Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά το πέρας του Εργαστηρίου Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας, οι φοιτητές /τριες:
• αναπτύσσουν δεξιότητες σχεδιασμού και ανάπτυξης ενός ολοκληρωμένου διδακτικού σεναρίου ένταξης και χρήσης της Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας,
• εξοικειώνονται με σύγχρονα λογισμικά και με πειράματα συγχρονικής καταγραφής (MBL) και video-μετρήσεων (VBL) και
• εξοικειώνονται με την ανάλυση των πειραματικών δεδομένων και τη μοντελοποίηση των φαινομένων (modeling).
Περιεχόμενο Μαθήματος
Σκοπός του μαθήματος είναι οι φοιτητές να αναπτύξουν δεξιότητες ανάπτυξης ενός ολοκληρωμένου διδακτικού σεναρίου ένταξης και χρήσης της Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας (πειράματα συγχρονικής καταγραφής, video-μετρήσεις, ανάλυση δεδομένων και διεργασίες μοντελοποίησης).
• Παραδοσιακές μορφές Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας
• Σύγχρονες μορφές Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας : Τεχνολογία Πληροφορίας & Επικοινωνίας
• Το Πείραμα στη Φυσική
o πείραμα επίδειξης
o συμβατικά πειράματα άσκησης (hands on)
o πειράματα με υπολογιστή (MBL-VBL)
o πειράματα σε υπολογιστή (προσομοιώσεις & Εικονικά Εργαστήρια)
o πειράματα εξ’ αποστάσεως (remote experiments)
• Σενάρια ένταξης και χρήσης της Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας
• Παρουσιάσεις (PowerPoint – ιστοσελίδες)
• Παιδαγωγική αξιοποίηση του διαδικτύου – εκπαίδευση από απόσταση
Οι φοιτητές, μετά από μια αρχική εξοικείωση με τα απαιτούμενα λογισμικά, αναλαμβάνουν ένα θέμα Φυσικής και το αντιμετωπίζουν με πείραμα συγχρονικής καταγραφής (MBL) και video-μετρήσεις (VBL). Αναλύουν τα πειραματικά δεδομένα και μοντελοποιούν τα φαινόμενα (modeling).
Λέξεις Κλειδιά
ολοκληρωμένα διδακτικά σενάρια, πειράματα συγχρονικής καταγραφής, video-μετρήσεις, διεργασίες μοντελοποίησης
Περιγραφή
Κατά τη διάρκεια του μαθήματος (διαμορφωτικά και συμπερασματικά έως 80%):
Γνώση, κατανόηση και εφαρμογή αρχών εκπαιδευτικής τεχνολογίας στη διδασκαλία τους,
Σχεδιασμός και εφαρμογή εκπαιδευτικής τεχνολογίας σε διδακτικά σενάρια,
Ικανότητα αυτο-αξιολόγησης της διδασκαλίας που υλοποίησαν, Ικανότητα αξιολόγησης των διδασκαλιών των συμφοιτητών τους, Ικανότητα υπεράσπισης των επιχειρημάτων τους.
Μετά το πέρας των μαθημάτων (συμπερασματικά έως 20%): Γραπτή εξέταση με επίλυση προβλημάτων και Σχεδιασμός διδασκαλίας εννοιών της Φυσικής.
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
ΝΕΕΣ ΤΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ, ΣΟΛΟΜΩΝΙΔΟΥ Χ., ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ, ΚΟΜΗΣ Β.Ι., ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ