Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Σκοπός του μαθήματος αυτού είναι η γνωριμία και η εξοικείωση των φοιτητών/-τριών με στατικού και δυναμικού τύπου κινητικές δραστηριότητες στο νερό. Ανάπτυξη ασκήσεων και εκπαιδευτικών προγραμμάτων στο νερό, με στόχο την αποκατάσταση, την ψυχαγωγία και τη φυσική κατάσταση. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα πρέπει να είναι σε θέση να εκπονήσουν ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα υδρογυμναστικής.
Περιεχόμενο Μαθήματος
1. Εισαγωγικά στοιχεία. Λειτουργικά χαρακτηριστικά σώματος. Ιδιότητες του νερού. Η υδρογυμναστική και η υδροαεροβική ως μέσο άσκησης (Θεωρία).
2. Ιστορία, βασικές αρχές εργοφυσιολογίας, μέθοδοι διδασκαλίας και εξοπλισμός των μαθημάτων της υδρογυμναστικής και της υδροαεροβικής. Η δομή ενός προγράμματος υδροαεροβικής (Θεωρία).
3. Βασικές αρχές και μέθοδοι διδασκαλίας της υδρογυμναστικής σε άτομα με προβλήματα υγείας (Στεφανιαία νόσος, Αρθρίτιδα, Άτομα με κινητικές αναπηρίες, Παχυσαρκία, Σκλήρυνση κατά πλάκας) (Θεωρία).
4. Βασικές αρχές και μέθοδοι διδασκαλίας της υδρογυμναστικής σε άτομα με προβλήματα υγείας ή ιδιαίτερες καταστάσεις (Άσθμα, Χρόνια νεφρική νόσος, Εγκυμοσύνη)(Θεωρία).
5.Tο περιβάλλον της πισίνας και ο σχεδιασμός του προγράμματος υδρογυμναστικής. Σημαντικές οδηγίες για τον εκπαιδευτή (Θεωρία).
6. Επίπλευση σε πρηνή, ύπτια και κατακόρυφη θέση. Βασικές έννοιες της υδροδυναμικής. Βασικοί βηματισμοί και ασκήσεις, χρήση χεριών κατά την άσκηση στο νερό (Πράξη-ρηχή πισίνα).
7. Σχεδιασμός προγράμματος Υδρογυμναστικής σε βαθιά πισίνα από το Α στο Ω (Θεωρία).
8. Εκμάθηση βηματισμών και παραλλαγές ασκήσεων. Χρήση βοηθητικών οργάνων. Παιχνίδια στο νερό (Πράξη-Βαθιά πισίνα).
9. Άλλες μορφές υδρογυμναστικής (Aqua fitness, aqua pilates, aqua yoga)(Θεωρία).
10. Πρόγραμμα υδροαεροβικής στη μικρή πισίνα με μουσική (Πράξη).
11. Βρεφική κολύμβηση. Βασικές αρχές και σχεδιασμός προγράμματος.Βασικές αρχές ναυαγοσωστικής για Εκπαιδευτές Πισίνας (Θεωρία).
12. Πρόγραμμα υδροαεροβικής στη βαθιά πισίνα με μουσική (Πράξη).
13. Παρουσίαση προγράμματος υδροαεροβικής με μουσική και με διαφορετικές εντάσεις και προσαρμογές (Πράξη).
14. Πρόοδος φοιτητών/τριών στο πρακτικό μέρος του μαθήματος. Παρουσίαση προγραμμάτων από τους φοιτητές/-τριες.