Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Περιεχόμενο Μαθήματος
Κάθε συνεδρία του φροντιστηρίου αποτελείται από το αφηγηματικό μέρος και το μέρος της πρακτικής άσκησης Στο πρώτο εξετάζεται η πρόσληψη της διεθνούς τέχνης (ζωγραφικής, γλυπτικής, αρχιτεκτονικής) από την ελληνική. Με άξονα τις διαφοροποιήσεις (στιλιστικές και θεωρητικές) από τα ρεύματα των πρωτοποριών που εισάγονται στο έργο των ελλήνων δημιουργών, διερευνώνται δύο ζητήματα: α. πώς διαμορφώθηκε η εθνική περιφερειακή ταυτότητα ενός διεθνούς μητροπολιτικού παραδείγματος όπως η τέχνη των πρωτοποριών ως τις πρώτες μεταπολεμικές δεκαετίες. β. αν η εξέλιξη της φυσιογνωμίας της ελληνικής τέχνης στην εποχή της παγκοσμιοποίησης συνιστά ταξινομικό οξύμωρο ή εξακολουθεί να διεκδικεί εθνικό προσδιορισμό.
Στο δεύτερο οι συμμετέχοντες ασκούνται στην παραγωγή μικρής έκτασης επιστημονικού κειμένου κατά στάδια: επιλογή του θέματος, προσδιορισμός του, συλλογή του υλικού, έρευνα σε αρχεία και βιβλιοθήκες, τεκμηρίωση φωτογραφική και βιβλιογραφική, παρουσίαση σε συνεδρία και συγγραφή του κειμένου. Το θέμα, σχετικό με το αφηγηματικό μέρος, επιλέγεται με κριτήριο την δυνατότητα πρόσβασης στο αντικείμενο της έρευνας (έργα ζωγραφικής και γλυπτικής, κτίρια, διαμορφώσεις δημόσιων χώρων) ώστε οι συμμετέχοντες να έχουν άμεση επαφή με το αντικείμενο της μελέτης τους.
Aναλυτική περιγραφή
Εβδομάδες 1-2 . Α. Η πρόσληψη του Ρομαντισμού και του Ρεαλισμού από την ελληνική τέχνη (στο εξής: Πρόσληψη)
Β. Άσκηση στην παραγωγή μικρού επιστημονικού κειμένου στάδιο : Επιλογή θέματος (στο εξής : Άσκηση)
Εβδομάδες 3-4 . Α. Ιμπρεσιονισμός-Συμβολισμός, πρόσληψη
Β. Άσκηση, Προσδιορισμός θέματος
Εβδομάδες 5-6. Α. Πρωτοπορίες Ι, πρόσληψη
Β. Άσκηση, Συλλογή του υλικού
Εβδομάδες 7-8 Α. Πρωτοπορίες ΙΙ, πρόσληψη
Β. Άσκηση, Έρευνα σε αρχεία και βιβλιοθήκες
Εβδομάδες 9-10 Α. Μεταπολεμική ρεύματα, πρόσληψη
Β. Άσκηση, Φωτογραφική και βιβλιογραφική τεκμηρίωση
Εβδομάδες 11-12 Α. Σύγχρονα ρεύματα, πρόσληψη
Β. Άσκηση, Παρουσίαση εργασιών, συζήτηση
Εβδομάδα 13. Παρουσίαση εργασιών, συζήτηση