ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΠΑΡΑΜΟΡΦΩΣΕΩΝ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ ΧΩΡΟΥ ΤΟΥΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΠΑΡΑΜΟΡΦΩΣΕΩΝ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ ΧΩΡΟΥ ΤΟΥΣ / DEFINITION AND LONG- TIME OBSERVATION OF THE DISFIGURATIONS AT HISTORICAL BUILDINGS AND THEIR SURROUNDINGS
ΚωδικόςΕ12
Διατμηματικό ΠρόγραμμαΔΠΜΣ "Προστασία, Συντήρηση και Αποκατάσταση Μνημείων Πολιτισμού" 2024-2026
Συνεργαζόμενα ΤμήματαΑρχιτεκτόνων Μηχανικών
Πολιτικών Μηχανικών
Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών
Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών
Μηχανολόγων Μηχανικών
Χημικών Μηχανικών
Μηχανικών Χωροταξίας και Ανάπτυξης
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID20002464

Πρόγραμμα Σπουδών: ΔΠΜΣ "Προστασία, Συντήρηση και Αποκατάσταση Μνημείων Πολιτισμού" 2024-2026

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ, ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΩΝ ΜΝΗΜΕΙΩΝΕπιλογής212

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΠΑΡΑΜΟΡΦΩΣΕΩΝ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ ΧΩΡΟΥ ΤΟΥΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2022 – 2023
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Συνολικά12
Class ID
600223956
Τύπος Μαθήματος
Eιδίκευσης / Kατεύθυνσης
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • Υ07 ΜΕΘΟΔΟΙ ΑΠΟΤΥΠΩΣΗΣ ΜΝΗΜΕΙΩΝ, ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΣΥΝΟΛΩΝ ΚΑΙ ΕΡΓΩΝ ΤΕΧΝΗΣ
Γενικές Προαπαιτήσεις
Προηγούμενη γνώση Γεωδαισίας και Τοπογραφίας επιθυμητή.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα μπορούν: • να κατανοούν τα δομικά προβλήματα στα μνημεία από παραμορφώσεις και τη σημασία της παρακολούθησης αυτών με τις κατάλληλες μεθόδους • να γνωρίζουν τα αίτια και αποτελέσματα παραμορφώσεων σε δομικές κατασκευές και μνημεία • να οργανώσουν ένα κατάλληλο πρόγραμμα μετρήσεων με τα κατάλληλα γεωδαιτικά όργανα και μεθόδους μέτρησης • να επιλέγουν τις κατάλληλες μεθόδους υπολογισμού και επεξεργασίας των μετρήσεων • να αξιολογούν τα αποτελέσματα για τον τελικό εντοπισμό των μικρομετακινήσεων και παραμορφώσεων
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Σκοπός του μαθήματος Σκοπός του μαθήματος είναι η εξοικείωση των φοιτητών με τα προβλήματα των παραμορφώσεων στα μνημεία και η αναλυτική διδασκαλία των μεθόδων αναγνώρισης και παρακολούθησης αυτών έτσι, ώστε να μελετηθούν και να αποφασιστούν οι κατάλληλες διαδικασίες επισκευών και αποκατάστασης. Εκπαιδευτικοί στόχοι Στόχος του μαθήματος είναι να αποκτήσει ο φοιτητής την ικανότητα και τη γνώση για την αναγνώριση- εντοπισμό του προβλήματος των παραμορφώσεων και την πλήρη κατάρτιση προγράμματος παρακολούθησης της διαχρονικής μεταβολής του μνημείου ή/ και του περιβάλλοντα χώρου. Ανάλυση του μαθήματος Τίτλος και περιεχόμενο διαλέξεων κατά διδάσκοντα: Π. Σαββαΐδης, Εισαγωγή - Αίτια και αποτελέσματα παραμορφώσεων σε δομικές κατασκευές και μνημεία - Η οργάνωση των μετρήσεων παραμορφώσεων Π. Σαββαΐδης, Μετρήσεις παραμορφώσεων: Σημάνσεις, όργανα και μέθοδοι μέτρησης, δίκτυα ελέγχου Δ. Ρωσσικόπουλος, Μέθοδοι υπολογισμού παραμορφώσεων και αξιολόγησης των αποτελεσμάτων, Συνόρθωση δικτύων ελέγχου Σύγκριση διαχρονικών μορφών δικτύου, εντοπισμός παραμορφώσεων Π. Σαββαΐδης, Μοντέλα παραμορφώσεων - Χαρακτηριστικά παραδείγματα παρακολούθησης παραμορφώσεων σε μνημεία, ταλαντώσεις κατασκευών, Case studies Διδακτική υποστήριξη Βιβλίο Δίδονται σημειώσεις και υποστηρικτικό εκπαιδευτικό υλικό σε ηλεκτρονική μορφή
Λέξεις Κλειδιά
Τεχνική Γεωδαισία, μετρήσεις και εντοπισμός παραμορφώσεων κατασκευών και μνημείων.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις30
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων10
Εξετάσεις20
Σύνολο60
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση των φοιτητών γίνεται με γραπτή εξέταση ή γραπτή εργασία και παρουσίαση
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Σαββαΐδης Π., Υφαντής Ι., Δούκας Ι. και Λακάκης Κ.: Τοπογραφία και Θεματική Χαρτογραφία για αρχιτέκτονες και αρχαιολόγους, Εκδόσεις Κυριακίδη, Θεσσαλονίκη, 2017. Βασική Βιβλιογραφία Μπαντέλας, Α., Σαββαΐδης, Π., Παρακολούθηση Παραμορφώσεων Τεχνικών Έργων και Κατολισθήσεων εδαφών με Γεωδαιτικές Μεθόδους, Εκδόσεις Παπαγεωργίου, Θεσσαλονίκη 1990. Ρωσσικόπουλος, Δ., Γεωδαιτικές Μέθοδοι Ελέγχου Παραμορφώσεων, Εκδόσεις Ζήτη, Θεσσαλονίκη 1998. Σαββαΐδης Π., Υφαντής Ι. και Δούκας Ι.: Γεωδαισία Τόμος Ι: Γεωδαιτικά όργανα και υπολογισμοί, Εκδόσεις Κυριακίδη, Βιβλίο, Θεσσαλονίκη, α΄ έκδοση 2015. Σαββαΐδης Π., Υφαντής Ι. και Δούκας Ι.: Γεωδαισία Τόμος ΙΙ: Τοπογραφικές αποτυπώσεις και χαράξεις, Εκδόσεις Κυριακίδη, Βιβλίο, α΄ έκδοση 2016.
Τελευταία Επικαιροποίηση
02-01-2024