Διαχείριση ανθρωπίνων πόρων και επικοινωνία σε διαπολιτισμικά περιβάλλοντα

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΔιαχείριση ανθρωπίνων πόρων και επικοινωνία σε διαπολιτισμικά περιβάλλοντα / Human resources management and communication in intercultural environments
ΚωδικόςΑ2
ΣχολήΘεολογική
ΤμήμαΘεολογίας
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΝίκη Παπαγεωργίου
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600020556

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΜΣ Θρησκεία, Γεωπολιτική και Διεθνής Ασφάλεια

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 50
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό117,5

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΔιαχείρηση ανθρωπίνων πόρων και επικοινωνία σε διαπολιτισμικά περιβάλλοντα
Ακαδημαϊκό Έτος2022 – 2023
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600223824
Τύπος Προσφοράς
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο/η φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να: -Κατανοεί τον ρόλο και τη σπουδαιότητα της επικοινωνίας στην κατανόηση, αποδοχή και ενσωμάτωση του «άλλου». -Κατέχει και να αξιοποιεί επιστημονικές γνώσεις και μεθόδους για τον προσδιορισμό της διαφορετικότητας – ετερότητας. -Εντοπίζει, να επισημαίνει και βιωματικά να τονίζει την ανεκτικότητα -Αναγνωρίζει βασικά στοιχεία του φάσματος των ταυτοτήτων -Γνωρίζει μεθόδους δημιουργικής αξιοποίησης, μέσα σε σύνθετα και απαιτητικά εργασιακά περιβάλλοντα, των όρων της ταυτότητας, της κουλτούρας, της ετερότητας και της πολυπολιτισμικότητας. -Αναπτύσσει μηχανισμούς αποτροπής διαδικασιών δημιουργίας στερεοτύπων – προκαταλήψεων και ρατσιστικών συμπεριφορών μέσα στο εργασιακό και ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον. -Αντιλαμβάνεται τις βασικές αρχές της ηγεσίας σε απαιτητικά και πολιτισμικά πλουραλιστικά περιβάλλοντα
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα στοχεύει στην κατανόηση και αξιοποίηση των βασικών αρχών και πρακτικών της διαπολιτισμικής επικοινωνίας από μέρους των φοιτητών/τριών, προκειμένου αυτοί/ες να καταστούν ικανοί/ες να ανταποκριθούν στις διαπολιτισμικές επικοινωνιακές (εσωτερικές και εξωτερικές) προκλήσεις του σύγχρονου και πολιτισμικά πλουραλιστικού περιβάλλοντος. Η πολυπλοκότητα των σύγχρονων κοινωνιών και των δομών τους επιβάλει την κατανόηση του «άλλου» ως συστατικό στοιχείο της ένταξης και της συνύπαρξης. Η διαχείριση της ετερότητας και η διαπολιτισμική επίγνωση, μέσα από την παρακολούθηση του μετασχηματισμού της κοινωνίας, είναι ένα από τα βασικότερα ζητούμενα προς την κατεύθυνση της αποφυγής ζητημάτων που ανακύπτουν από την αδυναμία μας να προσεγγίσουμε το «ξένο», το διαφορετικό. Επιπροσθέτως, ο φοιτητής / η φοιτήτρια εισάγεται στην μεθοδολογία της διαχείρισης ανθρωπίνων πόρων και διδάσκεται τις βασικές αρχές της διοικητικής αποτελεσματικότητας σε πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα, μέσα από μια πορεία δημιουργίας διαπολιτισμικού κλίματος και τροποποίησης συμπεριφορών και στερεοτυπικών αντιλήψεων.
Λέξεις Κλειδιά
ανθρώπινοι πόροι, επικοινωνία, διαπολιτισμικότητα, πλουραλισμός, ετερότητα
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Πολυμεσικό υλικό
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
1. e-learning ΑΠΘ 2. Επικοινωνία με e-mail 3. Πλατφόρμα σύγχρονης τηλεκπαίδευσης ZOOM 4. Αξιολόγηση μέσω e- quiz.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις39
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων75.5
Συγγραφή εργασίας / εργασιών70
Εξετάσεις3
Σύνολο187.5
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Τελική γραπτή αξιολόγηση (ποσοστό 70%) του τελικού βαθμού Ενδιάμεση ατομική αξιολογική εργασία (ποσοστό 30%) του τελικού βαθμού
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Αυγερινός Θ.,(2011), Θεωρίες και ιδεολογίες που διαμόρφωσαν τον Κόσμο, Αθήνα Γκλαβίνης Παναγιώτης,(2019), Μηχανισμοί αναδιάταξης ισχύος στο διεθνές οικονομικό σύστημα, Αθήνα: Παπαζήσης Κωνσταντινίδου Ιακ. Άννα, (2019), Το Ισλάμ και το Ενεργειακό Ζήτημα στη Νοτιοανατολική Μεσόγειο, Θεσσαλονίκη: Αντ. Σταμούλης Πετρονιώτη Μαρία, (1996), Το πορτρέτο μίας διαπολιτισμικής σχέσης, Αθήνα: Πλέθρον Χατζηβασιλείου Ευάνθης, (2001), Εισαγωγή στην Ιστορία του Μεταπολεμικού Κόσμου, Αθήνα: Πατάκης Andrew Heywood, (2014), Διεθνείς Σχέσεις και Πολιτική στην Παγκόσμια Εποχή, Αθήνα: Κριτική
Τελευταία Επικαιροποίηση
20-01-2024