ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΥΠΑΙΘΡΙΕΣ ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Ι

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΥΠΑΙΘΡΙΕΣ ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Ι / RECREATIONAL ACTIVITIES I
ΚωδικόςE19-449
ΣχολήΕπιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
ΤμήμαΕπιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, με έδρα τη Θεσσαλονίκη
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΚωνσταντίνος Αλεξανδρής
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID400000381

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΥΠΑΙΘΡΙΕΣ ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Ι
Ακαδημαϊκό Έτος2022 – 2023
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία12
Class ID
600221716
Τύπος Μαθήματος
Eιδίκευσης / Kατεύθυνσης
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Γενικών Γνώσεων
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • ΕΠ0234Κ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΑΝΑΨΥΧΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
Γενικές Προαπαιτήσεις
Οι φοιτητές απαιτείται να προμηθευτούν κατάλληλο εξοπλισμό όπως ορειβατικό σακκίδιο και ορειβατικά παπούτσια, αδιάβροχο μπουφάν ή πόντσο και προαιρετικά ελαφρύ εξοπλισμό όπως πυξίδα, καπέλο και γυαλιά για τον ήλιο, ορειβατικό μπαστούνι.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στόχος του μαθήματος είναι να αποκτήσουν οι φοιτητές τις γνώσεις και δεξιότητες που απαιτούνται προκειμένου να είναι σε θέση να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις επαγγελμάτων που σχετίζονται με την υπαίθρια αναψυχή, τον αθλητικό τουρισμό και την διοργάνωση υπαίθριων events. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, θα μπορούν οργανώνουν ομάδες κοινού π.χ. μαθητές σχολείων και τουρίστες σε αθλητικές δραστηριότητες στην ύπαιθρο όπως εκγύμναση, πεζοπορία στο βουνό, τοξοβολία, να ασφαλίζουν στην αναρρίχηση και όλα αυτά σε εναρμόνιση με το φυσικό περιβάλλον.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
1 Εισαγωγή στα Αθλήματα του Βουνού, Outdoor Fitness:Παιχνίδια Γνωριμίας Περιβαλλοντικά παιχνίδια 2 Πεζοπορία στο Σειχ Σου (Πράξη), Outdoor fitness: Άσκηση – Φυσική Κατάσταση 3 Αναρρίχηση Ι (Ρετζίκι - χαμηλά βράχια) Άσκηση Outdoor fitness Δραστηριότητες της Υπαίθριας Αναψυχής 4 Ορειβατικοί κόμποι Ι Πεζοπορία – Ορειβασία θεωρία & Πράξη Φυσική Κατάσταση για Outdoor training 5 Ορειβ. κόμποι ΙΙ και συστήματα ασφάλισης Outdoor events: management Εξατομικευμένα Προγράμματα για Outdoor Training Πεζοπορία – Ορειβασία _Πράξη 6 Αναρρίχηση ΙI (Ρετζίκι – Top rope) Ανάλυση Ανταγωνισμού Παράμετροι Εξατομικευμένων Προγραμμάτων Πεζοπορία – Ορειβασία _Πράξη 7 Η Αγορά της Υπ. Αθλητικής Αναψυχής Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Ζωής, Ενσυναίσθηση (Θεωρία) Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Ζωής (Πράξη) 8 Απόδοση και εγκλιματισμός στο υψόμετρο Βασικές Αρχές Μάρκετινγκ Ι Ολοκληρωμένα Προγράμματα outdoor training Άσκηση- Φυσική Κατάσταση 9 Περιβαλλοντική εκπαίδευση επίσκεψη στον υγρότοπο του δέλτα Αξιού- Outdoor development and fitness-Άσκηση – Φυσική Κατάσταση 10 Άσκηση και προπόνηση στο υψόμετρο Πεζοπορία στο Χορτιάτη- Fitness στο φυσικό περιβάλλον (1) Άσκηση – Φυσική Κατάσταση 11 Κατασκηνώσεις και Σπορ Περιπέτειας Fitness στο φυσικό περιβάλλον (2) Ελεύθερη Κατασκήνωση (Πράξη) 12 Αναρρίχηση σε τεχνητή πίστα Το επάγγελμα του Οδηγού Βουνού Fitness στο φυσικό περιβάλλον (3) Indoor climbing 13 Παρουσίαση Εργασιών Σύνοψη
Λέξεις Κλειδιά
Αθλητικός τουρισμός, υπαίθρια αναψυχή, αγωγή υπαίθρου, αθλητισμός αναψυχής
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
  • προσκεκλημένοι ομιλητές
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Οι εργασίες στέλνονται όλες μεσω elearning Δημιουργία καναλιού στα πιο γνωστα χρησιμοποιούμενα κοινωνικά δίκτυα
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις250
Σεμινάρια
Εργαστηριακή Άσκηση
Άσκηση Πεδίου75
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων
Εκπόνηση μελέτης (project)
Συγγραφή εργασίας / εργασιών
Άλλο / Άλλα
Σύνολο325
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
40% θεωρία 10% πρόοδος Οκτωβρίου 10% παρουσίαση παιχνιδιού 10% ομαδική εργασία μαρκετιγκ 10% πρακτικές εξετάσεις στην τοξοβολία 10% πρακτικές εξετάσεις 7,5 χλμ. πεζοπορία 10%πρακτικές εξετάσεις αναρρίχηση ασφάλειες
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Κουθούρης Χ. (2009). Υπαίθριες δραστηριότητες αναψυχής, ακραία αθλήματα. Εκδόσεις Χριστοδουλίδη
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
ΒΙΟΠΙΚΟΙΛΟΤΗΤΑ NEumann, Jan(2010). Παιχνίδια στην Φύση, Εκδόσεις ΣΑΛΤΟ
Τελευταία Επικαιροποίηση
18-01-2022