ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ / CONTEMPORARY APPROACHES IN TEACHING AND LEARNING PHYSICS
ΚωδικόςΥ2Α
ΣχολήΘετικών Επιστημών
ΤμήμαΦυσικής
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΑναστάσιος Μολοχίδης
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600015352

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΜΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ neo

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 7
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό218

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2022 – 2023
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία4
Class ID
600221068
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • Υ1Α ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Το μάθημα αποσκοπεί στην σε βάθος γνωριμία των μεταπτυχιακών φοιτητών σε θέματα της σύγχρονης παιδαγωγικής: την αναγκαιότητα σχεδιασμού και ανάπτυξης των προγραμμάτων σπουδών, την προετοιμασία, τη μεθόδευση και την αξιολόγηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, στο πλαίσιο του ακαδημαϊκού-παραδοσιακού, του συμπεριφοριστικού, του εποικοδομητικού και του κριτικού «παραδείγματος».
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Εισάγονται τα μοντέλα διδασκαλίας, οι αντιλήψεις για τη μάθηση & η θεωρία κινήτρων, οι στρατηγικές διδασκαλίας (επαγωγική - υποθετική, απαγωγική, επαγωγική - απαγωγική, κατευθυνόμενης διερεύνησης, διδασκαλίας της διαδικαστικής γνώσης), η έννοια και τα όρια του "διδακτικού μοντέλου", και τα χαρακτηριστικά & οι σχεδιαστικές αρχές μιας διδακτικής μαθησιακής ακολουθίας.
Λέξεις Κλειδιά
Διδακτική της Φυσικής.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Άρθρα
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Οι μεταπτυχιακοί φοιτητές εμβαθύνουν με μελέτη στην αντίστοιχη βιβλιογραφία και με τη συγγραφή ερευνητικών εργασιών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις65
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων100
Συγγραφή εργασίας / εργασιών65
Εξετάσεις10
Σύνολο240
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Για την αξιολόγηση των φοιτητών συνεκτιμώνται τα εξής: • η συμμετοχή τους καθ' όλη τη διάρκεια του μαθήματος • ο φάκελος με τις εργασίες που έχουν παραδοθεί • οι παρουσιάσεις των εργασιών που τους έχουν ανατεθεί και • η επίδοση τους στην τελική εργασία (μελέτη, ανάπτυξη, παρουσίαση, υποστήριξη)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Δίνονται άρθρα
Τελευταία Επικαιροποίηση
22-05-2019