ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ: ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ: ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ / SEMINAR IN ARCHAEOLOGY AND ART SPECIALIZATION: HISTORY OF ART
ΚωδικόςΑΙΤ901
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΙστορίας και Αρχαιολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600019207

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας 2020-2021

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 23
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟΧειμερινό/Εαρινό-7

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2022 – 2023
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Class ID
600226846
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Τουλάχιστον 1 μάθημα Ιστορίας της Τέχνης
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές θα είναι σε θέση 1.Να γνωρίζουν τις διαφορές ανάμεσα στη μητροπολιτική διεθνή Μοντέρνα και Σύγχρονη τέχνη και την πρόσληψή της από τους έλληνες καλλιτέχνες 2. Να γνωρίζουν πώς αυτές οι διαφορές συγκροτούν την ιδιαίτερη φυσιογνωμία της ελληνικής τέχνης η οποία συνδιαμορφώνει με τα ευρύτερα ρεύματα της πνευματικής, επιστημονικής και καλλιτεχνικής παραγωγής το πλαίσιο του ελληνικού κοσμοειδώλου 3. Να επιλέγουν και να προσεγγίζουν με επιστημονική μέθοδο το αντικείμενο του ενδιαφέροντός τους 4. Να συντάσσουν ένα μικρής έκτασης πρωτότυπο κείμενο ακολουθώντας τους κανόνες της επιστημονικής προσέγγισης και γραφής.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Κάθε συνεδρία του φροντιστηρίου αποτελείται από το αφηγηματικό μέρος και το μέρος της πρακτικής άσκησης Στο πρώτο εξετάζεται η πρόσληψη της διεθνούς τέχνης (ζωγραφικής, γλυπτικής, αρχιτεκτονικής) από την ελληνική. Με άξονα τις διαφοροποιήσεις (στιλιστικές και θεωρητικές) από τα ρεύματα των πρωτοποριών που εισάγονται στο έργο των ελλήνων δημιουργών, διερευνώνται δύο ζητήματα: α. πώς διαμορφώθηκε η εθνική περιφερειακή ταυτότητα ενός διεθνούς μητροπολιτικού παραδείγματος όπως η τέχνη των πρωτοποριών ως τις πρώτες μεταπολεμικές δεκαετίες. β. αν η εξέλιξη της φυσιογνωμίας της ελληνικής τέχνης στην εποχή της παγκοσμιοποίησης συνιστά ταξινομικό οξύμωρο ή εξακολουθεί να διεκδικεί εθνικό προσδιορισμό. Στο δεύτερο οι συμμετέχοντες ασκούνται στην παραγωγή μικρής έκτασης επιστημονικού κειμένου κατά στάδια: επιλογή του θέματος, προσδιορισμός του, συλλογή του υλικού, έρευνα σε αρχεία και βιβλιοθήκες, τεκμηρίωση φωτογραφική και βιβλιογραφική, παρουσίαση σε συνεδρία και συγγραφή του κειμένου. Το θέμα, σχετικό με το αφηγηματικό μέρος, επιλέγεται με κριτήριο την δυνατότητα πρόσβασης στο αντικείμενο της έρευνας (έργα ζωγραφικής και γλυπτικής, κτίρια, διαμορφώσεις δημόσιων χώρων) ώστε οι συμμετέχοντες να έχουν άμεση επαφή με το αντικείμενο της μελέτης τους. Aναλυτική περιγραφή Εβδομάδες 1-2 . Α. Η πρόσληψη του Ρομαντισμού και του Ρεαλισμού από την ελληνική τέχνη (στο εξής: Πρόσληψη) Β. Άσκηση στην παραγωγή μικρού επιστημονικού κειμένου στάδιο : Επιλογή θέματος (στο εξής : Άσκηση) Εβδομάδες 3-4 . Α. Ιμπρεσιονισμός-Συμβολισμός, πρόσληψη Β. Άσκηση, Προσδιορισμός θέματος Εβδομάδες 5-6. Α. Πρωτοπορίες Ι, πρόσληψη Β. Άσκηση, Συλλογή του υλικού Εβδομάδες 7-8 Α. Πρωτοπορίες ΙΙ, πρόσληψη Β. Άσκηση, Έρευνα σε αρχεία και βιβλιοθήκες Εβδομάδες 9-10 Α. Μεταπολεμική ρεύματα, πρόσληψη Β. Άσκηση, Φωτογραφική και βιβλιογραφική τεκμηρίωση Εβδομάδες 11-12 Α. Σύγχρονα ρεύματα, πρόσληψη Β. Άσκηση, Παρουσίαση εργασιών, συζήτηση Εβδομάδα 13. Παρουσίαση εργασιών, συζήτηση
Λέξεις Κλειδιά
πρόσληψη – μητροπολιτική – περιφερειακή τέχνη- πρακτική άσκηση- σύνταξη επιστημονικού κειμένου
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Στη διδασκαλία χρησιμοποιείται power-point και η πλατφόρμα e-learning του ΑΠΘ. Επικοινωνία με email.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις39
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων67
Φροντιστήριο39
Συγγραφή εργασίας / εργασιών35
Σύνολο180
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Φυλλάδια οδηγιών από το διδάσκοντα
Τελευταία Επικαιροποίηση
27-04-2020