ΙΑΤΡΙΚΗ ΒΑΣΙΣΜΕΝΗ ΣΤΗΝ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΙΑΤΡΙΚΗ ΒΑΣΙΣΜΕΝΗ ΣΤΗΝ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ / Evidence Based Medicine
ΚωδικόςΙΑ0410
ΣχολήΕπιστημών Υγείας
ΤμήμαΙατρικής
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΑπόστολος Τσάπας
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID200000444

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΙΑΤΡΙΚΗ ΒΑΣΙΣΜΕΝΗ ΣΤΗΝ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2022 – 2023
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
  • Θωμάς Καραγιάννης
Ώρες Εβδομαδιαία2
Class ID
600220657
ΤμήμαΔιδάσκοντες
1. Β΄Παθολογική Κλινική
2. .
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Γενικών Γνώσεων
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στόχοι του μαθήματος είναι ο φοιτητής/φοιτήτρια: • Να μπορεί να αντιλαμβάνεται και χρησιμοποιεί βασικούς όρους της κλινικής επιδημιολογίας (επίπτωση, επιπολασμός) • Να μπορεί να αξιολογήσει και να επιλέξει την πλέον κατάλληλη διαγνωστική δοκιμασία, με βάση την ευαισθησία και την ειδικότητα. • Να μπορεί να θέτει προτεραιότητες στην επιλογή θεραπευτικών σχημάτων με βάση το προσδοκώμενο όφελος • Να μπορεί να μετασχηματίσει κλινικά περιστατικά σε ορθά διατυπωμένα ερευνητικά ερωτήματα • Να μπορεί να αναζητήσει πρωτογενή και δευτερογενή τεκμήρια • Να μπορεί να κάνει κριτική θεώρηση των στοιχείων
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Τι είναι η Ιατρική βασισμένη στην τεκμηρίωση. Αρχές στατιστικής. Είδη μελετών – Αξιολόγηση τεκμηρίων. Διατύπωση ερευνητικού ερωτήματος. Αναζήτηση πρωτογενών και δευτερογενών τεκμηρίων. Μελέτες διάγνωσης και screening. Μελέτες πρόγνωσης. Μελέτες θεραπείας. Μελέτες βλαπτικής επίδρασης.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Χρήση ΤΠΕ στις παρουσιάσεις, αναζήτηση βιβλιογραφίας, εκτίμηση ισχύος τεκμηρίων, επικοινωνία με φοιτητές, παρουσιάσεις φοιτητών, ερωτηματολόγια αξιολόγησης γνώσεων, ερωτηματολόγια μεταβολής γνώσεων.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις120,5
Σεμινάρια120,5
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων261
Εξετάσεις20,1
Σύνολο522
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Τεκμηριωμένη Ιατρική S Straus et al
Τελευταία Επικαιροποίηση
14-01-2020