Μικροβιολογία

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΜικροβιολογία / Microbiology
ΚωδικόςΚΤ073
ΣχολήΠολυτεχνική
ΤμήμαΧημικών Μηχανικών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID20002626

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Χημικών Μηχανικών (2021-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογήςΕαρινό-5

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΜικροβιολογία
Ακαδημαϊκό Έτος2022 – 2023
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600217907
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα έχουν εξοικειωθεί με τα ακόλουθα : • ιδιότητες και κατηγορίες μικροβίων και μολυσματικών παραγόντων • μικροβιακή αύξηση (θεωρία και εφαρμογή) • ποιοτική και ποσοτική ανάλυση μικροβιακού φορτίου • αποστείρωση (θεωρία και εφαρμογή) • επίδραση φυσικοχημικών παραγόντων στη μικροβιακή αύξηση • επίλυση σχετικών μαθηματικών προβλημάτων
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Τo μάθημα προσφέρει μια εισαγωγή στη θεωρία και εφαρμογή της Μικροβιολογίας, με έμφαση στη χρήση της στη Χημική Μηχανική. Ειδικότερα καλύπτει: • ιδιότητες και κατηγορίες μικροβίων και μολυσματικών παραγόντων • μικροβιακή αύξηση (θεωρία και εφαρμογή) • ποιοτική και ποσοτική ανάλυση μικροβιακού φορτίου • αποστείρωση (θεωρία και εφαρμογή) • επίδραση φυσικοχημικών παραγόντων στη μικροβιακή αύξηση • σύνδεση της θεωρίας με πράξη με την επίλυση μαθηματικών προβλημάτων, εργαστηριακής επίδειξης και παραδειγμάτων εφαρμογών της μικροβιολογίας στη χημική μηχανική.
Λέξεις Κλειδιά
Μικροβιολογία, μικροβιακή αύξηση, αποστείρωση, έλεγχος μικροβικού φορτίου, εφαρμογές μικροβιολογίας
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
H διδασκαλία γίνεται σε πίνακα σε συνδυασμό με προβολή διαφανειών και βίντεο από υπολογιστή και από το διαδίκτυο. Οι φοιτητές αναλαμβάνουν να κάνουν εργασία σε συγκεκριμένα θέματα για τα οποία συλλέγουν πληροφορίες χρησιμοποιώντας διεθνείς βάσεις δεδομένων και το διαδίκτυο. Η επικοινωνία με τους φοιτητές διευκολύνεται μέσω της ηλεκτρονικής επικοινωνίας που προσφέρει η ιστοσελίδα του μαθήματος στο elearning.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις30
Εργαστηριακή Άσκηση5
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων80
Φροντιστήριο8
Εκπόνηση μελέτης (project)25
Εξετάσεις2
Σύνολο150
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι φοιτητές αξιολογούνται με γραπτή εξέταση εφ'όλης της ύλης στο τέλος του εξαμήνου,από την οποία προκύπτει ο τελικός βαθμός του μαθήματος. Προαιρετικά το 50% του βαθμού του μαθήματος μπορεί να προέλθει από την αξιολόγηση ατομικής εργασίας που αναλαμβάνει να διεκπεραιώσει ο φοιτητ;hς και να την παρουσιάσει στην τάξη με τη μορφή προφορικής παρουσίασης 30 λεπτών. Κατά τη διάρκεια του εξαμήνου γίνονται πολυάριθμες ασκήσεις στην τάξη, οι οποίες έχουν ως σκοπό την καλύτερη εμπέδωση της θεωρίας και την εφαρμογή της σε συγκεκρiμένες πρακτικές καταστάσεις. Αυτές οι ασκήσεις λύνονται από κοινού από όλη την τάξη και τη διδάσκουσα και δεν έχουν το ρόλο της τυπικής αξιολόγησης, αλλά έχουν ως σκοπό να βελτιωθεί η κατανόηση της ύλης από τους φοιτητές.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Γενική Μικροβιολογία, Αμαλία Καραγκούνη-Κύρτσου, 2012, Εκδόσεις Σταμούλη
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Μικροβιολογία και μικροβιακή τεχνολογία, Γεώργιος Αγγελής, 2017, Unibooks
Τελευταία Επικαιροποίηση
23-11-2020