Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
American School Counselor Association (2016). Ethical Standards for School Counselors. Alexandria, VA: American School Counselor Association.
Αθανασιάδου, Χ. (2011). Η Συμβουλευτική Ψυχολογία στο σχολικό πλαίσιο. Hellenic Journal of Psychology, 8(3), 289-308.
Cromarty, K., & Richards, K. (2009). How do secondary school counsellors work with other professionals? Counselling and Psychotherapy Research, 9(3), 182-186.
Geldard, K., & Geldard, D. (2011). Η συμβουλευτική ψυχολογία στα παιδιά. Θεωρία –Εφαρμογές. Αθήνα: Πεδίο.
Geldard, K., & Geldard, D., & Rebecca, Y. F. (2018). Η συμβουλευτική ψυχολογία στους εφήβους. Η προληπτική προσέγγιση. α παιδιά. Αθήνα: Πεδίο.
Gysbers, N. C. (2008). Career guidance and counselling in primary and secondary educational settings. In J.A. Athanasou, R. Van Esbroeck (Eds.) International Handbook of Career Guidnace (p. 249-263). Springer Scinece + Business Media B.V.
Hornby, G., Hall, C., & Hall, E. (Eds.) (2003). Counselling pupils in schools. Skills and strategies for teachers. London: RoutledgeFalmer.
Kourkoutas, E., & Giovazolias, Th. (2015). School-based counselling work with teachers: An integrative model. The European Journal of Counselling Psychology, 3(2), 137-158.
Lines, D. (2006). Brief counselling in schools. Working with young people from 11 to 18 (2nd ed.). London: Sage.
Μαλικιώση-Λοΐζου, Μ. (Επ. Επιμ.) (2014). Συμβουλευτική ομηλίκων στην εκπαίδευση. Αθήνα: Πεδίο.
Μαλικιώση-Λοΐζου, Μ. (2011). Η συμβουλευτική ψυχολογία στην εκπαίδευση. Αθήνα: Πεδίο.
Μπίμπου-Νάκου, Ι. & Στογιαννίδου, Α. (2006). Πλαίσια συνεργασίας ψυχολόγων και εκπαιδευτικών για την οικογένεια και το σχολείο. Αθήνα: Τυπωθήτω-Γιώργος Δαρδανός.
National Association of School Psychologists (2010). Principles for Professional Ethics. NASP (www.nasponline.org).
Smith, E. J. (2006). The strength-based counseling model. The Counseling Psychologist, 34(1), 13-79.
Thompson, C.L., Rudolph, L.B., & Henderson, D.A. (2004). Counseling children (6th ed.). U.S.A.: Thompson, Brooks/Cole.
Vernon, A. (Ed.) (1999). Counseling children and adolescents (2nd ed.). Denver: Love Publishing Company.
Walsh, M.E., Galassi, J.P., Murphy, J.A., & Park-Taylor, J. (2002). A conceptual framework for counseling psychologists in schools. The Counseling Psychologist, 30(5), 682-704.
Χατζηχρήστου, Γ. Χ. (2015). Πρόληψη και προαγωγή της ψυχικής υγείας στο σχολείο και στην οικογένεια. Αθήνα: Gutenberg.
Χατζηχρήστου, Γ. Χ. (2014). Συμβουλευτική στη σχολική κοινότητα. Αθήνα: Gutenberg.
Χατζηχρήστου, Γ. Χ. (2012). Διαχείριση κρίσεων στη σχολική κοινότητα. Αθήνα: Τυπωθήτω.