Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Θα μπορούν να αξιοποιήσουν τα σύγχρονα θεωρητικά μοντέλα σχετικά με τη μάθηση.
Θα μπορούν να αναγνωρίσουν ζητήματα προσωπικών, οντολογικών και επιστημολογικών παραδοχών σχετικά με τη μάθηση.
Θα μπορούν να πραγματοποιήσουν μια συστηματική επισκόπηση βιβλιογραφίας για μία ερευνητική θεματική.
θα μπορούν να σχεδιάζουν αποτελεσματικά μία εκπαιδευτική παρέμβαση σε ένα οργανωμένο μαθησιακό περιβάλλον.
Θα μπορούν να σχεδιάσουν έναν ερευνητικό σχεδιασμό για την πραγματοποίηση και την αξιολόγηση μιας ερευνητικής παρέμβασης.
Θα κατανοούν τις βασικές έννοιες της Δια Βίου Μάθησης και Εκπαίδευσης καθώς και της Εκπαίδευσης Ενηλίκων σε δια ζώσης και σε ηλεκτρονικά περιβάλλοντα.
Θα κατανοούν τους εννοιολογικούς προσδιορισμούς, τα μοντέλα και τα χαρακτηριστικά των κοινοτήτων μάθησης.
Θα είναι σε θέση να συμμετέχουν αποτελεσματικά στην ανάπτυξη και στην λειτουργία κοινοτήτων μάθησης σε διάφορα πλαίσια.
Περιεχόμενο Μαθήματος
-Εισαγωγική ενότητα, Στοχοθεσία μαθήματος, Φόρτος Εργασίας, Τρόπος αξιολόγησης
Ενότητα 1η: Μάθηση, γνώση και θεωρία (3 διαλέξεις)
-Τι σημαίνει μάθηση; Τι και πώς μαθαίνουμε;
-Με ποιο τρόπο οι παραδοχές μας για τη μάθηση και τη γνώση μας διαμορφώνουν ως επιστήμονες και επαγγελματίες;
-Ποιος είναι ο ρόλος της θεωρίας και του θεωρητικού στοχασμού στην έρευνα και στην πράξη;
Ενότητα 2η: Μεθοδολογία Αλλαγής και Σχεδιασμός Παρεμβάσεων (4 διαλέξεις)
-Θεωρία και Μεθοδολογία Αλλαγής
-Σχεδιασμός εκπαιδευτικών παρεμβάσεων
-Παράδειγμα Εφαρμογής Εκπαιδευτικής Παρέμβασης-Έργο Erasmus+ KA3 SWPBS
-Παρουσιάσεις εργασιών - Εργαστήριο σχεδίων παρεμβάσεων
Ενότητα 3η: Δια Βίου Μάθηση (2 διαλέξεις)
-Διά Βίου Μάθηση και Εκπαίδευση: ορισμοί, προσεγγίσεις, αλληλεπικαλύψεις και αλληλεπιδράσεις
-Διά ζώσης και ηλεκτρονικά περιβάλλοντα μάθησης στην Εκπαίδευση Ενηλίκων
Ενότητα 4η: Κοινότητες μάθησης και πρακτικής (3 διαλέξεις)
-Το σχολείο ως κοινότητα μάθησης
-Οι κοινότητες μάθησης και πρακτικής ως πλαίσιο για επαγγελματική ανάπτυξη
-H δημιουργία κοινοτήτων μάθησης
Λέξεις Κλειδιά
σύγχρονη μάθηση, προσωπικές παραδοχές, προσωπικές θεωρίες, σχεδιασμός εκπαιδευτικών παρεμβάσεων, δια βίου μάθηση και εκπαίδευση, εκπαίδευση ενηλίκων, κοινότητες μάθησης