ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΡΥΘΜΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ Ι

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΡΥΘΜΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ Ι / SPECIALTY OF RHYTHMIC GYMNASTICS I
ΚωδικόςΕ37-449
ΣχολήΕπιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
ΤμήμαΕπιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, με έδρα τη Θεσσαλονίκη
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΕυδοξία Κοσμίδου
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600001428

Πρόγραμμα Σπουδών: Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών ΤΕΦΑΑ 2014-2015

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 4
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΚύρια Ειδικότητα7416

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΡΥΘΜΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ Ι
Ακαδημαϊκό Έτος2022 – 2023
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία9
Class ID
600221704

Πρόγραμμα Τάξης

Κτίριο
ΌροφοςUnknown
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 3 ΘΕΡΜΗΣ (1021)
ΗμερολόγιοWednesday 11:00 to 14:00
Τύπος Μαθήματος
Eιδίκευσης / Kατεύθυνσης
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • 221 ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΡΥΘΜΙΚΗΣ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗΣ Ι
  • 271 ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΡΥΘΜΙΚΗΣ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗΣ ΙΙ
  • ΕΠ0231Κ ΠΡΟΠΟΝΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση της φοίτησης, η φοιτήτρια θα είναι σε θέση: • Να εφαρμόζει και να διδάσκει τις βασικές δεξιότητες των ασκήσεων του σώματος καθώς και των πέντε φορητών οργάνων (σχοινί, στεφάνι, μπάλα, κορύνες και κορδέλα) της Ρυθμικής γυμναστικής. • Να χρησιμοποιεί τις κατάλληλες διδακτικές μεθόδους και τη σχετική μεθοδολογία ανάλογα με τη βιολογική και προπονητική ηλικία των παιδιών. • Να αναγνωρίζει και να χρησιμοποιεί τους βασικούς ρυθμούς της μουσικής ανάλογα με την ηλικία των παιδιών με σκοπό την εκπαίδευσή τους στη μουσικοκινητική αγωγή. • Να σχεδιάζει και να εφαρμόζει προπονητικά πλάνα τόσο στις μικρές όσο και τις μεγάλες αγωνιστικές κατηγορίες (προ-αγωνιστικά, παγκορασίδες, κορασίδες νεάνιδες και γυναίκες). • Να γνωρίζει και να εφαρμόζει τον Διεθνή κώδικα βαθμολογίας στις αγωνιστικές συνθέσεις των παραπάνω κατηγοριών. • Να μπορεί να συμμετέχει ως κριτής σε αγώνες του Εθνικού πρωταθλήματος τουλάχιστον στις κατηγορίες των παγκορασίδων και κορασίδων.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Θεωρία Ιστορική εξέλιξη της Ρυθμικής γυμναστικής. Η σημασία και ο ρόλος της στα κορίτσια. Σχέση μουσικής και κίνησης από τους αρχαίους χρόνους μέχρι σήμερα. Διεθνής κώδικας βαθμολογίας στο Σχοινάκι και τη Μπάλα. Ανάλυση της θεωρίας της σύνθεσης προγραμμάτων στις μικρές ηλικίες και σε επίπεδο προ-αγωνιστικό και αγωνιστικό. Αξιολόγηση αγωνιστικών συνθέσεων στο Σχοινάκι και τη Μπάλα. Ορθολογιστικός συνδυασμών ασκήσεων από διαφορετικές ομάδες των ασκήσεων του σώματος. Επιλογές κοριτσιών στη Ρυθμική γυμναστική. Πλάνα προετοιμασίας για τις Παγκορασίδες και Κορασίδες. Εφαρμογή μεθόδων διδασκαλίας, ψυχολογική υποστήριξη κατά την διάρκεια της προετοιμασίας και του αγώνα. Επίσης στη θεωρία αναπτύσσονται θέματα που άπτονται του Μπαλέτου, της Ρυθμικής αγωγής, της Μουσικής, της Χορογραφίας, της Διατροφής, της Ψυχολογίας, της Πρόληψης και των τραυματισμών. Πράξη 1η εβδομάδα. Πρακτική σε ασκήσεις Μπαλέτου οι οποίες αναφέρονται στη σωστή θέση και χρήση του σώματος. Ανάλυση της τεχνικής. 2η εβδομάδα. Εξέλιξη και η χρήση των φορητών οργάνων. Ιδιαίτερες σειρές προασκήσεων για τη βελτίωση της ευρύτητας όλων των αρθρώσεων. Ασκήσεις πλαστικότητας, κυματισμοί. Εκμάθηση ασκήσεων από τη βασική τεχνική του Σχοινιού. 3η εβδομάδα. Εκμάθηση ασκήσεων από τη βασική τεχνική του σχοινιού. Παιγνίδια και βασικές αρχές του παιγνιδιού στις μικρές ηλικίες. Ανάλυση της τεχνικής και πρακτική εφαρμογή ρυθμικών και χορευτικών βημάτων. Στροφές chainne, soutenu, passe. Άλματα saut de chat, jete. Μεθοδική διδακτική. 4η εβδομάδα. Εκμάθηση ασκήσεων από τη βασική τεχνική του σχοινιού με προσέγγιση την υψηλή τεχνική του οργάνου. Ασκήσεις επιδεξιότητας χεριών. Ισορροπίες passe, eleve, arabesque. Μεθοδική Διδακτική. 5η εβδομάδα. Εισαγωγή στην ομάδα των βασικών προ-ακροβατικών στοιχείων και των παραλλαγών τους σε συνδυασμό με το σχοινάκι. Άλματα saut de chat, sissone, jete. Μικρές συνθέσεις με το σχοινάκι. Μεθοδική Διδακτική. 6η εβδομάδα. Ισορροπίες arabesque, attitude, second σε χαμηλό επίπεδο και παραλλαγές αυτών. Στροφές arabesque, attitude passe. Μεθοδική Διδακτική. Μικρές συνθέσεις με το σχοινάκι. 7η εβδομάδα. Αξιολόγηση σύνθετων ασκήσεων από διαφορετικές ομάδες των ασκήσεων του σώματος με βάση τον Κώδικα Βαθμολογίας. Άλματα jete, anglais, fouette. Συνδυασμοί των ασκήσεων του σώματος με πετάγματα τυλίγματα και περάσματα μέσα από το σχοινάκι. Διδακτική και πρακτική εφαρμογή σε φοιτήτριες του Β΄ έτους. Αυτοσχεδιασμοί. 8η εβδομάδα. Πρακτική στο Στεφάνι. Βελτίωση της βασικής τεχνικής και προασκήσεις με προσέγγιση την υψηλή τεχνική. Περάσματα μέσα από το στεφάνι με αναπηδήσεις και μικρά άλματα, μεγάλα πετάγματα και λαβές μετά από ένα ή δύο στοιχεία του σώματος. Ασκήσεις επιδεξιότητας χεριών. Μεθοδική Διδακτική. 9η εβδομάδα. Ανάλυση της θεωρίας της σύνθεσης προγραμμάτων με στεφάνι στις μικρές ηλικίες. Βελτίωση της τεχνικής των κυλισμάτων στο σώμα , μάθηση του κυλίσματος στο χέρια. Αυτοσχεδιασμοί. Μεθοδική Διδακτική. 10η εβδομάδα. Βελτίωση και παραλλαγές των κυλισμάτων στο πάτωμα με το στεφάνι. Συνδυασμοί στροφών ισορροπιών και αλμάτων με περιστροφές, πετάγματα και περάσματα μέσα από το όργανο. Βελτίωση της τεχνικής των ασκήσεων του σώματος. 11η εβδομάδα. Χορογραφικές οδηγίες για τη σωστή τοποθέτηση των ασκήσεων και των συνδετικών στοιχείων για τις μικρές ηλικίες στο σχοινάκι και πρακτική εφαρμογή. Διδακτική σε φοιτήτριες του Β΄ έτους και σε αρχάριες αθλήτριες τοπικών συλλόγων. 12η εβδομάδα. Χορογραφικές οδηγίες για τη σωστή τοποθέτηση των ασκήσεων και των συνδετικών στοιχείων για τις μικρές ηλικίες στο στεφάνι και πρακτική εφαρμογή. Διδακτική σε φοιτήτριες του Β΄ έτους και σε αρχάριες αθλήτριες τοπικών συλλόγων. 13η εβδομάδα. Παιγνίδια με σχοινάκια και στεφάνια, μικρές συνθέσεις σε ομαδικό επίπεδο (ensemble) πρακτική εξάσκηση στα άλματα τις στροφές και τις ισορροπίες.
Λέξεις Κλειδιά
Γυμναστική, δεξιότητες, φορητά όργανα, μπαλέτο, μουσική, χορός
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Ήχος
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις401,6
Άσκηση Πεδίου803,2
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων502
Φροντιστήριο502
Συγγραφή εργασίας / εργασιών803,2
Καλλιτεχνική δημιουργία200,8
Εξετάσεις803,2
Σύνολο40016
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
1. Γραπτή και προφορική εξέταση της θεωρίας. Ερωτήσεις ανάπτυξης, γραπτές εργασίες. 2. Πρακτική εξέταση ατομικών και ομαδικών συνθέσεων καθώς και της διδασκαλίας των επιλεγμένων θεμάτων. Δημόσια παρουσίαση. 3. Ενεργητική συμμετοχή κατά τη διάρκεια του μαθήματος.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Καλλιτεχνική Ερμηνεία (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Jastrjembskaia, N. & Titov, Y. (2019). Ρυθμική Γυμναστική. Μετάφραση Επιμέλεια:Ευγενία Γιαννιτσοπούλου, Βασιλική Ζήση. University Studio Press 2. Palmer, H. (2017). Διδάσκοντας Ρυθμική Γυμναστική:Μια αναπτυξιακά κατάλληλη προσέγγιση. Μετάφραση Επιμέλεια:Ευγενία Γιαννιτσοπούλου, Έυδοξία Κοσμίδου.University Studio Press
Τελευταία Επικαιροποίηση
28-11-2023