Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα:
• είναι σε θέση να κατανοήσουν τον τρόπο με τον οποίο εφαρμόζονται οι αρχές της οικονομικής επιστήμης στη διοίκηση επιχειρήσεων με βάση την ποσοτική ανάλυση δεδομένων
• είναι σε θέση να προσδιορίζουν μια μέθοδο και μια κλίμακα παραγωγής για την κατασκευή ενός προϊόντος με το χαμηλότερο δυνατό κόστος
• είναι σε θέση να κατανοούν τη συμπεριφορά των καταναλωτών και να πραγματοποιούν προβλέψεις της μελλοντικής ζήτησης Συγκεκριμένα, να κατανοούν τον τρόπο με τον οποίο θα ανταποκριθεί ο πελάτης στις αλλαγές της τιμής και πώς η ανταπόκριση του πελάτη επηρεάζεται από τις δημογραφικές αλλαγές.
• είναι σε θέση να κατανοούν τη διάρθρωση και τη στρατηγική της αγοράς. Δηλαδή, πώς μια επιχείρηση καθορίζει την τιμή της γνωρίζοντας ότι αντιμετωπίζει ανταγωνισμό στην αγορά. Και πώς μια μεταβαλλόμενη αγορά επηρεάζει τη στρατηγική τιμολόγησης της εταιρείας.
• είναι σε θέση να περιγράφουν πώς οι διευθυντές μπορούν να εκμεταλλευτούν τη δύναμη αγοράς των επιχειρήσεών τους για να δημιουργήσουν επιπρόσθετη αξία στην επιχείρηση.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Σκοπός του μαθήματος είναι η ανάλυση και εφαρμογή των πολιτικών των επιχειρήσεων και οργανισμών στα πλαίσια της λήψης αποφάσεων στρατηγικής σημασίας. Τα κυριότερα ζητήματα που θα εξεταστούν αφορούν τη σχέση ζήτησης – προσφοράς, τον καθορισμό της τιμολογιακής πολιτικής, τον καθορισμό των παραγόντων υπολογισμού του κόστους και τα συστήματα κοστολόγησης, τον τρόπο δημιουργίας εσόδων, την επίτευξη κερδοφορίας, τη θεωρία παιγνίων, τη διάρθρωση των αγορών και τον τρόπο δημιουργίας ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων.
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Allen B. W., Weigelt K., Doherty N. and Mansfield E., “Managerial Economics: Theory, Applications and Cases”, W. W. Norton and Company, 8th edition, 2013.
Mankiw N. G., Taylor M. P. and Ashwin A., “Οικονομικά των Επιχειρήσεων”, Εκδόσεις Τζιόλα, 2η έκδοση, 2018.
Keat P. and Young P., “Managerial Economics”, Prentice Hall, 6th edition, 2009.
Salvatore D., “Επιχειρησιακή Οικονομική στο Διεθνές Οικονομικό Περιβάλλον”, Gutenberg, 2012.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Besanko, D., Dranove D., Shanley M, and Schaefer S., “Economics of Strategy”, John Wiley & Sons, Inc., 7th edition, 2017.