ΤΠΕ στη Διδακτική των Γλωσσών – Εκπαιδευτική τεχνολογία και γλωσσική εκπαίδευση

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΤΠΕ στη Διδακτική των Γλωσσών – Εκπαιδευτική τεχνολογία και γλωσσική εκπαίδευση / ICT in language learning – Educational Technology and Language Education
ΚωδικόςΕ141
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΓαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600018648

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας (2020-)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 4
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΚατ' Επιλογήν ΥποχρεωτικάΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΤΠΕ στη Διδακτική των Γλωσσών – Εκπαιδευτική τεχνολογία και γλωσσική εκπαίδευση
Ακαδημαϊκό Έτος2022 – 2023
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600222747
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Γαλλικά (Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στο τέλος του μαθήματος οι φοιτητές αναμένεται: Να έρθουν σε μία πρώτη επαφή με διδακτικές και παιδαγωγικές προσεγγίσεις της χρήσης των ψηφιακών τεχνολογιών στην γλωσσική εκπαίδευση και τις σύγχρονες διαθεματικές προσεγγίσεις. Να γνωρίσουν τα μοντέλα ένταξης των ψηφιακών τεχνολογιών τόσο σε μακροεπίπεδο όσο και σε μικροεπίπεδο και να κατανοούν την εισαγωγή των ψηφιακών τεχνολογιών σε συνάρτηση με ευρύτερα θέματα, όπως η κοινωνία της γνώσης και της δημιουργικότητας. Να γνωρίζουν τα βασικά στάδια κατά την εισαγωγή των ψηφιακών τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία και ιδιαίτερα στη διδασκαλία / εκμάθηση των ΞΓ μέσω της επισκόπησης της διεθνούς αλλά και της ελληνικής εμπειρίας. Να έχουν κατανοήσει τη σημασία και των ρόλο των ψηφιακών τεχνολογιών στη γλωσσική εκπαίδευση/κατάρτιση και να μπορούν να παράγουν περιεχόμενο κατάλληλο για γλωσσική εκπαίδευση/κατάρτιση. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος, οι φοιτητές, συμμετέχοντας συστηματικά σε διδακτικο-παιδαγωγικές ασκήσεις, αναπτύσσουν στρατηγικές μάθησης αξιοποιώντας τις παραπάνω γνώσεις με απώτερο στόχο την εφαρμογή τους στη σχολική τάξη.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Εισαγωγή στις διδακτικές και παιδαγωγικές προσεγγίσεις της χρήσης των ψηφιακών τεχνολογιών στην γλωσσική εκπαίδευση. 2. Βασικές έννοιες και ορισμοί. 3. Συλλογή και αξιοποίηση δεδομένων και υλικών γλωσσικής εκπαίδευσης/κατάρτισης. 4. Πρακτική άσκηση και εφαρμογή με χρήση ποικίλων λογισμικών. 5. Ψηφιοποίηση, καταγραφή, αποθήκευση και ανάκτηση γλωσσικών δεδομένων και υλικών. 6. Πρακτική άσκηση και εφαρμογή με χρήση ποικίλων λογισμικών. 7. Σύνθετα μαθησιακά αντικείμενα και γλωσσικοί πόροι, ορισμοί, είδη και τρόποι χρήσης τους. 8. Πρακτική άσκηση και εφαρμογή με χρήση ποικίλων λογισμικών. 9. Εισαγωγή στα πολύγλωσσα ψηφιακά περιβάλλοντα γλωσσικής διδασκαλίας και στις εφαρμογές χρήσης τους. 10. Σύνθετα ηλεκτρονικά περιβάλλοντα γλωσσικής εκπαίδευσης/διδασκαλίας. 11. Πρακτική άσκηση και εφαρμογή με χρήση ποικίλων λογισμικών. 12. Πρακτική άσκηση και εφαρμογή με χρήση ποικίλων λογισμικών. 13. Τελική εργασία
Λέξεις Κλειδιά
Πολύγλωσσα περιβάλλοντα γλωσσικής διδασκαλίας, μαθησιακά αντικείμενα, γλωσσικά υλικά
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
  • Λογισμικά
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Εισαγωγή στα πολύγλωσσα ψηφιακά περιβάλλοντα γλωσσικής διδασκαλίας. Βασικές έννοιες και ορισμοί. Γενικές εφαρμογές των πολύγλωσσων ψηφιακών περιβαλλόντων γλωσσικής διδασκαλίας. Συλλογή και αξιοποίηση υλικών γλωσσικής εκπαίδευσης/κατάρτισης. Ψηφιοποίηση, καταγραφή, αποθήκευση και ανάκτηση γλωσσικών υλικών. Μαθησιακά αντικείμενα, ορισμοί, είδη και τρόποι χρήσης τους. Σύνθετα ηλεκτρονικά περιβάλλοντα γλωσσικής διδασκαλίας. Μέθοδοι ανάπτυξης και εργαλεία διαχείρισης. Το μάθημα γίνεται σε εργαστήριο Η/Υ και έχει ορισμένο αριθμό θέσεων.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,6
Εργαστηριακή Άσκηση311,2
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων120,5
Εκπόνηση μελέτης (project)682,7
Συγγραφή εργασίας / εργασιών
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση γίνεται με εργασίες κατά τη διάρκεια του εξαμήνου. Οι φοιτητές αναλαμβάνουν μεμονωμένα την κάθε εργασία (που συνήθως αφορά την ανάπτυξη περιεχομένου με τη βοήθεια λογισμικού). Τα κριτήρια αξιολόγησης είναι η τεχνική αρτιότητα, η επιστημονική/θεωρητική στήριξη, η πρωτοτυπία και η πληρότητα/ ποικιλία του περιεχομένου. Οι εργασίες υποβάλλονται στον διδάσκοντα και αν χρειάζεται επιστρέφονται στους φοιτητές με υποδείξεις ώστε να γίνουν διορθώσεις ή βελτιώσεις. Η αξιολόγηση γίνεται με το σύστημα του συνεχούς ελέγχου.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Pdf files, Powerpoint presentations, manuals.
Τελευταία Επικαιροποίηση
03-02-2020