος2022 – 2023
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600217809
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα εξοικειωθούν με: -βασικές πειραματικές διαδικασίες της Οργανικής χημείας -τον σχεδιασμό και τη σύνθεση οργανικών ενώσεων σε πολλά στάδια, με τον καθαρισμό των οργανικών ενώσεων, με τις μεθόδους ταυτοποίησης τους, -τη σύνθεση τεχνολογικών προϊόντων -τις διαδικασίες απομόνωσης και ταυτοποίησης συστατικών φυσικών προϊόντων -θα εξοικειωθούν με τον εργαστηριακό εξοπλισμό, τους κανόνες ασφαλείας των εργαστηρίων, τους κανόνες αντιμετώπισης ατυχημάτων, τον τρόπο διεξαγωγής εργαστηριακών ασκήσεων, τη συλλογική εργασία Επιπλέον : -θα μπορούν να γράφουν άρτιες αναφορές (θεωρίας-μεθοδολογίας-αποτελεσμάτων) των εργαστηριακών ασκήσεων που πραγματοποιήθηκαν
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Παραλαβή θέσεων, Κανονισμός λειτουργίας Εργαστηρίου, ασφάλεια και αντιμετώπιση ατυχημάτων στο εργαστήριο, χαρακτηριστικές συνθέσεις, βιβλιογραφική ενημέρωση Σύνθεση ακετανιλιδίου Σύνθεση ο- και π- νιτρο ακετανιλιδίου Διαχωρισμός του ο- και π- νιτρο ακετανιλιδίου - Παραλαβή του π- νιτρο ακετανιλιδίου Σύνθεση π-νιτροανιλίνης Σύνθεση διαζωνιακού άλατος π-νιτροανιλίνης - σύνθεση του χρώματος π-Red Βαφή μάλλινων και βαμβακερών υφασμάτων με το χρώμα π-Red Παρασκευή σαπουνιού από έλαια Σύνθεση του Nylon 6,10 Απομόνωση με εκχύλιση κηρών, χρωστικών,χρωστικών, από τις ρίζες του φαρμακευτικού φυτού Alkanna tinctoria Χρωματογραφία λεπτής στιβάδας του εκχυλίσματος που απομονώθηκε από τις ρίζες του φαρμακευτικού φυτού Alkanna tinctoria
Λέξεις Κλειδιά
πειραματική οργανική χημεία
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Παρουσιάζονται on-line μέθοδοι αναζήτησης επιστημονικής βιβλιογραφίας, μέσω των ηλεκτρονικών πηγών και βάσεων βιβλιογραφικών δεδομένων.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις10
Εργαστηριακή Άσκηση30
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων10
Συγγραφή εργασίας / εργασιών20
Εξετάσεις20
Σύνολο90
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Ο τελικός βαθμός του Eργαστηρίου προκύπτει από: 1. την επίδοση στο εργαστήριο σε καθημερινή βάση (παρουσία, προθυμία, συνεργασιμότητα, γραπτή αναφορά-έκθεση αποτελεσμάτων, καθημερινή εξέταση προφορική και/ή γραπτή, επιτυχία εκτέλεσης εργαστηριακών ασκήσεων, απόδοση αντιδράσεων) (50% της τελικής βαθμολογίας) 2. την τελική γραπτή εξέταση του εξαμήνου (50% της τελικής βαθμολογίας) Διδακτικές μέθοδοι: Αρχικά γίνεται παρουσίαση της άσκησης και του αντίστοιχου θεωρητικού μέρους αυτής από τον επιβλέποντα, δίνονται οδηγίες για την εκτέλεση της άσκησης, κατόπιν πραγματοποιείται η άσκηση από τους φοιτητές ανά ομάδες (των 2 ή των 3 αναλόγως την άσκηση) υπό την αυστηρή και συνεχή επίβλεψη των επιβλεπόντων καθηγητών. Στο μεταξύ, οι φοιτητές εξετάζονται προφορικά, αλλά και σε γραπτά τεστ πάνω στην ύλη των προηγούμενων εργαστηρίων, για τα οποία και παραδίδουν την ίδια μέρα την εργαστηριακή αναφορά. Στο επόμενο εργαστήριο υπολογίζουν τις αποδόσεις των εργαστηριακών ασκήσεων που εκτέλεσαν. Στο κάθε εργαστήριο παραλαμβάνουν διορθωμένες τις εργαστηριακές αναφορές με σχόλια και παρατηρήσεις. Παρουσιάζονται επίσης on-line μέθοδοι αναζήτησης επιστημονικής βιβλιογραφίας, μέσω των ηλεκτρονικών πηγών και βάσεων βιβλιογραφικών δεδομένων.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Με το ισχύον πρόγραμμα σπουδών το μάθημα αποτελεί πλέον τμήμα του μαθήματος Οργανική Χημεία Ι και συνεπώς δεν είναι δυνατόν να δοθεί βιβλίο από τον Εύδοξο
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Δίνονται οι σημειώσεις: -Α. Κόταλη, Α. Ν.Ασημοπούλου,Ε. Κόταλη, Ηλεκτρονικές σημειώσεις, Θεσσαλονίκη, 2014, μέσω e-learning Προτείνεται το παρακάτω βιβλίο: -Β. Π. Παπαγεωργίου, Α. Κόταλη, Σ. Ζλατάνος, Α.Ν. Ασημοπούλου: «Πειραματική Οργανική Χημεία», εκδόσεις Επίκεντρο, Θεσσαλονίκη 2007
Τελευταία Επικαιροποίηση
23-01-2023