ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΠΙΔΕΞΙΑΣ ΚΙΝΗΤΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΠΙΔΕΞΙΑΣ ΚΙΝΗΤΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ / DEVELOPMENT OF SKILLED MOTOR BEHAVIOR
ΚωδικόςΚ2Κ
ΣχολήΕπιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
ΤμήμαΕπιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, με έδρα τη Θεσσαλονίκη
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΓεώργιος Γρούϊος
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600015725

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΜΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΜΕΝΗ-ΕΙΔΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ (2021-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 32
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό Κατ' ΕπιλογήνΧειμερινή-10

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΠΙΔΕΞΙΑΣ ΚΙΝΗΤΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2022 – 2023
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600222299
Τύπος Μαθήματος
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την ολοκλήρωση της φοίτησης στο συγκεκριμένο μάθημα, οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση: • Να εμβαθύνουν σε θεμελιώδεις και ειδικές γνώσεις κινητικής συμπεριφοράς που είναι διαθέσιμες στην επιστημονική κοινότητα σήμερα. • Να κατανοούν τους γνωστικούς μηχανισμούς και τις διεργασίες που διέπουν την ανάπτυξη της επιδέξιας κινητικής συμπεριφοράς. • Να προάγουν τη διεπιστημονική γνώση και να προωθούν τη διαθεματική επαγγελματική συνεργασία στο γνωστικό πεδίο των επιστημών της κίνησης.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Η φύση και το περιεχόμενο της κινητικής συμπεριφοράς Η κινητική συμπεριφορά ως επιστημονικό πεδίο Η ανθρώπινη κίνηση Κινητικές ικανότητες και κινητικές δεξιότητες Ανάπτυξη επιδέξιας κινητικής συμπεριφοράς Μάθηση επιδέξιας κινητικής συμπεριφοράς Έλεγχος επιδέξιας κινητικής συμπεριφοράς Ευαίσθητες περίοδοι μάθησης επιδέξιας κινητικής συμπεριφοράς Κρίσιμες περίοδοι μάθησης επιδέξιας κινητικής συμπεριφοράς Ο πλαστικός εγκέφαλος Νευροεπιστήμες στην τυπική, μη τυπική και άτυπη εκπαίδευση Επιδέξια κινητική συμπεριφορά ατόμων με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Σύνοψη και συνεπαγωγές
Λέξεις Κλειδιά
Κίνηση, συμπεριφοράς, μάθηση, έλεγχος, ανάπτυξη, εγκέφαλος
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις120
Συγγραφή εργασίας / εργασιών80
Εξετάσεις50
Σύνολο250
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Προετοιμασία και ενεργή συμμετοχή στο μάθημα (10%). Ατομική γραπτή εργασία (20%), σε αντικείμενο του περιεχομένου του μαθήματος, και παρουσίαση περίληψής της (10%) σε προκαθορισμένη σύγχρονη διδασκαλία. Απαντήσεις σε ερωτήσεις ανάπτυξης ή/και κρίσεως που θα διατυπώνονται στις ασύγχρονες διδασκαλίες (20%). Τελικές εξετάσεις (40%).
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Adams, J. A. (1987). Historical review and appraisal of research on the learning, retention, and transfer of human motor skills. Psychological Bulletin, 101, 41-74. Bate, M. (1999). Development of motor behavior. Current Opinion in Neurobiology, 9, 670-675. Bongaardt, R., and Meijer, O. G. (2000). Bernstein's theory of movement behavior: Historical development and contemporary Relevance. Journal of Motor Behavior, 32, 57-71. Dayan, E., and Cohen, L. G. (2011). Neuroplasticity subserving motor skill learning. Neuron, 72, 443-454. Doyon, J., and Benali, H. (2005). Reorganization and plasticity in the adult brain during learning of motor skills. Current Opinion in Neurobiology, 15, 161-167. Gowen, E., and Hamilton A. (2013). Motor abilities in autism: A review using a computational context. Journal of Autism and Developmental Disorders, 43, 323-44. Hadders-Algra, M. (2018). Early human motor development: From variation to the ability to vary and adapt. Neuroscience and Biobehavioral Reviews, 90, 411-427. Hikosaka, O., Nakamura, K., Sakai‡, K., and Nakahara, H. (2002). Central mechanisms of motor skill learning. Current Opinion in Neurobiology, 12, 217-222. Hofsten, C. V. (2004). An action perspective on motor development. Trends in Cognitive Sciences, 8, 266-272. Katz, P. S. (1996). Neurons, networks, and motor behavior. Neuron, 16, 245-253. Keil,D., Holmes, P., Bennett, S., Davids, K., and Smith, N. (2000). Theory and practice in sport psychology and motor behaviour needs to be constrained by integrative modelling of brain and behavior. Journal of Sports Sciences, 18, 433-443. Summers, J. J. and Anson, G. J. (2009). Current status of the motor program: Revisited. Human Movement Science 28 566-577. Tan, U. (2007). The psychomotor theory of human mind. International Journal of Neuroscience, 117, 1109-1148. Ulrich, B. D., and Reeve T. G. (2005). Studies in motor behavior: 75 years of research in motor development, learning, and control. Research Quarterly for Exercise and Sport, 76, (Supplement) S62-S70. Vicari, S. (2006). Motor development and neuropsychological patterns in persons with Down syndrome. Behavior Genetics, 36, 355-364. Willingham, D. B. (1998). A neuropsychological theory of motor skill learning. Psychological Review, 8, 558-584. Wolpert, D. M., nd Flanagan, J. R. (2010). Motor learning. Current Biology, 20, R467–R472. Wulf, G., Shea, C., and Lewthwaite, R. (2010). Motor skill learning and performance: A review of influential factors. Medical Education, 44, 75-84.
Τελευταία Επικαιροποίηση
23-10-2023