ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ: ΟΘΩΜΑΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ: ΟΘΩΜΑΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ / SEMINAR IN HISTORY SPECIALIZATION: OTTOMAN HISTORY
ΚωδικόςΙΤΛ901
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΙστορίας και Αρχαιολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600019250

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας 2020-2021

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 14
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΙΣΤΟΡΙΑΣΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟΧειμερινό/Εαρινό-7

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΟΘΩΜΑΝΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2022 – 2023
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600222583
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την ολοκλήρωση των μαθημάτων οι φοιτητές αναμένεται να: Γνωρίζουν τις βασικές αρχές της επιστήμης της Ιστορίας και της ιστορικής μεθοδολογίας. Γνωρίζουν την τεχνική συγγραφής επιστημονικών εργασιών και της οργάνωσης ατομικών ή ομαδικών εργασιών (projects) ως μέρους της διδασκαλίας της Ιστορίας στην Εκπαίδευση. Αναγνωρίζουν και να αξιοποιούν τις πηγές της Ιστορίας (γραπτές, εικονιστικό υλικό κ.λπ.) για τη συγγραφή εργασιών με ιστορικά θέματα και για τη διδασκαλία της Ιστορίας στη δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Εξοικείωση και προβληματισμός σχετικά με τους στόχους και τις μεθόδους της επιστήμης της Ιστορίας. Μεταξύ των ζητημάτων που εξετάζονται: Η ιστορία της Ιστορίας• Πηγές και Τεκμήρια• Τεχνική Ανάλυση των Πηγών• Ιστορική Ερμηνεία• Η φύση της ιστορικής γνώσης• Αιτιότητα• Κοινωνία και προσωπικότητα• Η αντικειμενικότητα και τα όριά της• Αρχές και τεχνικές έρευνας και συγγραφής επιστημονικών ιστορικών εργασιών.
Λέξεις Κλειδιά
Ιστορικές σχολές, μεθοδολογία ιστορικής επιστήμης, ερευνητικές ιστορικές εργασίες, πηγές
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Σεμινάρια117
Εκπόνηση μελέτης (project)123
Σύνολο240
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Εβδομαδιαίες ασκήσεις και συμμετοχή στο μάθημα.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Ε. Βόγλη, Τι πρέπει να γνωρίζει ο ιστορικός για την επιστήμη και το επάγγελμά του;, Αθήνα 2015.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
E.H. Carr, Τι είναι Ιστορία (1999). M. Bloch, Απολογία για την Ιστορία (1994). Θ. Βέικος, Θεωρία και Μεθοδολογία της Ιστορίας (1987). R. Evans, Για την υπεράσπιση της Ιστορίας (2009). J.L. Gaddis, The Landscape of History: How Historians Map the Past (2002).
Τελευταία Επικαιροποίηση
03-02-2023