Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα γνωρίζουν βασικές αρχές που διέπουν την γλωσσική αξιολόγηση και καθορίζουν τις επιδιώξεις, τη φιλοσοφία της από γλωσσολογική και παιδαγωγική σκοπιά, τον τρόπο υλοποίησής της με συμβατικό και εναλλακτικό τρόπο και τον τρόπο αξιοποίησης των δεδομένων που προκύπτουν από αυτή.
Περιεχόμενο Μαθήματος
1. ΒΑσικές έννοιες της αξιολόγησης: Τι είναι αξιολόγηση
2. Σκοποί και στόχοι της αξιολόγησης: Τυπολογίες αξιολόγησης
3. Προσεγγίσεις αξιολόγησης: Ποσοτική (measurement-based) και ποιοτική (descriptive-based)
4. Αντικείμενα της αξιολόγησης και τρόποι αλληλεπίδρασης μεταξύ τους
5. Πρακτικές και διαδικασίες αξιολόγησης
6. Εργαλεία αξιολόγησης
7. Επεξεργασία δεδομένων και τρόποι αξιοποίησής τους
Λέξεις Κλειδιά
Γλωσσική αξιολόγηση, εναλλακτική αξιολόγηση, δοκιμασιολογία, ανάλυση γλωσσικών δεδομένων
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Bachman, L., & Palmer, A. (2022). Language assessment in practice: Developing language assessments and justifying their use in the real world. Oxford University Press.
Koenig, J. A., & Bachman, L. F. (2004). Keeping Score for All: The Effects of Inclusion and Accommodation Policies on Large-Scale Educational Assessment. Executive Summary. National Academies Press.
Serragiotto, G. (2016). La valutazione degli apprendimenti linguistici. Bonacci.
McNAMARA, T. I. M. (2007). Language assessment in foreign language education: The struggle over constructs. The Modern Language Journal, 91(2), 280-282.