ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΛΙΑΝΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΟΥ ΔΙΑΝΟΜΗΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΔΙΟΙΚΗΣΗ ΛΙΑΝΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΟΥ ΔΙΑΝΟΜΗΣ / RETAIL AND DISTRIBUTION MANAGEMENT
Κωδικός12ΕΣ15
ΣχολήΚοινωνικών και Οικονομικών Επιστημών
ΤμήμαΟικονομικών Επιστημών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΧριστίνα Μπουτσούκη
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600016381

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήμα Οικονομικών Επιστημών (2013-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 308
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣΕπιλογή της Άλλης Κατεύθυνσης633
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝΕπιλογής Κατεύθυνσης633

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΔΙΟΙΚΗΣΗ ΛΙΑΝΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΟΥ ΔΙΑΝΟΜΗΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2022 – 2023
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600227000

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΑμφιθέατρο ΝΟΕ
ΌροφοςΌροφος 1
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 3 (161)
ΗμερολόγιοMittwoch 18:00 to 21:00
Τύπος Μαθήματος
Γενικού Υποβάθρου
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Κατανόηση των Βασικών Αρχών Μάρκετινγκ
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές κατανοούν τις αρχές, μεθόδους ανάλυσης και την στρατηγική των επιχειρήσεων λιανικής πώλησης, καθώς και τον ρόλο τον ρόλο των επιχειρήσεων αυτών στην ανάπτυξη των αγορών και στην ανάπτυξη και οργάνωση του δικτύου διανομής. Με την προσέγγιση των μελετών περιπτώσεων (case studies)οι φοιτητές μαθαίνουν εξειδικευμένες στρατηγικές μάρκετινγκ, καθώς και την καταλληλότητα τους, ανάλογα με τις περιστάσεις της αγοράς και τους στόχους της επιχείρησης.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το λιανικό εμπόριο ένας από τους μεγαλύτερους και δυναμικότερους τομείς της παγκόσμιας οικονομίας διανύει μια περίοδο δραματικών αλλαγών. Καινοτομικές επιχειρήσεις χρησιμοποιούν νέες τεχνολογίες ανάπτυξης και διοίκησης και συνθέτουν την νέα γενιά των μεγαλύτερων και ισχυρότερων επιχειρήσεων του κλάδου. Παραδοσιακές επιχειρήσεις προσαρμόζονται στα δεδομένα ή αποχωρούν από την αγορά. Στα πλαίσια αυτά το μάθημα της Διοίκησης Λιανικού Εμπορίου και Δικτύου Διανομής εξετάζει τα παρακάτω: ΜΟΡΦΕΣ ΛΙΑΝΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ Τύποι Λιανικού Εμπορίου ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ Ανταγωνισμός– Κάθετη οργάνωση Στρατηγικές Ανάπτυξης Διεθνοποίηση Λιανικού Εμπορίου ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΟΣ Επιλογή και αξιολόγηση τοποθεσίας καταστήματος Σχεδιασμός και οργάνωση καταστήματος Ατμόσφαιρα Καταστήματος ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΙΚΟΝΑΣ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΟΣ Σηματοποίηση και Τοποθέτηση Τιμολόγηση ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΩΝ Διοίκηση και Οργάνωση Εμπορεύματος Διανομή – Logistics Επιλογή και διαχείριση εμπορευμάτων ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΛΑΤΩΝ CRM – Ανάπτυξη σχέσεων με τους πελάτες
Λέξεις Κλειδιά
Λιανική πώληση, περιβάλον επιχειρήσεων, χωροταξία καταστημάτων, διεθνοποίηση επιχειρήσεων
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Hλεκτρονική παρουσίαση ενοτήτων και εργασιών.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις451,6
Άσκηση Πεδίου100,4
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων100,4
Εκπόνηση μελέτης (project)100,4
Συγγραφή εργασίας / εργασιών100,4
Εξετάσεις
Σύνολο853,0
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι φοιτητές αξιολογούνται με βάση τις τελικές εξετάσεις του εξαμήνου και με την προαιρετική εργασία (όσοι συμμετέχουν). Οι φοιτητές είναι υποχρεωμένοι να αξιολογηθούν τουλάχιστον με την βαθμολογική βάση (5). Ο βαθμός της εργασίας προσμετράται εφόσον έχει ικανοποιηθεί το παραπάνω κριτήριο.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Levy, M., Weitz, B. and Grewal, D. "Μάνατζμανετ Λιανικών Πωλήσεων", (μετάφραση) Broken Hill, Κύπρος, 2020. 2. Zentes, J., Morschett D. & Schramm-Klein H., "Στρατηγικό Μάνατζμεντ Λιανικών Πωλήσεων", εκδόσεις Παπασωτηρίου, Αθήνα 2008.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
- Τζωρτζάκης, Κ., Τζωρτζάκη, Α., Μάρκετινγκ Λιανικού χονδρικού Εμπορίου, Εκδόσεις Rosili, Αθήνα, 1998. - Bromley, R.D., Thomas, C., Retail Change: contemporary issues, UCL Press, 1993. - Dawson, J., Dupuis, M., European Cases in Retailing, Blackwell, 1999. - Oldfield, B., Schmidt, R., Clarke, I., Hart, C., Kirkup, M., Contemporary cases in Retail Operations Management, Macmillan, London, 2000. - Rosenbloom, B., Marketing Channels: a management view, The Dryden Press, 1995. - Stern, L.W., El-Ansary A., Marketing Channels, Prentice Hall, 1992 - Varley, R., Retail Product Management: buying and merchandising, Routledge, London, 2003.
Τελευταία Επικαιροποίηση
02-07-2022